گیاهان

نحوه آبیاری بامبو

نحوه آبیاری بامبو

بامبو گیاه زیبایی است که ممکن است به تلاش و زمان زیادی نیاز داشته باشد. اما هرگز نترسید! با آبیاری کافی چوب بامبو می توانید سلامتی و سرزندگی آن را تضمین کنید. شما می توانید بامبو را که در خاک یا گلدان با شن یا سنگریزه در حال رشد است به راحتی آبیاری کنید.

بخش اول: نگهداری بامبو در خاک مرطوب

اولین بخش از ان مقاله به خاک نگهداری بامبو می پردازد.

1- خاک را هر دو روز یکبار آب پاشی کنید:

یک بطری اسپری تمیز را با آب مقطر یا آب باران پر کنید. سپس هر دو روز یکبار کمی آب به گیاه بامبو خود بپاشید. آب پاشی بامبو به طور منظم می تواند مانع از رطوبت بیش از حد و خشک شدن آن شود.

آب مقطر و آب باران بهترین گزینه برای آب پاشی کردن بامبو شماست. بامبو به نمک ها و مواد شیمیایی موجود در آب لوله کشی حساس است.

آب بامبو با آب پاش دستی

آب بامبو با آب پاش دستی

2- خاک را برای داشتن رطوبت لمس کنید:

هر 3-4 روز انگشت خود را به خاک بامبو بچسبانید تا اولین بند انگشت شما آن را لمس کند. انگشت خود را به اطراف تکان دهید تا ببینید خاک خشک یا مرطوب است. اگر احساس می‌کنید خاک بامبو خشک است، آن را آب پاشی یا آبیاری کنید.

خاک را با دو انگشت چک کن

خاک را با دو انگشت چک کن

3- بطور هفتگی به گیاه بامبو آب اضافه کنید:

هر 7-10 روز، مقدار کمی آب در گلدان بامبو خود بریزید. اجازه دهید آب برای یک دقیقه در خاک جذب شود و سپس دوباره با انگشت رطوبت را بررسی کنید. تا زمانی که گیاه شما احساس رطوبت کافی کند به آن آب اضافه کنید.

بامبو به سطح آب حساس است و دوست ندارد خیس باشد. اگر مقدار زیادی آب اضافه کردید، آن را از گلدان خارج کنید. گیاهان جوان بامبو را بیشتر آبیاری کنید. شما باید آنها را در تابستان دو بار در هفته آبیاری کنید، یا اگر دما افزایش یابد حتی بیشتر میتوانید آبیاری کنید.

آب و بامبو و خاک

آب و بامبو و خاک

4- اطمینان حاصل کنید که زهکشی گیاه شما به درستی کار می کند:

هرگونه انسداد را که باعث می شود آب به راحتی از طریق گلدان تخلیه نشود، برطرف کنید. ببینید آیا سوراخهایی در مالچ، سنگها یا سایر پوششی که شما روی گیاهان بامبو در زمین قرار داده اید، وجود دارد.

برای بامبو در فضای باز، به هر سوراخ یا قسمت هایی با پوشش کم، مواد زهکشی بیشتری اضافه کنید. سنگ، سنگریزه و غیره اضافه کنید، تا ساقه ها را به حالت ایستاده نگه دارید و از تخلیه آب آن اطمینان حاصل کنید.

نوع آبیاری صحیح را در نظر بگیرید

نوع آبیاری صحیح را در نظر بگیرید

5- تغییر میزان آب به موقعیت و فصل بستگی دارد:

در تابستان یا اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید 3-5 بار در هفته بامبو خود را آبیاری کنید. در زمستان یا در آب و هوای سرد، آبیاری گیاهان را از هر چند روز یکبار به هر 7-10 روز کاهش دهید. با لمس انگشت خود از مرطوب بودن خاک اطمینان حاصل کنید.

نحوه آبیاری در هوای سرد و گرم

نحوه آبیاری در هوای سرد و گرم

6- رطوبت را با مالچ حفظ کنید:

یک لایه مالچ 5-7 سانتی متر روی خاک بامبو پخش کنید. داشتن یک لایه مالچ می تواند به بامبو شما در حفظ رطوبت در طول سال کمک کند و باعث تخلیه آب مناسب آن شود.

استفاده از کود برای بامبو

استفاده از کود برای بامبو

بخش دوم: هیدراته کردن بامبو در آب

دومین بخش از این مقاله به هیدراته کردن بامبو در آب می پردازیم.

1- اطمینان حاصل کنید که ریشه های بامبو زیر آب هستند:

گیاه بامبو خود را هر روز بررسی کنید. ریشه ها را که ممکن است با سنگریزه، شن، یا حتی شن پوشانده شوند، بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که ریشه ها و قسمت پایین ساقه در آب غوطه ور هستند.

ذخیره سازی مناسب بامبو در گلدان

ذخیره سازی مناسب بامبو در گلدان

2- برای ثابت نگه داشتن سطح آن آب اضافه کنید:

اگر می بینید که ریشه ها پوشیده نشده اند، داخل گیاه بامبو آب بریزید تا زمانی که روی آنها را بپوشاند. برای اطمینان از غوطه ور شدن ریشه ها، هر 7-10 روز کل گیاه را آبیاری کنید. در تابستان یا اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید گیاه خود را بیشتر اوقات آبیاری کنید. می توانید از آب شیر، مقطر یا باران در گلدان بامبو خود استفاده کنید.

اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید، بگذارید یک شب بماند تا کلر آن که می تواند به بامبو شما آسیب برساند، بخار شود.

آب بامبو در گلدان

آب بامبو در گلدان

3- هر دو هفته یکبار کل منبع آب را عوض کنید:

هر دو هفته یکبار آب گلدان بامبو و هر گونه سنگریزه زهکشی، شن و ماسه را بیرون بریزید. گلدان و سوراخ های زهکشی را با آب معدنی تمیز، فیلتر شده یا بطری، تمیز کنید. آنها را به همراه گیاه بامبو خود به گلدان اضافه کنید و دوباره آن را با آب باران تازه جمع شده، آب فیلتر شده یا آب مقطر پر کنید.

و بالاخره گلدانی که درست در کنار گلدان اشتباه است

و بالاخره گلدانی که درست در کنار گلدان اشتباه است

برای خرید بذر می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *