بن سای و گلخانه

طرز ساخت باغ شیشه ای ارزان

نحوه ساخت باغ شیشه ای ارزان

ساخت باغ شیشه ای می تواند ارزان و آسان باشد. اگر یک ظرف شیشه ای شفاف، شن، ذغال باغبانی، خاک و گیاهان کوچک دارید، تمام مواد لازم برای شروع را در اختیار دارید. ایجاد باغ شیشه ای می تواند به اندازه خاک و گیاهانی که انتخاب می کنید ارزان باشد. سر هم کردن یک باغ شیشه ای روشی سریع و مقرون به صرفه برای زندگی بخشیدن به هر فضای داخلی است!

ایجاد پایگاه باغ شیشه ای:

در روش اول به ایجاد پایگاه باغ شیشه ای می پردازیم.

1- ظرف شیشه ای برای محفظه:

از ظرف شیشه ای، کاسه یا هر ظرف شفاف دیگری برای محفظه استفاده کنید. برای یک باغ شیشه ای ارزان، می توانید از یک ظرف شیشه ای قدیمی، یک تنگ ماهی قدیمی، یا حتی یک قوری قهوه شفاف استفاده کنید! هر ظرف شیشه ای می تواند به عنوان باغ شیشه ای عمل کند.

برای تراریوم بسته، باید از ظرفی با درب قابل بستن استفاده کنید. یک شیشه قدیمی ظرف مناسبی برای اولین باغ شیشه ایی شما می باشد. برای یک باغ شیشه ایی مینیاتوری، می توانید از یک شیشه ژله کوچک استفاده کنید.

از ظرف شیشه ای، کاسه یا هر ظرف شفاف دیگری برای محفظه استفاده کنید

از ظرف شیشه ای، کاسه یا هر ظرف شفاف دیگری برای محفظه استفاده کنید

2- ظرف را با صابون ضد باکتری بشویید:

پس از انتخاب ظرف شفاف، باید از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. آن را با یک صابون ضد باکتری بشویید، و سپس ظرف را کاملاً آب بکشید و خشک کنید.

ظرف را با صابون ضد باکتری بشویید

ظرف را با صابون ضد باکتری بشویید

3- به دلخواه خود ته ظرف را با سنگ ریزه پر کنید:

اکنون که ظرف تراریوم خوب و تمیز است، باید ته آن را با شن پر کنید. شما می توانید این سنگ ریزه را از مسیر خود یا در جای دیگر به صورت رایگان جمع آوری کنید. این لایه زیرین را با عمق تقریباً 13 میلی متر قرار دهید. در این مرحله می توانید شن و ماسه ساحل را جایگزین سنگ ریزه کنید. این سطح پایین شن و ماسه باعث می شود آب از گیاهان خارج شود و از پوسیدگی ریشه آن ها جلوگیری می کند.

به دلخواه خود ته ظرف را با سنگ ریزه پر کنید

به دلخواه خود ته ظرف را با سنگ ریزه پر کنید

4- یک لایه نازک از زغال چوب خرد شده باغبانی اضافه کنید:

هنگامی که از لایه زیرین شن و ماسه خود راضی شدید، باید یک لایه نازک از زغال چوب خرد شده باغبانی اضافه کنید. شما باید این لایه دوم را با عمق حدود 6.4 میلی متر بسازید. این لایه از زغال چوب به شما کمک می کند تا بوی نامطبوع را کاهش دهید و کپک را محدود کنید. از زغالی که مخصوص باربیکیو شماست استفاده نکنید.به این زغال چوب مواد شیمیایی اضافه شده و استفاده از آن در باغ ها توصیه نمی شود.

یک لایه نازک از زغال چوب خرد شده باغبانی اضافه کنید

یک لایه نازک از زغال چوب خرد شده باغبانی اضافه کنید

5- خاک با مرغوبیت بالا را به قسمت زیرین خود اضافه کنید:

اکنون که پایه خود را ایجاد کرده اید، می توانید خاک خود را اضافه کنید. می توانید از خاک باغچه یا گلدان قبلی استفاده کنید. قسمت بالای ذغال را با 10–13 سانتی متر لایه خاک پر کنید. اگر از ظرف کوچکتری استفاده می کنید و گیاهانی با ریشه کوتاه تر دارید، باید لایه خاک شما عمق کمتری داشته باشد. اگر خاک ریشه گیاهان شما را بپوشاند، باید کافی باشد.

خاک با مرغوبیت بالا را به قسمت زیرین خود اضافه کنید

خاک با مرغوبیت بالا را به قسمت زیرین خود اضافه کنید

انتخاب و افزودن گیاهان:

در ادامه قسمت دوم به انتخاب و افزودن گیاهان می پردازیم.

1- گیاهان ارزان و جذاب را به انتخاب خود برگزینید:

می توانید تقریباً هر چیزی را در باغ شیشه ایی خود بکارید، به شرطی که کوچک باشد و رشد زیادی نداشته باشد. توت فرنگی وحشی، بنفشه، سرخس های کوچک و گیاهان دیگری که در سایه جنگل به خوبی رشد می کنند گزینه های محبوبی هستند.

برای باغ شیشه ایی بسته، شما باید گیاهانی را انتخاب کنید که در یک محیط مرطوب و نمناک خوب عمل کنند مانند سرخس، خزه و ارکیده. شما باید برای باغ شیشه ایی باز گیاهانی را انتخاب کنید که به شرایط خشک تری نیاز داشته باشند مانند ساکولنت ها و کاکتوس ها.

گیاهان ارزان و جذاب را به انتخاب خود برگزینید

گیاهان ارزان و جذاب را به انتخاب خود برگزینید

2- تصمیم بگیرید که می خواهید گیاهان خود را در کجا قرار دهید:

در خاک، جایی را که می خواهید هر یک از گیاهان شما باشد، علامت گذاری کنید. سپس، به آرامی یک گودی را که قصد دارید هر گیاه را در آن قرار دهید، بکنید. اطمینان حاصل کنید که بین گیاهان فاصله داشته باشید تا فضای کافی برای رشد داشته باشند.

تصمیم بگیرید که می خواهید گیاهان خود را در کجا قرار دهید

تصمیم بگیرید که می خواهید گیاهان خود را در کجا قرار دهید

3- گیاهان را به آرامی از ظروف آنها خارج کنید:

گیاهان خود را به آرامی از گلدان های اصلی خود خارج کنید. سعی کنید تا حد ممکن خاک گلدان را از گیاه خارج کنید. فقط خاکی را که مستقیماً ریشه ها را لمس می کند بگذارید. مراقب باشید هنگام بیرون آوردن گیاهان به ریشه آسیب نرسانید.

گیاهان را به آرامی از ظروف آنها خارج کنید

گیاهان را به آرامی از ظروف آنها خارج کنید

4- در هر سوراخ 1 گیاه قرار دهید:

در مرحله بعدی، شما باید گیاهان خود را در گودال هایی که در لایه خاک حفر کرده اید قرار دهید. ریشه ها را با خاک بپوشانید، و اطراف گیاهان را فشرده کنید. شما باید مطمئن شوید که گیاهان شما محکم هستند و می توانند به تنهایی بایستند.

در هر سوراخ 1 گیاه قرار دهید

در هر سوراخ 1 گیاه قرار دهید

لوازم جانبی ارزان قیمت:

در ادامه قسمت سوم به لوازم جانبی و ارزان قیمت می پردازیم.

1- دنبال سنگ های جالب باشید:

خارج از خانه به دنبال سنگ های جالب باشید تا به باغ شیشه ایی خود اضافه کنید. اکنون که کار گیاهان خود را به پایان رسانده اید، وقت آن است که فضای سبز را اضافه کنید. سنگ های کوچک یک جنبه کلاسیک است که در بیشتر مناظر باغ شیشه ایی استفاده می شود و شما می توانید آنها را تقریباً در هر مکان به صورت رایگان پیدا کنید. ساحل دریاچه، رودخانه یا آب دیگر مکانی عالی برای یافتن سنگ هایی در اشکال و رنگ های مختلف است.

خارج از خانه به دنبال سنگ های جالب باشید تا به باغ شیشه ایی خود اضافه کنید

خارج از خانه به دنبال سنگ های جالب باشید تا به باغ شیشه ایی خود اضافه کنید

2- از یک سنگ یا درخت نزدیک خزه بگیرید:

از یک سنگ یا درخت نزدیک خزه بگیرید و آن را به باغ شیشه ایی خود اضافه کنید. بسیاری از سازندگان باغ شیشه ایی از خزه برای پوشاندن سطح باغ های شیشه ایی بسته خود استفاده می کنند. بیشتر فروشگاه های باغبانی خزه می فروشند، اما اگر دوست دارید پول کمتری هم برای باغ شیشه ایی پوشیده از خزه خود خرج کنید، چرا فقط بیرون نروید و مقداری به صورت رایگان تهیه نکنید؟ برای تراشیدن مقداری خزه از روی درخت، صخره یا زمین می توانید از بیلچه باغبانی استفاده کنید.

از یک سنگ یا درخت نزدیک خزه بگیرید و آن را به باغ شیشه ایی خود اضافه کنید

از یک سنگ یا درخت نزدیک خزه بگیرید و آن را به باغ شیشه ایی خود اضافه کنید

3- وارد حیاط خانه یا پارک محلی خود شوید و شاخه های کوچک را جمع کنید:

حیاط خانه یا پارک محلی شما مکانی مناسب برای یافتن چیزهای طبیعی برای تزئین باغ شیشه ایی است. شما تعجب خواهید کرد که چه مقدار تنوع در خارج از خانه شما وجود دارد. سنگ های مخروطی، بلوط و پوست مواد دیگری هستند که ممکن است در نظر داشته باشید به فضای تراریوم خود اضافه کنید. اگر در نزدیکی اقیانوس زندگی می کنید، می توانید به ساحل بروید و صدف ها را برای استفاده در تزئینات جمع کنید.

وارد حیاط خانه یا پارک محلی خود شوید و شاخه های کوچک را جمع کنید

وارد حیاط خانه یا پارک محلی خود شوید و شاخه های کوچک را جمع کنید

4- مجسمه های مینیاتوری و خرده ریزهای دیگر:

مجسمه های مینیاتوری و خرده ریزهای دیگری که در اطراف شما وجود دارد اضافه کنید. افزودن مجسمه در داخل باغ شیشه ایی، ویژگی منحصر به فردی به آن می بخشد. شما می توانید تقریباً هر چیزی را برای قرار دادن در تراریوم انتخاب کنید یک مجسمه کوچک حیوان، یک مجسمه مینیاتوری، مرمرهای رنگارنگ یا هر چیز دیگری که نظر شما را جلب کند اضافه کنید که به خوبی کار می کند.

مجسمه های مینیاتوری و خرده ریزهای دیگری که در اطراف شما وجود دارد اضافه کنید

مجسمه های مینیاتوری و خرده ریزهای دیگری که در اطراف شما وجود دارد اضافه کنید

5- از باغ شیشه ایی خود با آب و نور غیر مستقیم خورشید مراقبت کنید:

باغ شیشه ایی نگهداری کمی نیاز دارد. کمی آب اضافه کنید و تراریوم خود را در مکانی قرار دهید که تابش غیر مستقیم نور خورشید داشته باشد. باغ شیشه ایی بسته باید بدون آبیاری شکوفا شود، اما ممکن است لازم باشد به گیاهان خود با مه پاش گاه به گاه کمک کنید. مراقب باشید که تراریوم باز خود را بیش از حد آب ندهید. فقط در صورت خشک شدن خاک باید آب اضافه کنید.

از باغ شیشه ایی خود با آب و نور غیر مستقیم خورشید مراقبت کنید

از باغ شیشه ایی خود با آب و نور غیر مستقیم خورشید مراقبت کنید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *