آموزش باغبانی

چگونه می توان یک زباله سوز باغ ساخت

چگونه می توان یک زباله سوز باغ ساخت.

زباله سوز باغ وسیله ای ساده است که به شما امکان می‌دهد زباله‌های حیاط خود را در محل بسوزانید. از خاکستر تولید شده در اثر سوزاندن پیرایش‌ها و ضایعات گیاهان، می‌توان به عنوان یک اصلاح کننده خاک، مشابه کمپوست استفاده کرد. زباله سوزهای باغ به دلیل ایجاد دود، برای همسایگانی که املاک شان در کنار باغ قرار دارد و نیز آلوده کردن هوا محبوبیت چندانی ندارند. می‌توانید با یادگیری نحوه ساخت دستگاه زباله سوز باغبانی که یک فرایند ساده است، از هزینه‌های اضافی که برای خرید این محصول خواهید کرد، جلوگیری کنید.

مراحل ساخت زباله سوز برای باغ:

در ادامه به مراحل می پردازیم

1- یک سطل زباله سوز آلومینیومی تهیه کنید:

بهترین ظرفی که به عنوان یک زباله سوز مواد زاید گیاهی می‌توان در باغ استفاده کرد، سطل زباله‌های آلومینیومی کلاسیک است که اکنون تا حد زیادی، انواع مختلف متغیر و چرخدار، جایگزین آن ها شده اند. این سطل ها اغلب از فروشگاه های ابزار آلات کشاورزی خریداری می‌شوند و به عنوان یک سوزاننده مواد زاید باغی از آن استفاده می‌شود.

یک سطل زباله سوز آلومینیومی تهیه کنید

یک سطل زباله سوز آلومینیومی تهیه کنید

2- روی ظرف زباله چند سوراخ ایجاد کنید:

این سوراخ ها و شکاف‌های ایجاد شده می‌تواند هوای لازم برای شعله ور شد آتش را مهیا سازد. سوراخ‌ها باید در اطراف سطل و چند سانت بالاتر از قسمت تحتانی سطل بوده و حداقل ۵ سانتیمتر قطر داشته باشند. سوراخ‌ها را می‌توان با استفاده از یک اره منبت کاری، اره مویی با یک تیغه برش فلزی و یا با یک متهٔ الکتریکی ایجاد کرد.

روی ظرف زباله چند سوراخ ایجاد کنید

روی ظرف زباله چند سوراخ ایجاد کنید

3- مکانی را که می‌خواهید زباله سوز باغ را در آن قرار دهید، آماده کنید:

زباله سوز را باید در منطقه ای قرار دهید که اطراف دستگاه، تا حد امکان مواد قابل احتراق کمی وجود داشته باشد. بهترین مکان قرار دادن زباله سوز، زمین پوشیده شده از خاک است، سعی کنید آن را دور از گیاهان و چمنزار جاگذاری کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه زباله سوز را در فاصله ای دور از محل زندگی خود قرار دهید.

مکانی را که می‌خواهید  زباله سوز باغ را در آن قرار دهید، آماده کنید

مکانی را که می‌خواهید زباله سوز باغ را در آن قرار دهید، آماده کنید

4- آجرهایی را در زیر زباله سوز قرار دهید:

تعدادی آجر را در زیر زباله سوز به صورت دایره ای شکل قرار دهید تا هم فضای کافی برای گردش هوا و شعله ور شدن آتش فراهم شود و هم از رسیدن گرما و حرارت به گیاهان اطراف جلوگیری کرده و از آنها در مقابل آتش محافظت کند.

آجرهایی را در زیر زباله سوز قرار دهید

آجرهایی را در زیر زباله سوز قرار دهید

5- سطل را با زباله‌های باغ و حیاط پر کنید:

پس از قرار دادن سطل زباله سوز بر روی آجرها، آن را به راحتی با ضایعات باغی پر کنید. سعی کنید، بیشتر از نصف آن را پر نکنید. پر کردن سطل با مواد غنی از کربن (مانند برگ های خشک و ساقه های خشک) باعث افزایش شعله و سوخت بهتر خواهد شد. ضایعات باغ خشک شده بهتر می‌سوزند؛ پس سعی کنید مواد خشک شده را بسوزانید.

سطل را با زباله‌های باغ و حیاط پر کنید

سطل را با زباله‌های باغ و حیاط پر کنید

6- ضایعات باغ را در زباله سوز بسوزانید:

ضایعات باغ را بعد از قرار دادن در زباله سوز، با کبریت آتش زده و بسوزانید. اگر به هر دلیلی نیاز دارید آتش را متوقف کنید، می‌توانید درب سطل زباله‌سوز را بگذارید، که این کار باعث خاموش شدن آتش می‌شود. تحت هیچ شرایطی نباید زباله سوز باغ خود را بدون مراقب رها کنید. وقتی آتش کاملاً خاموش شد، می‌توانید از خاکستر ضایعات، در حیاط و باغ، به عنوان کود و اصلاح کننده خاک استفاده کنید.

ضایعات باغ را در زباله سوز بسوزانید

ضایعات باغ را در زباله سوز بسوزانید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *