دسته بندی ها: گیاهان

پخت و پز انواع میکروگرین ها

پخت و پز گرینها از اسفناج بسیار مرطوب و سریع تا گونه های فیبری کلم کالی میباشد . تفاوتها را مشاهده کرده و یاد بگیرید که تفاوتها و شباهتها چگونه هستند .

میکروگرین ­های چغندر:

گرین­های چغندر تنها زمانی در دسترس می­باشد که چغندر تازه بوده و به صورت شکل پایین است. به گفته نویسندگان، چغندرها به همراه گرین­های آن­ها یکی از اهداف خرید در بازارهای کشاورزان هستند. اگر در همان روز نمی­پزید، حتما گرین­ها را از چغندرها جدا کرده و ذخیره کنید. اگر این کار را نکنید، ریشه­ های چغندر انرژی را از گرین­ها جذب خواهند کرد.

توجه داشته باشید که گرین­های چغندر به مدت طولانی باقی نمی­ماند؛ بنابراین، نیاز است که آن را در طول یک یا دو روز استفاده کنید. آن­ها را می­توانید به عنوان برگ مصرف کنید، اما توجه داشته باشید که گرین­های حاصل از چغندر قرمز، گرین­های روشن را رنگی خواهند کرد. آن­ها را می­تواند به همراه سایر گرین­های چغندرها در سالاد استفاده کنید.

گرین­های چغندر

میکروگرین­ های کولارد:

گرین­های کولارد ملایم، زمینی و خوشمزه هستند. آن­ها دارای برگ­های گسترده با رگه ­های جامد و محکم می­باشند. این گرین­ها دارای عطر و طعم قوی و بافت بسیار سالم هستند. آن­ها به راحتی تجزیه نمی­شوند، بنابراین بهتر است زمانی مصرف شوند که شکل و بافت خود را از دست نداده باشند.

گرین­های کولارد

چگونگی خرید گرین­های کولارد:

قبل از پخت، شما باید آن­ها را خریداری کنید. به دنبال برگ­هایی با رنگ سبز تیره و فاقد زرد شدگی، قهوه ­ای شدگی و پژمردگی باشید. گرین­های کولار باید کاملا سفت و مناسب باشند.

چگونگی نگهداری گرین­های کولارد:

گرین­های کولارد را همانند سایر گرین­ها در یخچال در داخل پلاستیک نگهداری کنید. قبل از استفاده، با آب بشویید.

چگونگی پخت گرین­های کولارد:

گرین­های کولارد زمانی مناسب هستند که پخته شده و به همراه گوشت دودی و سوسیس مصرف شوند. سیر، دارفلفل و ماهی کولی طعم­های دیگری هستند که به همراه گرین­های کولارد مصرف می­شوند.

در قدیم، گرین­های کولارد به صورت پخته شده استفاده می­شد (حداقل به مدت یک ساعت). در این فرآیند، گرین­ها در مایع­ های معطر پخته می­شود. اگر نمی­خواهید آن­ها را به مدت طولانی پخت کنید، می­توانید تمیز کرده و همانند اسفناج برش داده و به سوپ اضافه کنید. همچنین، می­توانید آن­ها را همانند گرین­های دیگر به همراه ماست و زیره سبز مصرف کنید.

همچنین، می­توانید آن را به صورت ساتویی مصرف کنید تا عطر و بوی دلخواه خود را داشته باشد. در این حال اندکی شیرین خواهد بود و می­توانید با چای مصرف کنید.

میکروگرین کلم کیل فرفری:

کلم کالی مایل به قرمز دارای برگ­های گسترده با لبه­ های زیبا و فرفری بوده و رنگ آن سبز تیره است. کلم کالی یا معمولا به مدت طولانی پخته می­شود و یا قبل از استفاده در آب جوشانده می­شود تا تلخی آن کاهش یافته و رنگ آن بهتر شود. ماهیت کلم کالی کمک می­کند تا در پخت و پزهای طولانی مدت حفظ شود. این گرین به همراه سایر گرین­ها نظیر فلفل و زنجبیل مصرف می­شود.

برای خرید انواع بذر سبزیجات کلیک کنید .

کلم کیل فرفری

میکروگرین­ های قاصدک:

گرین­های قاصدک دارای برگ­های سبز بوده و در مزارع و باغات باعث ایجاد مزاحمت می­شود. آن­ها خاکی، رگه­ دار و کاملا تلخ هستند. طعم تیز آن شبیه رادیکیو و اندکی بیشتر است.

انواع مختلفی از گرین­های قاصدک کشت شده و برای فروش به بازارها و فروشگاه­های مواد غذایی ارسال می­شوند. این گرین­ها از علف­های هرز مهم باغ­ها هستند. با این حال، توجه داشته باشید که “علف­های هرز” کاملا خوراکی هستند و اگر بتوانید تلخی آن­ها را تحمل کنید می­توانید استفاده نمایید.

گرین­های قاصدک

چگونگی خرید گرین ­های قاصدک:

در بازار، برگ­های سفت و مناسب را با دقت انتخاب کنید. از گرین­هایی که دارای برگ­های زرد و ساقه لاغر هستند اجتناب کنید. در باغ، برگ­های سبز مناسب را انتخاب کنید و از برگ­هایی استفاده کنید که با علف­کش و مواد شیمیایی مضر تیمار نشده ­اند.

چگونگی پخت گرین ­های قاصدک:

برای افرادی که تلخی گرین­های قاصدک زیاد است، می­توانید آن را پخته (پخت آن­ها در آب جوش نمک­دار) و یا در زیر آب تکه تکه کنید تا طعم تلخ آن کاهش یافته و با طعم­های قوی نظیر بیکون، سیر و چیله استفاده کنید. گرین­های قاصدک به مقادیر اندکی در سالادهای گرم استفاده می­شود. همچنین، برای تهیه شراب قرمز قوی و یا ایجاد طعم­های غنی در مواد غذایی نظیر تخم مرغ آب­پز شده، آجیل تند و یا پنیر رنده شده، استفاده می­شود. گرین­های قاصدک در سالادهای فرانسوی به جای چغندر بوداده نیز استفاده می­شود. برای کاهش تلخی گرین­های قاصدک آن را به همراه مقدار بیکن یا پانکتا بجوشانید.

میکروگرین­ های کلم قمری:

همانند گرین­های شلغم و گرین­های چغندر، گرین­های کلم قمری دارای برگ­های بسیار خوشمزه و خوراکی هستند. همانند گرین­های چغندر، آن­ها به همراه سبزیجات مربوطه فروخته می­شوند. این گرین­ها پس از پخته شدن نیز مناسب بوده و می­توان به همراه سس به عنوان سالاد استفاده کرد.

گرین­های کلم قمری

کلم ­پیچ توسکانی:

کلم­پیچ دینو به عنوان کلم­پیچ توسکانی، کلم­پیچ لاسیناتو و کلم سیاه شناخته شده و پخت و پز آن بسیار دلپذیر می­باشد. برگ­های آن به رنگ سبز تیره، سبز – آبی، سیاه، سبز و حتی نارنجی بوده و عطر و طعم خوبی دارد. برگ آن­ها در صورت پخته شدن مناسب، طعم بسیار دلچسبی دارد و بافت خود را حفظ می­کند.

کلم ­پیچ توسکانی

چگونگی خرید کلم­پیچ دینو:

بزرگ­ترین ساقه ­ها و بزرگ­ترین برگ­ها را انتخاب کنید. به برگ­ها با دقت نگاه کنید، شما برگ­های آبی تیره – سبز یا سیاه – سبز را نیاز دارید.

چگونگی ذخیره کلم­پیچ دینو:

کلم­پیچ دینو را می­توان به راحتی در پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید. هنگام استفاده مطمئن باشید که برگ­ها را به خوبی شسته­ اید. بر خلاف سایر گرین­ها، اگر کلم­پیچ دینو شسته شود امکان نگهداری آن وجود نخواهد داشت. نیازی به بریدن آن­ها نیست، نیازی نیست که آن را در داخل کیسه قرار دهید.

چگونگی پخت کلم­پیچ دینو:

کلم­پیچ دینو برای جوشاندن مناسب است. می­توانید آن را در آب جوشانده و به همراه روغن زیتون و سیر و یا هر دو استفاده کنید. افزودن مقداری نمک و لیمو شیرین نیز خوب است.

برای خرید انواع بذر میکروگرین ها کلیک کنید .

گرین­های خردل

گرین­های خردل، گرین­های حاصل از گیاه خردل است. برگ­ها دارای طعم تیز و ملایم بوده و ممکن است یادآور طعم دانه­ های خردل باشد. شما می­توانید عطر و طعم آن را با جوشاندن در آب نمک به مدت یک یا دو دقیقه و تخلیه و خشک کردن آن بهتر کنید. شما می­توانید از طریق سرخ کردن، عطر و طعم آن را بهبود بخشید. از آنجا که در آشپزی سنتی گرین­های خردل به همراه دانه ­ها پخت و پز می­شوند، استفاده از گرین­ها به تنهایی می­توان خوشمزه باشد.

برای خرید بذر خردل جنوبی کوچک کلیک کنید .

برای خرید بذر خردل فلوریدا کلیک کنید .

میکروگرین­ های نخود:

گرین­های نخود یا ساقه­ های نخود شامل غلاف­های نخود نیز می­باشد. در اواخر بهار و اوایل تابستان، کشاورزان گیاهان نخود سبز خود را برداشت کرده و مقادیر زیادی از آن را به بازار کشاورزی و بازار آسیا منتقل می­کنند. برخی از بازارهای اختصاصی آن­ها را انتقال می­دهند، اما برای سوپرمارکت­های سنتی مناسب نیستند، زیرا سریعا از بین می­روند.

به دنبال نخود  سبز شفاف و تازه باشید. از برگ­­های قهوه­ ای یا آسیب دیده اجتناب کنید. گرین­های نخود یک یا دو روز پس از خرید بایستی استفاده شوند. در عین حال، می­توان آن را در پلاستیک در داخل یخچال نگهداری کرد.

برای خرید بذر گل نخودی کلیک کنید .

برای خرید بذر نخود فرنگی هلندی کلیک کنید .

گرین­های نخود

چگونگی پخت و پز گرین ­های نخود:

در بهترین حالت، گرین­های نخود به همراه مقدار اندکی روغن زیتون یا روغن دانه انگور استفاده می­شود. برای بهتر شدن طعم آن مقدار اندکی سیر قهوه ­ای یا موسیر اضافه می­کنند. افزودن سرکه یا آب لیمو نیز می­تواند مناسب باشد.

گرین­های نخود را می­توان به سوپ اضافه کرد. در این حالت به خوبی پخته شده و دلچسب می­شود.

قبل از پختن گرین­های نخود، خوب به آن­ها نگاه کرده و قسمت­های سخت را حذف کنید. شما می­توانید آن را پس از پختن برش دهید.

توجه داشته باشید که پختن باعث افزایش حجم آن تا بیش از 90 درصد می­شود. برای پخت آن­ها بایستی از یک ظرف بزرگ استفاده کنید و یا اینکه در چندین گروه پخت کنید.

برگ چغندر رنگین کمان:

برگ چغندر رنگین کمان ترکیبی از برگ چغندر سوئدی، برگ چغندر قرمز و برگ چغندر طلایی است. شما می­توانید انواع مختلفی از آن را داشته باشد، اما در بیشتر موارد حاوی دسته­ های قرمز هستند. اگر دوست دارید، می­توانید آن­ها را به صورت پخته شده مورد استفاده قرار دهید.

برگ چغندر رنگین کمان

برگ چغندر قرمز:

برگ چغندر قرمز همانند برگ چغندر سوئیسی است، ما ساقه ­ها و دمبرگ­های آن قرمز است. اتصال برگ به چغندر به سمت جلو بوده و عطر و طعم آن بهتر از برگ چغندر سوئیسی است. شما می­توانید از برگ چغندر سوئیسی نیز استفاده کنید، اما برگ چغندر قرمز بهتر از آن بوده و می­تواند بشقاب را رنگی و سایر سبزیجات را صورتی کند.

 برای خرید انواع بذر برگ چغندر کلیک کنید .

برگ چغندر قرمز

گرین­های خردل قرمز:

گرین­های خردل قرمز تقریبا شبیه گرین­های خردل سبز بوده و تنها رنگ آن متفاوت است. گرین­های خردل کوچک طعم فوق ­العاده­ ای داشته و رنگ قرمز آن باعث دلچسب شدن سالاد می­شود. هنگامی که گرین­های خردل قرمز پخته می­شود، رنگ و طعم خود را از دست می­دهند. همانند گرین­های خردل سبز، می­توان آن را به مدت یک یا دو دقیقه در آب جوشانده و سپس خنک کرد. برای بهتر شدن طعم، می­توان آن را سرخ کرده و به همراه نوشیدنی استفاده کرد. پخت و پز طولانی مدت آن موجب بهتر شدن طعم آن می­شود.

برای خرید بذر خردل جنوبی کوچک کلیک کنید .

برای خرید بذر خردل فلوریدا کلیک کنید .

گرین­های خردل قرمز

کلم کالی روسی:

کلم کالی روسی همانند کلم کالی فرفری بوده و رنگ آن صورتی قرمز است. در هنگام استفاده از این کلم کالی، بایستی توجه کرد که رنگ صورتی خفیف مایل به سفید در روی زبان ایجاد شده و ظرف­ها رنگی می­شوند.

 برای خرید انواع بذر کلم کلیک کنید .

کلم کالی روسی

اسفناج:

در بین گرین­های ذکر شده در اینجا، پخت و پز اسفناج بسیار سریع است. بر خلاف سایر گرین­ها، اسفناج هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف می­شود. در انواع سالادها، نظیر سالاد بلوبری و انواع سوپ­ها استفاده می­شود (سوپ لوبیا و گرین­ها).

برای خرید انواع بذر اسفناج کلیک کنید .

اسفناج

گرین­های سیب­ زمینی شیرین:

گرین­های سیب ­زمینی شرین دارای عطر و طعم دوست داشتنی بوده و تقریبا شیرین است. این گرین­ها به هیچ عنوان تلخ نبوده و همانند اسفناج تردیدی در مورد آن نیست. این گرین­ها در سوپ­ها و خورشت­ها استفاده شده و به سرعت در تابه داغ به همراه کمی روغن و نمک سرخ می­شود.

گرین­های سیب­ زمینی شیرین

برگ چغندر سوئیسی:

برگ چغندر سوئیسی به رنگ سبز تیره بوده و ساقه­ ها و دمبرگ­های آن سفید و روشن است. در اغلب موارد، دمبرگ­ها جدا شده و بصورت مجزا استفاده می­شود و یا اینکه طبق دستورالعمل­های مختلف مورد استفاده قرار می­گیرند (سوپ خوشمزه). برگ­ها به راحتی سرخ شده و دمبرگ­ها نیاز به پخت و پز بیشتری دارند و در اغلب موارد جوشانده می­شوند . همچنین، می­توان همانند کرفس به صورت خرد شده استفاده کرد تا عطر و طعم آن به سوپ اضافه شود.

برگ چغندر سوئیسی

گرین ­های شلغم:

گرین­های شلغم همان گرین­های گیاه شلغم هستند (شما درست حدس زدید؟) آن­ها معمولا همانند گرین­های کولارد فروخته می­شوند، اما همانطور که مشاهده می­کنید، گاهی اوقات می­توانند به همراه ریشه­ها باشند. آن­ها به رنگ سبز روشن بوده و به آسانی و به سرعت پخته می­شوند.

برای خواندن مقاله همه چیز درباره میکروگرین کلیک کنید .

گرین­های شلغم

برای خرید بذر و فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

نمایش دیدگاه ها

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند.*

آخرین نوشته ها

نحوه شکوفایی گل ادریسی

شکوفه‌های ادریسی زیبا هستند – زمانی که آن ها تصمیم به شکوفا شدن و ظاهر…

1 سال قبل

چگونه خزه ها را پاک کنیم

خزه نوعی گیاه است که به صورت توده‌های بزرگ یا حصیری شکل رشد می‌کند که…

1 سال قبل

نحوه قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده

قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده راهی برای پختن گوشت و از بین بردن چربی…

1 سال قبل

درباره شب چله (یلدا) و زایش مهر

درباره ی یلدا چه می توانم بگویم که شما نمی دانید، کار مشکلی است. همه…

1 سال قبل

نحوه از بین بردن مورچه ها بدون استفاده از حشره کش های شیمیایی

وقتی کابینت خود را باز می‌کنید و می‌بینید که مورچه‌ها درون جعبه قند رفته و…

1 سال قبل

پوست گیری گردو پکان

چه قصدی دارید، گردو پکان را به صورت ساده یا برشته مصرف کنید، یا از…

1 سال قبل