خوشمزه ها

نحوه تهیه بال سوخاری عربی با فندق

بالهای قرمز در ظرف با فندق.

هریسه خمیر فلفل چیلی تند، با اصالت مراکشی است. ترکیبات اصلی فلفل قرمز بو داده، فلفل بقلوطی، ادویه جات و گیاهانی مانند رب سیر، دانه زیره، دانه گشنیز، زیره و روغن زیتون است. هریسه گل رز که با گلبرگ گل رز درست می شود هواداران خاص خود را دارد.

دوقه یک چاشنی مصری و خاورمیانه ای است که از ترکیبی از گیاهان، آجیل (معمولاً فندق) و ادویه ها تشکیل شده است. معمولاً به‌عنوان چاشنی با نان یا سبزیجات تازه برای یک غذای خوشمزه استفاده می‌شود. نسخه های از پیش ساخته شده دوقا را می توان در بازارهای ادویه قاهره خریداری کرد، جایی که در مخروط های کاغذی فروخته می شود و ساده ترین نسخه آن نعناع خرد شده، نمک و فلفل است. نوع بسته بندی شده ای که در بازارها یافت می شود از آرد گندم پخته مخلوط با زیره و زیره تشکیل شده است. در منطقه حجاز ده ها سال است که بخشی از غذاهای منطقه بوده است.

برای این بال‌های مرغ تند که با هریسه طعم‌دار شده است، دوکای آجیلی خود را درست کنید و به مانند دیپ (سس در ظرف) مصرف کنید . در این دستور پخت مقدار دقه را بیشتر از آنچه نیاز دارید درست نمایید، و می توان چند هفته در یک شیشه در بسته نگهداری کرد.

مواد لازم برای بال سوخاری هریسه

آرد ذرت 75 گرم
آرد ساده 75 گرم
زیره آسیاب شده نصف قاشق چیخوری
پاپریکا دودی نصف قاشق چایخوری
بال مرغ دو کیلو
روغن برای چرب کردن
هریسه گل رز سه قاشق غذا خوری
سس فلفل چهار قاشق غذاخوری
عسل سه قاشق غذاخوری
لیمو ترش دو عدد/آب گرفته

مغز فندق با سبوس

بال های سوخاری در ظرف با سس

بال های سوخاری در ظرف با سس

مواد لازم برای دوقه (دیپ خشک)

فندق برشته 100 گرم
کنجد دو قاشق غذاخوری
تخم گشنیر یک قاشق غذاخوری
دانه زیره یک قاشق غذاخوری
سماق یک قاشق غذاخوری
نمک دریا یک قاشق چایخوری
برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *