آموزش باغبانی

نحوه از بین بردن مورچه ها بدون استفاده از حشره کش های شیمیایی

کشتن مورچه ها بدون آفت کش ها

وقتی کابینت خود را باز می‌کنید و می‌بینید که مورچه‌ها درون جعبه قند رفته و همه جا پر از مورچه است؛ استفاده از مواد شیمیایی قوی برای خارج کردن واز بین بردن آنها در اسرع وقت می‌تواند شما را وسوسه کند. با این حال، آفت کش ها برای انسان، حیوانات خانگی و سایر موجودات مفیدی که در اطرافتان زندگی می‌کنند، می‌تواند مضر باشد. خبر خوب این است که روش‌های بسیار موثری برای از بین بردن مورچه‌ها، بدون سموم دفع آفات وجود دارد که در واقع شما را از آفت کش های شیمیایی بی نیاز می‌کند. شما می‌توانید اسپری‌ها و تله مورچه‌های مخصوص به خود را بسازید، و کاری کنید که مورچه‌ها هرگز به داخل خانه شما ورود نکنند؛ همه این کارها را بدون استفاده از سموم شیمیایی انجام دهید.

روش اول: استفاده از حشره کش های طبیعی

اولین روش با استفاده از حشره کش های طبیعی می باشد.

1- از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید:

یک بطری آب و مایع ظرفشویی درست کنید، که یک قسمت آن مایع ظرفشویی و دو قسمت آن را از آب پر کنید، سپس آن را تکان دهید تا مواد کاملاً مخلوط شوند. وقتی یک خط از مورچه (یا فقط یک مورچه) را می‌بینید، مخلوط را روی آن ها بپاشید. با این کار مورچه ها فوراً متوقف شده و خفه می‌شوند. مورچه‌های مرده را با پارچه مرطوب پاک کنید و بطری اسپری را برای دفعات بعدی استفاده، نگه دارید.

  • برای جمع کردن مورچه‌ها در یک مکان می‌توانید در یک ظرف کم عمق مواد قندی قرار دهید، با این کار مورچه‌ها را فریب داده و به طرف ظرف می‌کشانید و در این زمان از محلول استفاده کنید و تعداد زیادی از مورچه‌ها را از بین ببرید.
  • این روش برای از بین بردن گروهی مورچه‌ها خوب است، اما کل مورچه‌ها و لانه را از بین نخواهد برد. اگر مورچه‌ها مدام برمی گردند، باید منبع مشکل را برطرف کنید.
  • این محلول یک حشره کش طبیعی است که نه فقط مورچه‌ها بلکه بیشتر حشرات را از بین می‌برد.
کشتن حشرات با کمک آبپاش

کشتن حشرات با کمک آبپاش

2- سرکه سفید و آب را امتحان کنید:

مورچه‌ها واقعاً از سرکه متنفر هستند پس با استفاده از سرکه و آب می‌توانید یک آفت کش ارزان قیمت تهیه کنید. یک محلول 50/50 سرکه و آب را در یک بطری اسپری، مخلوط کنید. آن را مستقیماً روی مورچه‌ها بپاشید تا آنها را از بین ببرد، سپس با استفاده از یک دستمال کاغذی مرطوب مورچه‌ها را پاک کرده و دور بریزید.

می‌توانید از سرکه و آب به عنوان عامل بازدارنده نیز استفاده کنید. آن را به اطراف پنجره ها، درها و مکان‌های دیگری که ممکن است مورچه‌ها در آن دیده شوند، بپاشید.

برخی افراد معتقدند که تمیز کردن کف، پنجره‌ها و میزهای پیشخوان باعث می‌شود که مورچه‌ها روی این سطوح دیده نشوند. سرکه سفید یک تمیز کننده خانگی عالی است و پس از خشک شدن دیگر بوی سرکه شما را اذیت نخواهد کرد.

از دستمال و مواد شیمیایی کمک بگیرید

از دستمال و مواد شیمیایی کمک بگیرید

3- یک محلول آبلیمو درست کنید:

اگر نمی‌توانید بوی سرکه را تحمل کنید، مورچه‌ها را با محلول آب لیمو از محل زندگی خود دور کنید. مورچه‌ها از اسید سیتریک موجود در آب لیمو نفرت دارند، بنابراین می‌توانید با استفاده از آبلیمو و اسپری کردن این محلول در محیط خانه یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از نفوذ مورچه‌ها را ایجاد کنید. برای درست کردن این محلول یک قسمت آب لیمو را با سه قسمت آب مخلوط کرده و از آن به عنوان اسپری همه منظوره استفاده کنید.

از آبلیمو کمک بگیرید.

از آبلیمو کمک بگیرید.

4- داخل خانه پودر دیاتومه بپاشید:

خاک دیاتومه یک حشره کش عالی است که حداقل برای انسان و حیوانات مضر نمی‌باشد. پودر دیاتومه نوعی خاک است که از بقایای فسیلی جلبک‌های تک سلولی پوسته‌سخت دیاتوم به وجود آمده‌است؛ که به صورت پودر در آمده اند. وقتی حشرات از روی پودر عبور می‌کنند، خرده ریزهای فسیلی باعث می‌شوند تا پوشش بیرونی مومی و پوشش محافظتی مورچه‌ها خراشیده شود و این عامل باعث خشک شدن بدن مورچه‌ها می‌شود. پودر را زیر تخت و دوروبر پنجره ها، طاقچه‌ها و اطراف محیط خانه خود بپاشید تا مورچه‌ها را از بین ببرید. برای این کار از اپلیکاتور و ظرف مخصوص این کار استفاده کنید.

هنگام استفاده از پودر دیاتومه توصیه می‌شود که از ماسک یا پارچه روی صورت خود استفاده کنید. با اینکه با وارد شدن این پودر به دهان و بینی شما هیچ ضرری متوجه شما نخواهد شد ولی می‌تواند ریه شما را حساس کرده و با چالش روبرو کند.

پودر دیاتومه را در جای خشک نگهداری کنید زیرا زمانی که پودر دیاتومه خیس و یا مرطوب شود، اثربخشی خود را از دست خواهد داد، بنابراین برای جلوگیری از رطوبت و کاهش اثربخشی پودر از وسایل رطوبت گیر در مناطق مشکل ساز استفاده کنید.

دستکش سبز و پودر سفید.

دستکش سبز و پودر سفید.

5- از اسید بوریک استفاده کنید:

یک ماده‌ی کاملاً طبیعی است و واقعاً برای از بین بردن مورچه‌ها کاربردی است. وقتی مورچه‌ها اسید بوریک را می‌خورند، معده آن ها را مسموم می‌کند و باعث مرگشان می‌شود. اسید بوریک به اسکلت بیرونی مورچه‌ها به همان روش پودر دیاتومه آسیب می‌رساند که به صورت پودر سفید یا آبی هستند و می‌توانید هرجا که مورچه‌ها دیده شدند، پودر را استفاده کنید و پخش کنید که معمولاً بیشتر در جاهایی مانند گوشه اتاق یا طاقچه‌ها و پنجره‌ها دیده می‌شوند.

اسید بوریک، آفت کش سمی نیست، اما نباید توسط انسان و حیوانات خانگی چشیده شود. از استفاده از آن در مناطقی که کودکان و حیوانات خانگی زندگی می‌کنند خودداری کنید، همین طور هرگز از اسید بوریک، در مجاورت منابع غذایی یا در کابینت آشپزخانه استفاده نکنید. گرچه به حیوانات خانگی آسیبی نمی‌رساند، اما ممکن است برای حیوانات کوچک‌تر مانند پرندگان، خزندگان و ماهی‌ها سمی باشد.

اسید بوریک برای حشرات مفید نیز سمی است.

استفاده از پودر ذکر شده

استفاده از پودر ذکر شده

روش دوم: تله گذاری

دومین روش تله گذاری می باشد.

1- تله‌های قند اسید بوریک درست کنید:

این تله به راحتی مورچه‌ها را دور خود جمع می‌کند که هم بسیار ارزان و از همه مهم‌تر بسیار کارآمد است. تمام آنچه شما نیاز دارید چند قطعه کارتن مقوایی یا کاغذ (یک قطعه برای هر تله)، کمی شربت یا هر نوع ماده قندی چسبنده و پودر اسید بوریک است. در اینجا نحوه ساخت تله‌ها آورده شده است: دو قاشق غذاخوری شربت و دو قاشق غذاخوری (6/29 میلی لیتر) اسید بوریک را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید.

اطمینان حاصل کنید که بافت مخلوط شما به صورت خمیری و چسبناک است؛ اگر شل بود، کمی اسید بوریک اضافه کنید.

با قاشق مخلوط را روی سطح مقوا پخش کنید. هر قطعه از این مقواها یک تله برای مورچه‌ها محسوب می‌شود.

ترکیبات ذکر شده را مخلوط کنید

ترکیبات ذکر شده را مخلوط کنید

2- تله‌ها را در مکان‌هایی جاگذاری کنید که ممکن است مورچه‌ها بیشتر دیده شوند:

اگر دوست دارید مورچه از محیط دستشویی جمع شوند، یکی از تله‌ها را آنجا بگذارید. یکی را زیر سینک آشپزخانه و دیگری را در بالکن قرار دهید. تله‌ها را در هرجایی که می‌بینید مورچه‌ها جمع می‌شوند، جاگذاری کنید.

از آنجا که تله‌ها حاوی اسید بوریک هستند، آنها را در کابینت آشپزخانه یا در مجاورت منابع غذایی قرار ندهید.

می‌توانید تله‌ها را در محیط‌های بیرونی بگذارید. آنها را در کنار گلدان یا نزدیک سطل زباله قرار دهید.

بوی شیرین این تله‌ها ممکن است کودکان وسگ ها را به خود جذب کند، حتماً تله‌ها را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

زمین و دیوارها با برگ های خشک شده

زمین و دیوارها با برگ های خشک شده

3- صبر کنید تا تله‌ها مورچه‌ها را جذب کنند:

اگر در محیط زندگی شما مورچه وجود داشته باشد، طولی نمی‌کشد که دام‌ها مملو از مورچه‌هایی می‌شوند که در جستجوی غذای شیرین بر روی مقوا پرسه می‌زنند و از شربت آغشته به اسید بوریک میل می‌کنند. آنها هنوز نمی‌میرند، اما سم بزودی در معده آنها عمل می‌کند. در این فاصله، آنها به لانه خود برمی گردند تا مقداری غذا برای مورچه‌های هم رده خود برگردانند، که به نوبه خود سم را می‌خورد.

وقتی می‌بینید مورچه‌ها در تله‌ها وارد می‌شوند و از آن خارج می‌شوند، بگذارید آزادانه حرکت کنند. اگر آنها را بکشید، فرصتی برای بازگرداندن سم به لانه پیدا نخواهند کرد، با برگشت آن ها به لانه، ده ها مورچه دیگر را می‌کشند.

این روش لزوماً کل لانه مورچه‌ها را از بین نخواهد برد، اما به طور قابل توجهی جمعیت مورچه‌ها را در اطراف خانه شما کاهش می‌دهد.

منتظر باشید تا مورچه ها در اطراف کاغذ جمع شوند

منتظر باشید تا مورچه ها در اطراف کاغذ جمع شوند

4- با خشک شدن شربت تله‌ها را عوض کنید:

بعد از چند روز، شربت روی تله‌ها خشک می‌شود؛ بنابراین باید تله‌های تازه را درست کنید. دوباره سم مورچه را با شربت مخلوط کنید و آن را روی تکه‌های مقوا پهن کنید و دوباره تله‌ها را جایگذاری کنید.

تغییر راه حل پس از چند روز

تغییر راه حل پس از چند روز

5- استفاده از تله‌ها را ادامه دهید تا مورچه‌ها دیگر سراغ آنها نیایند:

بعد از یک یا دو هفته، باید ببینید تعداد مورچه‌هایی که برای تغذیه از شربت می‌آیند به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. وقتی شروع به دیدن مورچه‌های مرده در حوالی تله‌ها می‌کنید و دیگر شاهد انبوهی از مورچه‌ها نیستید، که به خانه می‌روند کار شما تمام می‌شود.

بعد از چند روز مورچه ها می میرند

بعد از چند روز مورچه ها می میرند

6- برای از بین بردن لاروها از تله‌های بوراکس آرد ذرت استفاده کنید:

مورچه‌های کارگر مایعات می‌خورند، نه مواد جامد، اما آنها قطعات آرد ذرت را به لانه خود حمل می‌کنند. تا لاروها از آن تغذیه کنند، سپس آن ها مواد غذایی را به مایع تبدیل می‌کنند و دوباره به مورچه‌های کارگر می‌دهند و به این ترتیب، اسید بوریک بین چند نسل مورچه می‌چرخد و آن ها را می‌کشد.

ظروف آرد ذرت و بوراکس یا بوره باید تقریباً مسطح باشد و تا مورچه‌ها بتوانند به راحتی داخل و خارج شوند.

همچنین می‌توانید با آرد ذرت، بوراکس و چند قطره آب یک خمیر خشک درست کنید. خمیر را در مناطقی که ممکن است مورچه‌ها دیده شوند بگذارید.

آماده کردن راه حل

آماده کردن راه حل

روش سوم: بیرون آوردن یک لانه

سومین روش به بیرون آوردن مورچه ها از لانه می پردازد.

1- برای ردیابی لانه، مورچه‌ها را دنبال کنید:

اگر مورچه‌ها با وجود اسپری و تله گذاری که در خانه استفاده می‌کنید، باز هم در خانه شما دیده شدند، باید از منبع خود یعنی لانه به آنها حمله کنید. وقتی یک گروه از مورچه‌ها را در حال راهپیمایی به داخل خانه دیدید، آن را تا جایی که می‌توانید دنبال کنید تا لانه مورچه‌ها را پیدا کنید. بسته به نوع مورچه ای که با آن سروکار دارید، ممکن است لانه در فضای باز یا بسته باشد و با دقت لای سنگ‌ها، پرچین‌ها یا در گوشه ای در داخل خانه شما پنهان شوند.

مورچه‌های سیاه کوچک یکی از متداول‌ترین مهاجمان خانه هستند. این مورچه‌ها در خطوط طولانی و آهسته راه می‌روند و محل لانه خود را به هر کسی که به خوبی آن ها را دنبال کند، می‌دهند. لانه‌های آنها را معمولاً در نقاط پنهان و سرپوشیده در اطراف حیاط خواهید یافت.

مورچه‌های خانگی بودار (مانند بوی نارگیل فاسدی که، هنگام خرد شدن از آنها ساطع می‌شود) در داخل خانه در قاب پنجره‌ها یا داخل دیوارها لانه می‌سازند. در فضای باز هم دردرون تخته‌های چوب، توده‌های مالچ، زیر سنگ‌ها و سایر شکاف‌های بیرونی لانه سازی می‌کنند.

مورچه‌های سنگفرش معمولاً در ترک‌های پیاده روها و مسیرها لانه سازی می‌کنند. ممکن است خود لانه را نبینید، زیرا لانه زیر سطح پنهان است، اما باید بتوانید ورودی مورچه‌ها را پیدا کنید.

مورچه‌های آتش نشانی معمولاً به داخل خانه نمی‌آیند، اما ممکن است شما در ملک و حیاط خود لانه ای را مشاهده کنید. لانه‌ی این نوع از مورچه‌ها معمولاً از سطح زمین بلندتر است و اطراف آن پر از شن های ریز است؛ پس باید به دنبال تپه کوچکی از شن باشید.

دنبال کردن راه مورچه ها

دنبال کردن راه مورچه ها

2- یک قابلمه آب جوش آماده کنید:

یک کتری بزرگ را کاملاً پر از آب کنید. آن را روی حرارت زیاد بگذارید تا به جوش بیاید. به محض جوش آمدن آب، و در حالی که کاملاً داغ است، باید بتوانید آن را از آشپزخانه به لانه ای که پیدا کرده اید برسانید.

ته کتری را روشن کن

ته کتری را روشن کن

3- آب را روی لانه بریزید:

سعی کنید آن را در سوراخ ورودی که پیدا کرده اید بریزید. آب جوش در اثر تماس با صدها مورچه، آن ها را از بین می‌برد و همچنین باعث ریزش لانه می‌شود. اگر لانه کاملاً بزرگ باشد، ممکن است لازم باشد که بیشتر از یک کتری، آب روی آن بریزید.

اگر لانه ای که با آن سروکار دارید در فضای بسته باشد، ممکن است ترفند آب جوش به خانه شما آسیب برساند. به جای استفاده از آب، لانه را با یک کاسه آب صابون خیس کنید.

اگر با مورچه‌های آتش نشانی سروکار دارید، حتماً با پوشیدن شلوارهای بلند که قسمت پایین شلوار را زیر جوراب گذاشته اید، به لانه نزدیک شوید. مورچه‌ها مطمئناً عصبانی خواهند شد و ممکن است از لانه بیرون بیایند و سعی کنند به لباس و بدن شما داخل شوند.

آب جوش بریزند در مسیرشان.

آب جوش بریزند در مسیرشان.

4- طی چند روز آینده مکان را از نظر وجود مورچه، بررسی کنید:

اگر آب جوش به طور موثری عمل کرده باشد و آنها را از بین برده باشد، دیگر مورچه ای دیده نمی‌شود، ولی اگر می‌بینید هنوز هم عدهای از مورچه‌ها به این لانه در حال رفت و آمد هستند، یک بار دیگر آب را در حال جوشیدن روی لانه بریزید. گاهی اوقات بیش از یک بار طول می‌کشد تا مورچه‌ها به طور موثر از بین بروند.

اگر به نظر برسد که آب جوش برای این کار ترفند مناسبی نیست، یک میخ بزرگ بردارید و آن را به داخل لانه فرو کنید. آن را به صورت دایره ای بچرخانید تا دهانه لانه کمی بزرگ‌تر شود. اکنون دهانه لانه را با جوش شیرین کاملاً پر کنید و روی آن سرکه بریزید.

اگر می‌خواهید مورچه‌های قرمز را بکشید، می‌توانید از بیل نیز استفاده کنید. ابتدا دستکش دست کنید و قسمت پایین شلوار را برای محافظت از خود در جوراب‌های بلند فرو کنید، سپس یک بیل برداشته و به سرعت با بیل مورچه‌های قرمز را درون سطل بزرگی که با جوش شیرین مخلوط شده است، و مانع از بالا رفتن مورچه‌ها می‌شود، بریزید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که کل لانه را بیرون بیاورید. مورچه‌ها را در سرکه و آب یا با آب جوش غرق کنید.

با ذره بین به آنها نگاه کن

با ذره بین به آنها نگاه کن

5- اگر نمی‌توانید به کل لانه دسترسی داشته باشید، سوراخ‌های ورودی را پر کنید:

گاهی دسترسی به کل لانه دشوار است، اما معمولاً می‌توانید یک سوراخ ورودی پیدا کنید. می‌توانید آب جوش را داخل سوراخ ورودی بریزید، اما به ساده گی می‌توانید سوراخ را با خاک یا سنگ پر کنید و برای پی بردن به اندازه لانه، مقداری اسید بوریک در اطراف محل بپاشید. مورچه‌ها احتمالاً لانه خود را جابجا خواهند کرد.

پودر را بر روی سنگ ها بریزید

پودر را بر روی سنگ ها بریزید

روش چهارم: تلاش برای بازدارندگی طبیعی

چهارمین روش تلاش های نهایی را بازگویی می کند.

1- خطی درست کنید که مورچه‌ها از آن عبور نکنند:

چندین ماده طبیعی وجود دارد که مورچه‌ها بسیار از آن ها بیزار هستند، و هرگز به آنها نزدیک نمی‌شوند. می‌توانید برای جلوگیری از ورود مورچه‌ها از هر یک از این مواد، برای ایجاد خطوط در اطراف طاقچه‌ها، اطراف محیط خانه و در هر نقطه از ورود مورچه‌ها استفاده می‌کنید. هر چند روز یک بار این مواد طبیعی را عوض کنید و مواد تازه ای را بگذارید. زیرا مورچه‌ها می‌توانند با شکستن خطوط از آن عبور کنند. در اینجا موادی وجود دارد که برای این منظور کار می‌کنند:

  • دارچین
  • فلفل هندی
  • پوست پرتقال یا لیمو را آسیاب کنید
  • تفاله قهوه
خطی که مورچه ها از آن عبور نمی کنند

خطی که مورچه ها از آن عبور نمی کنند

2- آب لیمو را در امتداد لبه‌های فضای بیرون قرار دهید:

این کار باعث می‌شود که داخل خانه شما با آبلیمو چسبناک نشود، اما بوی مرکبات از ورود مورچه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید یک محلول از نصف آب لیمو، نصف آب در اطراف خارج از خانه خود استفاده کنید.

اضافه کردن خط آب لیمو

اضافه کردن خط آب لیمو

3- برای دور نگه داشتن مورچه‌ها از روغن‌های طبیعی استفاده کنید:

مورچه‌ها از بوی انواع روغن‌های طبیعی متنفر هستند که ممکن است این بو برای بسیاری از انسان‌ها بسیار خوشایند باشد. ده قطره روغن طبیعی را به یک فنجان آب اضافه کنید، سپس محلول را در داخل و خارج محل خود اسپری کنید تا مورچه‌ها دور شوند. در اینجا روغن‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن ها را امتحان کنید:

  • روغن لیمو
  • روغن نعناع
  • روغن اکالیپتوس (از این روغن برای گربه‌ها اگر در نزدیکی هستند استفاده نکنید! برای آنها سمی است، اما برای سگ‌ها سمی نیست)
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن سدر
مخلوط روغن ها با آب

مخلوط روغن ها با آب

4- سطوح خود را تمیز نگه دارید تا مورچه‌ها علاقه ای به آن جا برای ورود نداشته باشند:

در ماه‌های بهار که احتمالاً مورچه‌ها به داخل خانه می‌آیند، تمام تلاش خود را بکنید تا کف، میزهای غذا خوری و کابینت‌های شما کاملاً تمیز و پاکیزه باشند. این کار کمک می‌کند که مورچه‌ها علاقه ای برای ورود به خانه شما نداشته باشند. اگر برایشان غذایی وجود نداشته باشد، علاقه ای هم به ورود به خانه شما را نخواهند داشت.

مواد غذا را در ظروف دربسته نگه داری کنید. این امر به ویژه برای شکر، عسل، شربت و سایر غذاهایی که مورچه‌ها دوست دارند بخورند بسیار مهم است.

بلافاصله قطرات ریخته شده مواد غذایی، به خصوص آب میوه یا شربت را تمیز کنید.

کف را با پارچه تمیز پاک کنید

کف را با پارچه تمیز پاک کنید

5- خانه خود را درزگیری کنید تا آنها را بیرون نگه دارد:

اگر در داخل خانه جایی برای نفوذ مورچه‌ها وجود نداشته باشد، احتمالاً آن ها در بیرون از خانه برای خود لانه سازی می‌کنند. تمام ترک‌ها و شکاف‌های کوچک را که ممکن است در آن لانه سازی کنند، درزگیری کنید؛ مانند زیر در اطراف طاقچه‌ها و سایر ترک‌های کوچک که در سطح خانه وجود دارند. سوراخ‌ها را با آب بند و یا سایر درزگیرها پر کنید تا خانه شما جایی برای نفوذ مورچه‌ها وجود نداشته باشد. برای اطمینان کامل، اطراف را با آب اسطوخودوس یا لیمو اسپری کنید.

سوراخ های باز خانه را با چسب پر می کنیم

سوراخ های باز خانه را با چسب پر می کنیم

برای خرید لوازم باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

101 دیدگاه درباره مقاله “نحوه از بین بردن مورچه ها بدون استفاده از حشره کش های شیمیایی

  1. Avatar ن گفت:

    میازارموری‌که‌دانه‌کش‌است‌که‌جان‌داردوجان‌شیرین‌خوش‌است
    گناه‌دارن‌دنبال‌روزی خودشونن

    1. Avatar Masoud گفت:

      این همه دردسر و آزمون و خطا فایده ای نداره.
      بهترین راه خرید سم سایپرمترین (بدون بو) .
      یک بار استفاده کنید و از شر هر نوع حشره موذی راحت شوید.
      ((بدون اتلاف وقت و هزینه و آسان))

      1. Avatar میثم گفت:

        انسان اگر به فطرت خودش رجوع کنه سوزاندن مورچه ها کار غیراخلاقی و ناپسندی هست

        1. Avatar یادگار گفت:

          احسنت

        2. Avatar غلامعلی گفت:

          احسنت مرد خدا

    2. Avatar م ر شیرازی گفت:

      درستش اینه
      میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است. ولی نه برای آفت ها که سلامتی رو به خطر میاندازن( سعدی شیرازی)

    3. Avatar احمد گفت:

      من داخل خونم یک لانه مورچه هست همیشه براشون غذا میریزم و گاهی هم داخل خونه چرخ میخورن و هر چی نرمه غذا و نون هست رو جم میکنن و میخورن
      خلاصه تا امروز ازاری بمن نرسوندن
      خلاصه کشتن مورچه خوب نیست نمیگم گناه داره میگم خوب نیست
      خیلی ازیت هستین روی کارتن تله درست کنید و ببرید بیرون یکجایی بندازید مثلا در باغچه ای یا کنار سطل زباله ای و هر چی میگیرین ببرین یکجا خالی کنید تا باز باهم زندگی کنن

    4. Avatar نیکو گفت:

      در حد یکی دو تا بله ولی وقتی کلونی میکنن دیگه گناه ندارن

  2. Avatar محمد ظریف احمدی گفت:

    کی به ما اجازه داده تاموجوداتی که خدا خلق کرده وحق زندگی دارنداینگونه با آنها برخورد کنیم.وباعث نابودی آنها شویم
    در منزل من مورچه هاسال هاست که زندگی میکند بدون مزاحمت
    هروقت مورچی ای ببینم با گذاشتن تکه کوچک گوشت ویاخورده برج ویانان مشکل مزاحمت مورچه ها تاماها برطرف می می‌شود واین است راه حل نه کشتن موجودات خالق هستی

    1. Avatar نایان گفت:

      حالا وقتی افتادن به جونت و اذیتت کردند اونوقت میفهمی!

    2. Avatar سلطان گفت:

      با سوسک ها هم همینطوری رفتار میکنی؟!

      1. Avatar M گفت:

        شما خودت اول بگو با سوسکا چطوری رفتار میکنی بقیه هم یاد بگیرن😂

    3. Avatar امیری گفت:

      انشالله بیفتن تو رختخواب و بدنت و داخل غذاهات ببینم بازهم اینجوری دلت میسوزه

      1. Avatar مهین گفت:

        باید راهی پیدا کنید تا بتوانید مسالمت‌آمیز با آنها زندگی کنید، زمین فقط مال انسان نیست

    4. Avatar Hamid baghaie گفت:

      عالی گفتید. حق ما حفاظت محیط زیست هست

    5. Avatar بی نام گفت:

      پس چرا اومدی راه حل از بین بردنشو سرچ کردی😐

    6. Avatar زهرا گفت:

      اتفاقا منم مثل شما بودم ولی الان که خونمو عوض کردم خیلی زیاد شده واقعا اذیت میکنن
      نمونش شب بربری گرفتم که صب برای صبحانه باشه صب پودر شده بود میلیونی مورچه بود که نایلون سیاه دیده میشد
      یا شیرخشک دخترم حتی نمیدونم چطوری وارد شدن مورچه های زرد رنگ‌ریز که واقعا اذیت میکنن و دست و پای دخترمو میخورن.هر کاری هم کردم نرفتن متاسفانه

    7. Avatar یوسف گفت:

      با سلام اگر مورچه و یا هر حیوانی دیگری برای زندگی ما در خانه مشکل ایجاد می‌کند دفع آنها ویا کشتن جایز است و خداوند آنرا حرام نمی‌داند.

  3. Avatar جواد گفت:

    فکر کردی اینقدر بیکار هستیم که سریسر مورچه بزاریم
    تو خونه ی ما چیزی نیست که خودم بخورم چه برسه به مورچه
    مطمئن باش نسل مورچه ها هم از بین می‌ره

  4. Avatar داریوش امینی گفت:

    باسلام و احترام و سپاس از لطف شما مطالب مفید بود.

  5. Avatar محمدرضا گفت:

    عالی بود و آموزنده، سپاسگزارم

    1. Avatar جمال الدین ع باس گفت:

      مورچه بد بخت..بریم مورچه خوار رو بیاریم که بهتره و راحتتر

  6. Avatar محمدرضا گفت:

    عالی بود و آموزنده، سپاسگزارم درود

    1. Avatar کریمان گفت:

      سلام تا می توانیم هیچ موجودی از موجودات خدارا نابود نکنید حتما اینها برای چرخه حیات ما مفیدند که آفریده شده آمد ولی داخل خانه ها محکم بسازید تا محل زیست آنها ومزاحمت شما نشوند وحتی المقدور دورشان کنید کشتن نه میازار موری که دانه کشست چو جان دارد وجان شیرین خوشست

  7. Avatar مطلب گفت:

    راهنمایی جالبی بود دستتان دردنکند

  8. Avatar متضاد گفت:

    خب شما حتما تو خونه تخمه نشکوندی ببینی کل فرش و هیکلت پر مورچس. جرات نکنی یساعت قندونو رو فرش بزاری😂. اصلا شب تا صب تو جونتون بوده و نتونی راحت بخوابی🙁

    1. Avatar امیری گفت:

      والا

  9. Avatar ابراهیم گفت:

    هوشمندانه و عالی ، ولی بهتره با آنها کنار بیائیم تا اذیت کنیم

  10. Avatar عباس گفت:

    نظرات خوب بود. ولی آب جوش خیلی بی رحمانه و ناجوانمردانه بود. اگر آتش خوب بود خداوند جهنم را از آن نمی آفرید. کشتن هر موجودی با آب جوش و آتش بسیار ناجوانمردانه است

    1. Avatar سعید گفت:

      دست شما درد نکنه تشکر خیلی ممنون

    2. Avatar عباس گفت:

      سلام بنظرم مورچه ها یه موجودات ناز و خوشگل افریده خداس که باید باهاشون مهربون بود
      اونام چون گشنه ان دنبال غذا میگردن
      یکم غذا گوشه خونه بریزید به همون قانع ان
      نیازیم ندارن به همه خونه حمله کنن
      من بعضی وقتی کاغذ کیک بعد خوردن روش چسبده خوردشون میکنم میریزم لونه هاشون
      شمام امتحان کنید اگه شما با مورچه ها مهربون باشید
      اونام با شما مهربونن

      1. Avatar مهران گفت:

        سلام عباس آقا تشکراز اینکه اینقد فهیم و مهربونی.
        واقعا چطور به خودتون اجازه میدین درمورد سوزوندن و ریختن آب جوش تو لونه مورچه صحبت کنید.

      2. Avatar سیداحد گفت:

        عزیزم مورچه تکثیر بسیار زیادی داره و برای همین مرتب لانه رو گسترش میده والبته که در لانه سازی بسیار ماهر و مهندسیه فوق‌العاده ایی داره و همین موضوع باعث میشه که مرتباً دیوار و پی خانه رو خالی کنه تا فضای بیشتری برای انبار کردن غذا و دالان هایی برای تولید مثل و انبار کردن تخم های جدید درست کنه .
        ضمن اینکه وجودش در خانه میتونه بصورت اتفاقی برای سلامتی افراد و بخصوص کودکان خطرناک یا ایجاد مزاحمت کنه .
        لذا این موجود شگفت انگیز در اینجا تبدیل به آفت شده و باید دفع بشه و خوب به نظر من‌ روش آب جوش خیلی ناپسند و غیر انسانیه .‌ اما به هر صورت آفت باید دفع بشه و سایر روش ها مثل سرکه ، آبلیمو ، مایع ظرفشویی ، آب و صابون یا روش های دیگه که گفته شده میتونه موثر باشه .
        ببخشید متن طولانی شد . ممنون .

    3. Avatar hamidreza گفت:

      بنظرم اگه موجب ازار بشه باید کشتشون ولی اره آب جوش واقعا خیلی ظالمانه ست
      خونه ما الان پر شده از مورچه
      از سر و کول زندگیمون دارن بالا میرن
      واقعا ازار دهنده ست

  11. Avatar ضد ظلم گفت:

    داشتم فکر می کردم چقدر خوبه که سیل و زلزله میاد تا نوع بشر از هستی پاک بشن ، چرا باید ظالمها زنده بمونن ، آب‌جوش بریزیم توو لونه موجودات زنده ایی که دعایشان قبل سلیمان نبی علیه اسلام ، مستجاب ، شد !!!! کی اجازه داره زنده سوزی کنه ، کی اجازه داره اشاعه حیوون آزاری کنه و فرهنگ حیوون آزاری و خشونت رو توو جامعه و بین مردم رواج بده ، واقعا خدا ظالمین رو نبخشه و نیامرزه و حتما مورد عذاب منتقمانه خود ، قرار بده ، امین

    1. Avatar Golnaz soltani گفت:

      من نفهمیدم شما چی گفتی سلیمان نبی علیه اسلام یا( ع ) اینو بی زحمت واسع من روشن کنید

      1. Avatar فرهاد گفت:

        به خاطر یه الف اضافه این همه ناراحت شدی یعنی نتونستی منظور ایشان را بفهمی؟ تا حالا خودت تو نوشتن اشتباه نکردی اونهم با این صفحه کلید های کوچولو؟!

    2. Avatar احسان نظام پور گفت:

      سلام . من یه روش خوب استفاده کردم ولی این روش برای قبل از ساخت خونه هست . کسانیکه میخوان خونه بسازن دقت کنن ، هیچوقت هم نه موجودی رو میکشن نه اذیت میشن… قبل از ساخت خونه زمانیکه هنوز کف خونه کاشی یا سرامیک نشده ، یکی دو بشکه گازوییل یا روغن سوخته ماشین بخرید و کف رو یه لایه نازک با سمپاش یا هر چیزی بپاشید ، دیگه نه خبری میشه از مورچه ، نه موریانه ، نه عقرب ، نه سوسک و … یکبار برای همیشه خودتونو راحت کنید ، خرجش هم زیاد نیست . فقط خلق الله رو نکشید

  12. Avatar مبین گفت:

    همه روش ها خوب بود به جز آب جوش
    گناه دارن مورچه ها

  13. Avatar سعید گفت:

    دست شما درد نکنه تشکر

  14. Avatar سعید گفت:

    دست شما درد نکنه تشکر خیلی ممنون

  15. Avatar علیرضا گفت:

    ورودی لونه‌شون رو پیدا کنین یکم فلفل سیاه بریزین
    بدون این که کشته شن محل رو ترک می‌کنن

  16. Avatar محسن گفت:

    عوامل بازدارنده را باید به کار بگیریم اذیت و کشتن حیوانات و موجودات زنده عذاب دردناکی دارد

  17. Avatar لاله های قرمز گفت:

    راست میگن دیگه..من چی بگم

  18. Avatar ایوب گفت:

    پس بااین حال یکی رو استخدام کنیم توی خونه فقط مورچه بکشه.یا خودت خری یا ملت خر فرض کردی بهترین راه از بین بردن مورچه صبح جمعه اسپره کامن داخل خونه رو بزن البته کناره ها فرش بلند کن گوشه ها رو بزن برو بیرون غروب برگشتی پنجره ها روباز کن بوش بره تا دوماه بیمه میشه خونه از حشره خصوصا مورچه

    1. Avatar گمنام گفت:

      من برای مورچه‌ها همیشه دون میریزم

  19. Avatar سروش گفت:

    بسیار مفید بود ایاروشی برای بین بردن بید بغیر ازاستفاده ازنفتالین دارید ؟لطفآراهنمایی فرمایید،سپاسگذارم

  20. Avatar فادیا گفت:

    من خمیر دندان میزنم وزودی لونه شون دیگه کلا میرن. ولی مامانم میگه سوره نمل رو بخون و فوت کن توی لونه شون کلا میرن.

  21. Avatar کوثر گفت:

    ممنون برای اطلاعات ، ولی باید عرض کنم اصلی ترین ماده لازم برای دفع و از بین بردن مورچه منظور نکرده اید .و اون پودر نرم نشاسته ذرت است . کافی است این پودر را از فروشگاهای لوازم قنادی یا شیرینی پزی تهیه کنید و به اندازه یک قاشق چای خوری در نقاطی از منزل که نیاز است بریزیدو پس از دو سه روز دیگر خبری از مورچه ها نخواهید دید. مورچه ها توانایی هظم گلوتین موجود در نشاسته ذرت را ندارند و برایشان کشنده است .

  22. Avatar Mohammad گفت:

    باسلام وقت بخیر.
    دوست عزیز کشتن مورچه ها با آب جوش کار غیر انسانی و نا صحیح است.
    بهتر است از راههایی استفاده شود تا مور چه ها را فراری دهد و به جای دیگری کوچ کنن.
    باتشکر.

  23. Avatar انسان گفت:

    میازار موری که دانه کش است در کتابهای 50سال پیش ما بود ولی دیگه ظاهرا در این نظام مقدس حذفش کردند. کمی فکر کنید و راهی پیدا کنید بدون کشتن مثلا تله بزارید و همه را به مرور جمع کنید و به نقطه‌ای مناسب ببرید و همراه با کمی خوراکی رها کنید.

  24. Avatar محمدجوادعابدینی گفت:

    باسلام. به دوستان میگم که این بنده خدا فقط راهنمایی کرد و راهکار رو ارائه دادو اجباری نکرد، حالا هرکسی خوشش اومد انجام بده وهر کسی خوشش نیومد انجام نده . ماشالله که همه عاقل و ذی شعور هستند! نظر این حقیر اینه که؛ بعضی راهکارها ارزش انجام دادن و امتحان کردن رو دارند و خالی از لطف نیست! باتشکر فراوان ع ا ب د ی ن ی

  25. Avatar جاسم حلفی گفت:

    با سلام …. در منزل یا محل کار و در هنگام مواجه با توده مورچه یا صف مورچگان این چهار کلمه از قرآن را برای مورچگان بخوانید و ببینید که چه اتفاقی می افتد
    *ایها النمل ادخلوا مساکنکم*
    اتفاقی که می افتد اینست
    همه مورچگان به لانه های خودشان برخواهندگشت.
    آیه ۱۸ سوره نمل
    امتحان کنید.

    1. Avatar ابوالفضل گفت:

      فارسی هم میتونیم بگیم یا باید فقط عربی گفته بشه؛ لطفا راهنمایی بفرمائید.

    2. Avatar ایلیا گفت:

      گفتم، جوابم دادن : چی زدی یا سیدی؟

  26. Avatar ستاره گفت:

    ممنون مفید بود.

    1. Avatar gholi گفت:

      آب داغ تو لونه مورچه ها بریزی جهنم نمیری؟

    2. Avatar negar گفت:

      واقعا این روش جواب میده؟والا تو کابینت زیرظرفشویی تو اتاق تو سالن تو رختخواب تو غذا تو گوش تو چشم تو تنمون،مورچه ها بیچارمون کردن. من نمیدونم از کجا میان اینهمه مورچه. زندگی و خواب نداریم به والله.تو کیف و کفش و تمام وسایلمون مورچه اس روانی شدیم .گفتم خونه رو آتش بزنم بلکه مورچه ها نابودبشن خلاص بشیم.

  27. Avatar زهرا گفت:

    مطالب جالب بودند.ولی به عقل رجوع کنید و روش مناسب را انتخاب کنید.

  28. Avatar Reza گفت:

    خیلی از روش‌های ذکر شده خوب ومفیدهستن، فقط ریختن آب جوش واقعا بیرحمانه ست،من مخالف این روش هستم

  29. Avatar رضا گفت:

    با درود ، من با کشتن موافق نیستم مورچه ها حرف ندارن تو خونه ما رژه میرن کاری باهاشون نداریم

  30. Avatar احمد گفت:

    بهتره با مورچه ها مذاکره کنیم و از راه گفتگو وارد بشیم من خودم روزی چند ساعت با مورچه ها صحبت میکنم 🙂

  31. Avatar fa گفت:

    سلام .منم با کشتن مورچه ها و حتی حیوانات دیگه خیلی موافق نیستم. گرچه به جونم خیلی افتادن حتی تو خواب. ولی خودم با اسپره روغن مایع امتحان کردم مورچه ها رو فراری داد .طوری شده که الان تو خونم مورچه نیست. فقط لازم هست مسیر مورچه ها رو دنبال کنید وجلو راهشون اسپره روغن بزنید از بوی روغن بدشون میاد ومحل رو ترک میکنند.
    در ضمن بهتره اینو هم بدونید که مورچه ساس رو میخوره.و همین طور حشره ای که چوب رو میخوره اسمش رو یادم نمیاد اینم خاصیت مورچه.
    ممنون دوست بزرگواری که مقاله پر محتوایی گذاشته بودید بالاخره اینها هم مطالب خوبی بودن البته بجز آب جوش.

  32. Avatar مری گفت:

    چرا یه روش برای خفه شدن خودت که همچین پستی میزاری رو پیدا نمیکنی؟
    واقعا تاسف باره که واسه امثال تو از بین بردن هزاران موجود زنده مثل یک بازی میمونه
    رفت آمد مورچه ها تو خونه آدما دقیقا به کجای زندگیشون لطمه ایی میزنه؟
    سمی هستن؟خسارات جبران ناپذیر دارن؟مضرن؟آزاری میرسونن؟کثیف یا ناقل بیماری هستن؟
    خجالت بکش و حذف کن این پست رو

  33. Avatar مجید گفت:

    نظرها را خوندم خیلی برام جالب بود بعضی‌ها فکر کنم هنوز چیزی مزاحمشون نشده که این همه گناه گناه می‌کنند از کشتن یک انسان که گناه‌ بزرگتری نداریم ولی توی قرآنش آمده اگر انسانی به قصد مزاحمت وارد خانه و خاک شما شده است شما می‌توانید آن را بکشید نه تنها گناه نیست بلکه ثواب هم حساب میشه چون از خودت دفاع کردی شما فکر کنید این حیوان مهاجم به خونه و حریم خصوصی شما مورچه نیست و بلکه یک گرگ گرسنه یا خرس گرسنه یا یک مار خطرناک سمی است آیا باز هم میگید گناه داره بذار کاریش نداشته باشیم ، چه فرقی داره حیوان حیوانه همه اینها که موجودات خدا هستند با اونها هم کاری نداشته باشیم گناه داره ، یه کم منطقی فکر کنیم ، این شعر میاز موری که دانه‌کش است موقعی به درد می‌خوره که این مور مزاحمتون نشده و آرامش و آسایش شما را ازتون نگرفته و در بیرون از حریم خصوصی شما دارد زندگی می‌کند و این برای هر حیوان دیگه‌ای صادق است شما حق ندارید یک گرگ را در طبیعت بکشید ولی حق دارید یک گرگ را در خانه خودتان بکشید چون اگه این کارو نکنید اون این کارو می‌کنه … به موضوعات این دنیا از دید بسیار بزرگتر نگاه کنیم و درکشان کنیم … با تشکر فراوان

  34. Avatar احسان نظام پور گفت:

    سلام . من یه روش خوب استفاده کردم ولی این روش برای قبل از ساخت خونه هست . کسانیکه میخوان خونه بسازن دقت کنن ، هیچوقت هم نه موجودی رو میکشن نه اذیت میشن… قبل از ساخت خونه زمانیکه هنوز کف خونه کاشی یا سرامیک نشده ، یکی دو بشکه گازوییل یا روغن سوخته ماشین بخرید و کف رو یه لایه نازک با سمپاش یا هر چیزی بپاشید ، دیگه نه خبری میشه از مورچه ، نه موریانه ، نه عقرب ، نه سوسک و … یکبار برای همیشه خودتونو راحت کنید ، خرجش هم زیاد نیست . فقط خلق الله رو نکشید

  35. Avatar معصومه گفت:

    سلام همینم مونده حیوانت با آب جوش بسوزونیم شما دیگه چه جور آدمی هستی داعشی

  36. Avatar مهدی گفت:

    بهتره با آب جوش چای درست کنیم و در کنار کسی که دوستش داریم بنشینیم و از خوبیها بگیم ، مورچه کار خودش رو بلده ، هر کی هم خواست میتونه خونه اش رو تمییز نگه داره تا این سوفورهای کوچک سراغش نیان ، اگه دیدین مورچه به ماده غذایی رو آورده بدونید برای سلامتی مضره ، میشه امتحان کرد ؟!

  37. Avatar مريم گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون… اخیرا یک نوع مورچه خیییلی ریز که براحتی مشاهده نمیشه داخل خانه ما پیدا شده و داخل همه جا هم میره… اینقدر ریز هستن که نمیشه مسیرشون و لانه آنها را پیدا کرد و واقعا آزار دهنده شدن. در رابطه با از بین بردن مورچه در باغ و باغچه هم که واقعا به درخت های مرکبات آسیب زدن و تعدادشون خیلی بالاست فکر می کنید آب دارچین و سرکه کمک بکنه از شرشون خلاص بشم؟ متاسفانه کنه ها را به سرجوانه های درخت برده اند و تمام درخت ها شیره سفید زده و برگ درخت ها پیچ خورده… من خودم به محیط زیست و حیوانات احترام میزارم ولی اینجا بحث آفت و آسیب به درختان هست و دنبال یک راهکار موثر و غیر شیمیایی میگردم که از باغ دور بشن …. لطفا اگر تجربه موثری دارید من را هم در جریان بزارید…. سپاسگزارم

  38. Avatar غریبه گفت:

    دوستان من از کشتن موجودات بیزارم نصیحت من به شما یه قران بیارید و اونهارو قسم بدید که از خونتون برن بیرون به اذن پروردگار خونه رو ترک میکنن میگید نه امتحان کنید

  39. Avatar فریما گفت:

    استفاده از خیار که صدمه نزنه فقط خوبه و یا زدن پنبه به آبلیمو و گذاشتن اون تو نقاط مختلف و کشتن مورچه ها صد در صد به دور از انسانیته

    1. Avatar M گفت:

      اره استفاده از خیار خوبه بشرط اینکه کنارش واسشون نمک هم بزارین اخه میدونی چیه مورچه ها خیار بدون نمکو اصلا درکی روش ندارنو دوسش ندارن و به راحتی به راه خودشون ادامه میدن اونوقت شما ی خیار ضرر کردی😂

  40. Avatar هما گفت:

    فقط بعضی کامنتا 😆 یکی نوشته من بهشون دون میدم یکی گفته چرا بکشیم موجودات ناز و خوشگل رو گناه دارن یا تو خونه هستن کاری بما ندارن اتفاقا بهشون غذا بدین و… پس چرا خودت سرچ کردی و وارد این سایتا شدی باخودت چندچندی؟

    1. Avatar مهدی گفت:

      دقیقا😂اوناییم که پای قرانو کشیدن وسط خعلی باحالن خعلی،یکیشون نوشته قرانو بیارین جلو راهشون قسمشون بدین برن دم خونه خودشون بازی کنن 😂😂😂

  41. Avatar محمد گفت:

    سلام عالی بود،بخصوص ریختن آب جوش ،من بنزین ریختم وکل خونه روآتیش زدم

  42. Avatar مهران گفت:

    سلام عباس آقا تشکراز اینکه اینقد فهیم و مهربونی.
    واقعا چطور به خودتون اجازه میدین درمورد سوزوندن و ریختن آب جوش تو لونه مورچه صحبت کنید.

  43. Avatar حسن گفت:

    اب جوش داخل لونه مورچه؟؟؟کوتاه بیا دادا😂😂الان عصبانی هستی

  44. Avatar مریم گفت:

    سلام .برخی موارد خوب و قابل استفاده بود اما آب جوش قابل تصور نیست ‌.

  45. Avatar مژگان گفت:

    چقد شما وحشید
    ، اب جوش بریزی روی مورچه ها ، خونشونو خراب کنی و‌….
    گربه و سگ که اون همه مریضی داره توی خونه نگه دارییییییی بیاریشون تو خونه بگیریش بغلت ولی مورچه ها ک کلی فایده دارن رو به انواع روشها له کنی یییی
    ، مورچه تو زمستان داخل خانس با شروع بهار از خونه میره بیرون
    اگر خیلی ناراحتید شما زمستون از خونه برید بیرون . شما جای مورچه ها رو گرفتید چون اونها جلوتر شما ساکن خونه بودن شما اضافید نه اونا .
    سگ و گربه هم از بعصیا شعورشون بیشتره سگ و گربه هم به مورچه کاری نداره ،
    این انسان وحشی شهرنشین چه کارا که نمیکنه
    انسان شهرنشین از حیوان بدتره حیوانم زیادشه ،
    انسان متمدن در اصل عقب موندس

  46. Avatar فاطمه سادات گفت:

    خدایا مورچه های مارو ببر خونه اینا که خوششون میاد و زیاد اذیت نیستن
    آخه لابلای لباس تو کمد دیواری غذا هست
    دور و بر پکیج، روی پریز برق و در و دیوار….
    ما طبقه چهارم هستیم خونه ۶-۷ سال ساخت
    خدارو شکر مستأجریم و از اینجا میریم
    ان شاءالله جای بهتر

  47. Avatar M گفت:

    میشه لطفا اونایی که ژست روشنفکریا انسان متمدنو دوست دار طبیعتو جاندارانو به خودشون گرفتن اصلا چرا اومدن مطالب از بین بردن مورچه رو میخونن،😏شما که انتقاد کردیو به مطالب این سایتو نویسندش توهین کردی،بگو هگه بدونن دنبال چی میگشتی تو اینترنت که نشستی مو به مو این مطالبو خوندی،خودتم که دنبال از بین بردن مورچه ها میگشتی،روشنفکر😏

  48. Avatar M گفت:

    مطالبتون خیلی عالی و کاربردی بود،ممنون از شما خسته نباشید،درود💗💗💗

  49. Avatar ساسان گفت:

    عرض ادب و احترام ممنون بابت مطالب مفیدتون دوستان عزیز وقتی شما عصر تخم های سبزی رو کاشتین و صبح لشکر مورچه ها اونا رو دزدیدن متوجه آفت بودن مورچه می شوید شما هر چه میوه و سبزی میل میکنید توسط افت کش ها محافظت شده والا اصلا محصولی بوجود نمیاد

  50. Avatar ع ص گفت:

    سلام,دوستان نظرات مختلفی دادند,ولی این مخلوقات خداهرکدام چندین خصوصیت
    دارندکه میتونه مشکل گشاباشه,مثلا اشعه رادیو اکتیو روی سوسک وعقرب اثر نداره وسوسک همه چیزخواره,که بایدبررسی بشه سیستم گوارش این حشره وهمچنین در
    انتهای بدن حشره سیستم راهدار وجود داره که باسرعت محل اختفا راپیدامیکنه پس بایدبااطلاع کامل ازساختار وعنلکرد این موجودات برای پیشرفت علم استفاده کردودرصورت مزاحمت هم باید مبارزه کردچون میتونند ناقل بیماری باشند.

  51. Avatar Alive گفت:

    با حذف چند نکته مطالب مفیدی بود .دوستان عزیز اگه ما مردم بجای ایراد گرفتن و پررنگ نشون دادن اشتباهات همدیگه ،با همفکری و هم اندیشی عالی ترین و صحیح ترین اطلاعات رو بهم انتقال می‌دادیم الان روزگار مون این نبود .
    به امید روزی که تو کشورم شجاعت جای جهالت رو بگیره

  52. Avatar بینام گفت:

    اینا که هی میگن میازار موری که دانه کش است و این حرفها
    چرا اومدن مطلب درمورد کشتن مورچه رو میخونن🤔🤔
    خود درگیری مزمن دارین آیا

  53. Avatar سعید گفت:

    دوستان اینهمه گاو وگوسفندو مرغ رو میکشید میخورید گناه ندارن مورچه ای که توی خانت رزه میره کناه داره گفتن مورچه کهتوی بیابات خیابان هست ب کسی ازارنمیرسونه رو نکشید ولی مورچه ای که باع داربدبخت چقدرسم میزنه ازباغش حفاظت میکنه از درختش بلللمیره وشته ها رو پخش میکنه بااین مورچه چه باید کرد بگین افرین توشاید دوست داشته باشی تو خانت اینا رزه برن حال کنن ولی بعقیه نه

  54. Avatar سهراب گفت:

    من نمیدونم ما ایرانیا از کی تاحالا اینقدر دلرحم و اهل شعر شاعری شدیم !
    کلا فقط بلدیم برخلاف موضوع موضع بگیریم !
    دوست عزیز ، نازک نارنجی ، عاشق طبیعت ، مهربون ، تمیز ،
    این مورچه بی پدر جاش تو طبیعته نه تو خونه تو رخت خوابت !
    وقتی نصفه شب که خواب ۷ پادشاه داشتی میدیدی اومد گازت گرفت برق ۳ فاز از کلت پرید اونوقت با نارنجک حمله میکنی به لونشون نه با اب جوش !

  55. Avatar ازیتا گفت:

    پودر دیاتومه بی خطر و برای پوست انسان هم خوبه

  56. Avatar داوود گفت:

    دوستان اینو یادتون باشه مورچه ها میتونند شما رو هم بخورند اگه کاری به کارشون نداشته باشید. وقتی مهمون داری و از اونور مورچه میاد سراغت اونوقت خجالت که کشیدی میفهمی که باید از محل زندگیت حذفشون کنی

  57. Avatar حسین احمدی راد گفت:

    سلام به همه عزیزانی که مطالبی را عنوان کرده اند اما این نکته را توجه داشته باشید که مورچه در امور کشاورزی یک نوع آفت به شمار می رود ‌وقتی درختان میوه درگیر آفتی به نام شته می شوند، شته ها از مواد غذایی درخت که برای باردهی و تولید میوه باید به میوه برسد، استفاده می کنند. شته روی برگ درخت ماده چسبناکی به نام عسلک را از این بابت به جای می‌گذارد که مورد علاقه مورچه ها هست لذا پس از استفاده مورچه ها از این ماده چسبناک و به خاطر تولید بیشتر غذا، مورچه ها این آفت را به درختان سالم منتقل می کنند تا در محل جدید به تولید همان ماده چسبناک بپردازند و این کار آنقدر ادامه پیدا می کند تا اینکه آسیب بسیار جدی و جبران ناپذیری را برای باغات بوجود بیاورند و از طرفی رشد و تولید مورچه هم فزون تر از قبل خواهد شد و بطور تصاعدی موجب خسارت به باغداری خواهند شد. باغدار مجبور است برای مبارزه با آفات از سم استفاده کند که هم برای محیط زیست خطرآفرین است و هم برای انسان.اما چاره ای جز مبارزه با آفات وجود ندارد و عموما در خانه ها نیز پیدا می شوند ولی تا زمانی که آسیب به شما نمی رسانند اخلاقاً هیچکس دوست ندارد آنها را از بین ببرد. در خانه ما هم در حال حاضر وجود دارند ولی غیر از داخل سینک ظرفشویی جای دیگری نمی روند اما چند سال قبل داخل ظرف قند و شکر و عسل و مربا هم می رفتند که نهایتا مجبور شدم با انواع مختلف با آنها مبارزه کنم.

  58. Avatar حامد گفت:

    مورچه ندیدید که وقتی بچه ۳ ماهه را گاز بگیره تا ۳ روز بچه فقط گریه کنه و وقتی خودتون را گاز میگیره اینقدر می خاروونی که جاش زخم بشه اینجاست که وقتی مورچه می بینی از مورچه خوار خواهش می کنی به دادت برسه

  59. Avatar فرشته گفت:

    دوستانی ک میگن گناه دارن ،ما گناه نداریم تو خونه خودمون آسایش و آرامش نداریم ،شما تو خونه ت سوسک ببینی ی میز میچینی دعوتش میکنی با خونوادش ب صرف شام مفصل ازش پذیرایی میکنی ک گناه داره و آفریده خداست !؟ همینطور ک ما حق نداریم تو طبیعت ب اوناها آسیب برسونیم اونا هم حق ندارند حریم شخصی ما وارد شن ،باور کنید صد بار محل ظرف نون رو عوض کردیم ولی دیگه از غذا خوردن افتادیم دو دقیقه ای پیدا میکنن مساله اینه کلی زیر و رو کردیم ک محل زندگی شون رو پیدا کنیم فایده نداشت که نداشت … لطفا دوستانی که خیلی علاقه ب مورچه دارن بخشی از خونه شون رو به مورچه ها اختصاص بدن ،نه اینکه واسه اینایی که درگیر این مساله هستن نسخه بپیچن
    دوستان عزیز تا محل زندگی شون پیدا نشه و تخریب نشه به هر شکلی کشتن مورچه های کارگر دردی دوا نمیکنه چون ملکه در حال تولید مثلِ 😐 ‌تمام

  60. Avatar پوريا گفت:

    خیلى خیلى بخشید من خودم الان تهرانم دهات که نیستم که اگر بودم کارى نداشتم شمال تو جنگل روستاى ما وسط وسط همه جور هم هست حشره و حیوان اهلى و وحشى و راحت هستیم ولى تهران الان که پر مورچه هست و تو غذاى میلیونى گربه هام که به سختى تهییه میکنم گربه هایی که نمیتونن تو طبیعت باشن و خودم که از سرو صورتم مورچه بالا میره و تو همه چیز مخصوصا کف اشپزخونه پره عقل هم خوبه والا
    مرسى که راه کار دادید و عالى
    بقیه هم به جاى زر زدن و چرت نوشتن و گناه بهتره فکر کنن و خودشون رو اول بزارن جاى طرف مقابل در هر کارى و موقعیتى بعد دهنشون رو باز کن به مفت حرف زدن

  61. Avatar ناشناس گفت:

    افرادی که مخالف از بین بردن مورچه ها در محل زندگی انسانها هستند، یا به تمیزی و بهداشت محل زندگی شان اهمیتی نمی دهند و بنابراین افراد کثیف و بی فرهنگی هستند و یا افرادی بی مسئولیت و منفعلی هستند که تحت تاثیر خزعبلات حمایت از حقوق حیوانات قرار گرفته اند و با این حمایت حقوق انسانها را به مخاطره می اندازند. افراد نادانی که از وجود سگ های ولگرد در محدوده زندگی انسانها حمایت میکنند نیز از همین قماشند.

  62. Avatar Tjdx گفت:

    با چه رویی همچین مطلبی گذاشتی از زندگیت خیر نبینی انشالله بجای رفع مشکل اصلی پی از بین بردن مورچه های بدبختی؟ بجاش خودت خونتو سوراخای خونتو با گچ و سیمان ببند تا حداقل از یه سوراخ دیگه برن بیرون روانی هستی شما!

  63. Avatar مائده تمیمی گفت:

    سلام ممنون بابت مطالب مفیدتون خواهش میکنم بهم بگید این راهکارها زیانی به زنبورنمیرسونه اخه من کندو زنبوردارم مورچه های بزرگ بهشون حمله میکنن ومیکشنشون توراخدا جوابم وبدید

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      این راه کارها برای از بین بردن مورچه ها است و نه زنبور

  64. Avatar Athena گفت:

    همهی اینایی که با کشتن مورچه ها مخالفن هر روز دارن با لذت تمام گوشت و مرغ و ماهی میخورن ! دوست عزیز اول از خودت شروع کن بجای شعار دادن . مرغ حقشه بمیره؟ گوسفند و گاو حقشونه کل زندگیشونو اگر ماده باشن برای استفاده از شیرشون به دستگاه وصل باشن و اگر نر باشن مستقیم برن به قتلگاه و از گوشتشونو بدن شما بخوری ! همینطور لقاح های مصنوعی دردناک و وحشتناک ، بعدشم گرفتن بچه هاشون ازشون نه تنها یک بار بلکه هر هزارباری با لقاح مصنوعی بچه دار میشن . و اون دلتنگی مادر برای فرزند و فرزند برای مادر !!! که دانشمندا میگن هر گاو ماده بعد از دست دادن فرزندش ۲ برای عذاداری میکنه و دلتنگشه ! به ۲ ماه نکشیده دوباره به زور لقاح مصنوعی انجام میشه . اینا سرنوشت هزاران هزار مرغ و گوسفندو گاو و ماهی هست که شما هر روز داری بدون فکر کردن بهش از خوردن گوشتنش لذت میبری ! بعد میای میگی میازار موری که دانه کش است ! شما هم نخور حیواناتی را که حق زندگی دارن لطفا

  65. Avatar معصومه گفت:

    راه حل ها بسیار وحشتناک و دل سوزاننده بود. مخصوصا آب جوش. اصلا نتونستم جملات رو کامل بخونم. درسته که از دست موچه ها در اذیت هستیم و می خواهیم اونها رو از بین ببریم اما یادمون باشه که حس رحم و عاطفه مون رو از بین نبریم.

  66. Avatar اهورا گفت:

    اره گناه دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *