دسته بندی ها: گیاهان

نگاهی کوتاه بر درخت زردآلو

درخت زردآلو میوه ای شیرین و بومی مناطقی در شمال چین و سیبری است و از قرن اول میلادی به آسیا و اروپا راه یافته است. زردآلو از نظر شرایط آب و هوایی به هلو شبیه است و از درختان معتدل به شمار می آید. زردآلو طاقت سرمای شدید در زمستان را ندارد.

این درخت خزان دارد و برگ هایش شکل قلبی نوک تیز می باشد. ارتفاع این درخت تا 5 متر نیز می رسد. شکوفه های زردآلو درشت است و رنگشان متمایل به قرمز می باشد و گل های آن نر و ماده اند. میوه زرد آلو بیشتر روی شاخه های یکساله می روید. زرد آلو میوه ای گوشتی و زرد رنگ است و خواص زیادی را داراست از جمله این که باعث رفع تشنگی و عطش می شود، از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و ضد سرطان است به خصوص سرطان ریه.

انواع زردآلو:

  • زردآلو بادامی
  • زردآلو قیفی
  • زردآلو درشتی
  • زردآلو نخجوان
  • زردآلو شکر پاره

درخت زردآلو

خاک درخت زردآلو:

درخت زرد آلو ریشه ای دارد که به سنگین بودن خاک و ماندگاری رطوبت حساس هست. توصیه می شود که برای کاشت درخت زرد آلو از خاک معمولی به علاوه کود خیلی پوسیده دامی استفاده شود.

درخت زردآلو

کود درخت زردآلو:

برای کود دهی، اگر درخت نشانه های کمبود مواد غذایی را نشان داد، بهتر است که از کود استفاده کنید. اما توصیه ما این است که اگر نشانه های کمبود غذایی که اعم از کاهش رشد، عدم گلدهی مناسب و … می باشد، در درخت دیده نشد لازم به استفاده از کود نیست.

درخت زردآلو

آبیاری درخت زردآلو:

یکی  از نکات مهم برای پرورش یک درخت زردآلو سالم، آبیاری منظم است. یکنواخت بودن رطوبت باعث حفظ قدرت رشد در درختان زردآلو می شود. برای اکثر درختان از جمله زردآلو علاوه بر مقدار آب و منظم بودن آبیاری، کیفیت آن نیز دارای اهمیت زیادی است.

نیاز آبی درختانی مثل زردآلو را اگر به روش سنتی بخواهیم حل کنیم، به تناسب شرایط اقلیمی منطقه مورد کشت و رقم آن، هفت تا ده هزار متر مرکب  در سال برای هر هکتار است. در روش آبیاری قطره ای نیاز آبی زردآلو به حدود 5 تا 6 هزار متر مکعب کاهش پیدا می کند.

نکته: هنگام آبیاری سنتی باید دقت داشت که آب با طوقه درختان برخورد و تماس نداشته باشد.

درخت زردآلو

نور درخت زردآلو:

نور کامل و مستقیم آفتاب برای رشد کامل درختان زردآلو لازم است. زردآلو حداقل هشت ساعت به صورت روزانه به نور کامل آفتاب نیاز دارد. اگر در مکان رشد نور مناسب نباشد سبب ضعیف شدن رشد درختان و ریز شدن برگ های آن می شود. اگر نیاز رطوبتی این درخت به اندازه تامین شود، این درخت در فصول پر نور مانند تابستان به مشکل بر نخواهد خورد.

درخت زردآلو

آب و هوا (دما) درخت زردآلو:

زردآلو به سرما برای تحریک گلدهی نیاز دارد، به همین علت این میوه را در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر کشت نمی کنند. این درخت به سرمای بهاره حساسیت دارد به این علت که شکوفه های آن کمی زودتر از دیگر درختان شکوفا می شوند. نیاز سرمایی این درخت سیصد تا نهصد ساعت دمای زیر 7 درجه است.

درخت زردآلو

هرس درخت زردآلو:

هرس درختان مستقر شده محصول دهی آن ها را بهبود می بخشد. این درخت در اوایل بهار و یا اواخر زمستان نیاز به هرس خواهد داشت. در هرس کرد درختان شاخه های معیوب در اولویت هستند، سپس مناطقی از درخت که رشد در آن ها زیاد رشد می کنند هرس می شوند. این عمل باعث بهبود رشد عمومی درخت می شود.

برای خرید انواع بذر درخت کلیک کنید.

درخت زردآلو

تکثیر و ازدیاد درخت زردآلو:

زرد آلو را معمولا از هسته آن پرورش می دهند، مرحله تبدیل نهال به درخت بارده حدود 3 تا 4 سال طول می کشد. برای این که هسته زردآلو بارور شود، حدودا 90 روز به سرمای زیر 5 درجه نیاز دارد. برای کاشت این درخت این مراحل را باید طی کرد. ابتدا باید هسته را از میوه جدا کرده سپس گوشت اطراف آن را شست . بعد باید هسته را در میان شن، پیت موس یا خاک اره (که توانایی حفظ رطوبت را دارند) قرار داد.

نکته: این مواد بایستی خشک باشند تنها به مقداری رطوبت نیاز دارند برای این امر این مواد را با غبار افشانی مرطوب می کنند.

قسمت چوبی هسته را حذف می کنند تا جوانه زنی به راحتی انجام شود. خاک را به اندازه دو تا سه برابر قطر هسته کنار زده و دانه را داخل آن قرار می دهند.

نکته: دمای محل کاشت بهتر است 20 درجه باشد.

حدود 3 تا 4 هفته پس از کاشت شاهد رشد جوانه خواهیم بود.

درخت زردآلو

آفات و بیماری های درخت زردآلو:

آفات:

شته، شپشک، کنه تار عنکبوتی، مگس میوه، پیچاننده برگ، زنبور مغز خوار زردآلو، سوسک چوبخوار از جمله آفات زردآلو هستند.

بیمای های زرد آلو:

پوسیدگی قهو ه ای، شانکر باکتریایی، سفیدک پودری، پژمردگی به دلیل قارچ ورتیسلیوم

برای مقابله با این آفات و بیماری ها، در فروردین یا اردیبهشت ماه، وقتی که غنچه ها در حال شکوفا شدن هستند درخت را سمپاشی می کنند.

سوالات متداول درخت زردآلو:

  1. آیا برای تولید میوه باید 2 درخت زردآلو داشته باشید؟

    بیشتر درختان زردآلو خود گرده افشان نیستند، بنابراین برای باردهی حداقل باید دو درخت زردآلو بکارید. هنگام کاشت درخت زردآلو، مهم است که اطمینان حاصل کنید که رقم انتخابی در آب و هوای شما به خوبی رشد می کند.

  2. آیا درختان زردآلو هر ساله میوه تولید می کنند؟

    نه، درختان زردآلو هر ساله میوه نمی دهند. بیشتر درختان زردآلو 3 تا 6 سال پس از کاشت قبل از رشد و بلوغ و شروع به تولید میوه، نیاز خواهند داشت. انواع کوتوله ممکن است 1 سال زودتر از انواع استاندارد درختان زردآلو میوه تولید کنند.

  3. درختان زردآلو چقدر بلند می شوند؟

    اکثر درختان زردآلو در صورت بلوغ به 5 متر یا اگر یک نوع کوتوله باشند به 4 متر می رسند. اگر در آب و هوای شمالی تری زندگی می کنید، ممکن است کاشت درخت زردآلو خود را در محلی که در برابر بادهای سرد محافظت می کند در نظر بگیرید، زیرا مستعد آسیب دیررس در اثر سرما است.

  4. درختان زردآلو چه مدت زندگی می کنند؟

    10 تا 15 سال، طبق وب سایت مرکز باغ گل وحشی لیدی برد جانسون، متوسط طول عمر درختان زردآلو کشت شده 10 تا 15 سال است.

  5. آیا درختان زردآلو به آب زیادی احتیاج دارند؟

    به درخت خود آب کافی بدهید تا زمین اطراف ریشه ها خیس شود. توجه به این نکته مهم است که حتی اگر در میان خشکسالی چمن قهوه ای قرار داشته باشید، نمی خواهید زیاد آبیاری کنید. هر 10 روز یا دو هفته یک بار فراوان است. ریشه های خشک و تشنه بدتر از آب ریشه های غرق شده است.

  6. چه موقع باید درخت زردآلو خود را بکارم؟

    بهتر است درختان زردآلو را بعنوان درختان ریشه ای برهنه در اواخر زمستان یا اوایل بهار بکارید، در حالی که آنها ساکن هستند، این شوک از پیوند را به حداقل می رساند و درخت را تشویق می کند که به زودی پس از کاشت رشد بهاره جدید را شروع کند.

  7. درختان زردآلو از کجا بیشتر رشد می کنند؟

    درختان زردآلو در آب و هوای مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های گرم و خشک رشد می کنند. درختان در خاکهای لومی شنی عمیق با زهکشی مناسب بهترین رشد را دارند، اما در برابر طیف گسترده ای از خاک تحمل دارند.

  8. آیا درختان زردآلو ریشه بزرگی دارند؟

    یک درخت زردآلو دارای سیستم ریشه ای بدنام نیست، به عنوان مثال سیستم پیاده روها را بالا می برد. اکثر قریب به اتفاق ریشه های هر گونه درخت در بالای 30 تا 46 سانتی متر خاک یافت می شود.احتمالاً درخت زردآلو شما ریشه هایی دارد که به عمق 5 فوت امتداد دارند.

برای خرید بذر و فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

صنم آقابالا

نمایش دیدگاه ها

  • با سلام بنده یک عدد درخت زردالو دارم که گل دهیش زیاده اما میوع نمیگیرع باد یا سرما گلهاشو میریزه چیکار کنم

    • امکان کشیدن جان پناه رو دارید
      لطفا به تلگرام 09358504040 یه عکس از مکان زرد آلو بیندازید و بفرستید

  • با سلام.میخام بدونم و درخت زرد آلو خود بخود بارور میشه ومیوه میده یا باید باچیزی لقاح کرد.اگ جواب بدین ممنون میشم

    • هسته زرد آلو را بکارید بار میدهد ولی بعد از چندین سال و بار بسیار کمی هم میدهد شما باید حتما درخت زرد آلو را پیوند بزنید

  • با سلام من یه درخت زردآلو دارم میوه هاش قبل از رسیدن کامل میریزه یعنی رنگش نارنجی میشه ولی بی آب وترشه علتش چیه؟

    • لطفا عکس درخت را برای شماره 09358504040 واتس اپ کنید تا بهتر بشود نظر داد.

      • با سلام ميوه هاي زرد آلوي من قبل از رنگ گرفتن نرم ميشن و بايد چيدشون به اصطلاح بي رنگ هستن دليلش رو بگيد ممنون ميشم

  • ممنون از معلومات همه جانبه تان در مورد درخت زردآلو:
    بنده وحید غنی از کشور افغانستان، شهر کابل متخصیص زراعت ومالداری عمومی می باشم. در صورت امکان در پوست های بعدی تان نام های علمی را با حروف لاتین و یا انگلیسی علاوه نماید. موضوع تان پایه عملی بهتری را خواهد گرفت!

    سپاس

  • با سلام و خسته نباشیدخدمت شما سروران گرامی و تشکر از زحمات شما من چند سال پیش با برادرم چند درخت زرد الو کاشتیم برادرم به باغبانی علاقه و آشنایی داشت اما متاسفانه من زیاد اطلاعی ندارم یکسال و نیم هست که برادرم فوت کردند و یکی از درختایی که بهش علاقه زیادی داشت در حال خشک شدن هستش تنه و ساقه اصلی درخت رطوبت داره اما شاخه و برگ های ریزش خشک شدن آیا امیدی به سبز شدن دوباره درخت هست؟ و راهای درمانی خاصی داره که من واسش انجام بدم؟ ازتون ممنونم اگه بهم کمک کنید

    • با این توصیفاتی که شما نوشتید لطفا عکسهای درخت را برای شماره 09358504040 بفرستید تا بشود بهتر راهنمایی کرد

  • بله اردیبهشت ماه کود مایع زدم
    یعنی از کود مایع میتونه باشه ،رنگ نگرفتن میوه ها؟

    • کود مایع نمی تونه این اثر رو داشته باشه ولی شاید بیش تر از ظرفیت درخت زرد آلو استفاده شده است

  • سلام خسته نباشید
    آیا میشه درخت زرد آلو رو با قلمه تکثیر کرد؟
    اگه امکانش هست لطفا شرایطشو توضیح بدین. باتشکر

    • بهتر است درخت زرد آلو پایه از هسته داشته باشد و بعد پیوند بخورد

  • سلام ۴۰۰ عدد نهال زرد آلو عسگرآبادی کاشتم برای گل دهی و بار بیشتر به نوع دیگر درخت زرد آلو احتیاج هست یا نه؟

  • با سلام خسته نباشيد من مي تونم الان نهالش بخرم و بكارم زمان مشخصي براي كاشت نهال نيست وبراي جايي مثل شمال چه زرد آلويي مناسب است

    • بهترین زمانه برای کاشت نهال برج 7 و 11 و 1 است به شخصه دوست دارم نهال را برج 7 بکارم که سرمای زمستان را بگذراند در زمین

  • سلام خسته نباشید
    آیا میشه درخت زردآلو رو تو خوزستان کاشت گرما تابستان به 60 درجه میرسه مثلا شهر ماهشهر
    اگه بشه میتونم سایه بان براش تأمین کنم
    خیلی به درخت زردآلو علاقه دارم

    • درخت زرد آلو احتیاج به سرمای زمستان دارد و نمی توان در مناطق گرمسیری کاشت

  • با سلام
    من یه درخت زردالو تو حیاط خونه مون کاشتم خواهشا در مورد زمان و میزان آبیاری و کود دهی و سمپاشی اون منو راهنمایی فرمایید .

    • سمپاشی اگر نیاز داشت آبیاری در زمان نهال بودن هر 5 روز یک بار بعد از دو سالگی نهال هفته ای یکبار
      کود هم از سال سوم به بعد

  • باسلام . درخت زردآلو در حیاط دارم امسال برای دومین سال است که خیلی کم شکوفه داده .سال پیشهن اصلا شکوفه نداشت .ممنون میشم کمکم کنید .درخت 10 ساله است و تا این اواخر میوه خیلی زیاد و با کیفیت میداد .

    • لطفا عکس از درخت و محیط پیرامونش برای شماره 09358504040 واتس اپ کنید

  • باسلام وخسته نباشید
    جناب حدودصدتادرخت زردالو دارم که باردهی خیلی کمی دارن یعنی درحدچنددونه.نژاد درختا،زردالو درشتی هست.گلدهی وسلامت رنگ شاخه هاوبرگها درفصل رشدبنظرخوب میرسه،امامتاسفانه میوه هادر اندازه فندقی ریزش خیلی شدیددارن تا80درصد.ولی چندتادرخت گیلاس هم دارم ک باردهی خوبی دارن.میشه واسه زردالوها ک محصول نمیدن راهنمایی کنید..سپاس

    • لطفا چند تا عکس از درختان زرد آلو بیاندازید و به شماره 09358504040 واتس اپ کنید و قسمت دوم خاک را به آزمایش داده اید ؟
      و اینکه تنش سرمایی نداشتند درختان زرد آلو

  • سلام خسته نباشید من ۱۰تادرخت زردآلو تو باغ کوچیک دارن خیلی خوب گل می ده ولی به میوه تبدیل نمی شه همش می ریزه خیلی ناراحتم لطفا راهنمایی بفرمائید

    • باید اطلاعات بیشتری بدهید آیا درختان زرد آلو شما در بهار تنش سرمایی دارند ؟

  • باسلام من در مرز مهران روستایی بهران آباد که مناطق گرمسیری است باغ زردآلو دارم و ثمرهم میدهدبعضی از درختان زردآلو یک ماده چسب ناک آتنه درخت ترشح می کند چرا؟ آگه آن شاالله ازمرزمهران کربلارفتید خوشحال میشوم ازای باغ بازدید داشته باشید باتشکرمحمدمحمدیان

  • سلام. من یک درخت زردآلو تو حیاط دارم که میخوام جاشو عوض کنم. چه موقعی بهتره اینکارو انجام بدم؟ و چطوری؟ ممنون

    • در زمستان و حتما جهت شمال و شرق و ..... رعایت شود و مانند جای خودش کاشته شود.

  • باسلام خدمت شما دوست عزیز من یه درخت زردالو چهار ساله دارم که امسال توی سرمای نوروز برگ های آن ریخت و سرشاخه ها سیاه شد، من درخت رو هرس کردم ولی تنه درخت هنوز سبز است میخواستم بدونم آیا درخت من باز زنده خواهد شد؟
    ممنون

  • سلام درخت زرد آلوی ما در حد چندتا دونه زردآلو میده و شپشک داره فکر کنم چیکار کنم پر بار باشه و مریضیش درست بشه

    • برای از بین بردن شپشک زرد الو ابتدا باید برگ های آلود را از بین ببرید و بعد از آن باید سم پاشی گردد میتوانید از این سم ها استفاده کنید Deltamethrin و Dinotefuran وImidacliprid

  • سلام.ببخشید ما دوساله که باغ گرفتیم. از قبل چند درخت زردآلو داشت که از میوه دادنشون تا قبل این دوسال اطلاعی ندارم. اما این دوسال درختان شکوفه میدهند اما چاغاله یا ندارند یا تعداد خیلی کم در حد چند عدد. در اواخر بهمن هرس شدند و وقتی اواخر شکوفه هاشون بود کود شیمیایی دادیم ولی دریغ از چاعاله ای که میوه بشه.کنارشون ۳ ۴ تا درخت هلو هم داریم که زیاد و عالی هلو میده و میوه ش هم درشت و خوبه ولی زردآلوها اصلا ثمر نداره. لطفا راهنمایی کنید پدرم خیلی دلش میخواد این درختا میوه و ثمر بده . پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون

  • سلام،بنده یک درخت زرد الو پیوندی رو کاشتم رشد کرده حدودا ۳ متر الان ۴ سال شده شکوفه میده اما میوه اصلا نداده میخوام بدونم مشکل کجاست!

    • مطئن هستید درخت از بالای پیوند رشد کرده چون درخت زرد آلو باید در سال چهارم بار بدهد و ایتکه آیا در بهار تنش سرمایی داشتید ؟

  • سلام
    من یک درخت زرد آلو در حیاط خانه دارم که دو سالی هست دچار افت کرم ساقه خوار شده لطفا راهنمایی بفرمائید چه سمی استفاده شود.

    • از سمومی که به صورت تخصصی برای از بین بردن این کرم ساخته شده است می توانید استفاده کنید که به عنوان مثال سم زئوزران یا پماد انتی تارلو را میتوان نام ببریم.

  • سلام من ی نهاله کوچیک زردآلو رو از اطراف حیاطمون از خاک درآوردم گذاشتم تو گلدون آب دادم اما داره خشک میشه چطور ازش تو گلدون نگهداری کنم تا بزرگ بشه و رشد کنه ممنون میشم جواب بدین

    • باید این عمل در زمستان انجام شود و حتما پایه باید بذری باشد و شاخه به آن قلمه بخورد

  • با سلام چند درخت زرد آلو در باغچه دارم که شپشک سبز زده به اصطلاح ما شکرک زده میخواستم بدانم سم مالاتیون خوبه بزنم ومقدار سم چقدر باشه تعداد ۷ درخت ممنون

    • بله از سم مالاتیون می توانید استفاده کنید اما نسبت را رعایت کنید

  • سلام میکرو ارگانیسم هایی که باعث فساد زردآلومیشوند چی هستند و اختلالات فییولوژیکی ک در زردآلو بوجود می آید چیست

  • سلام درخت زرد آلو ما بعد از سم پاشی در حال خشک شدن است باید چی کنیم .

    • متاسفانه فقط باید منتظر باشید و کاری نمی توان انجام داد
      آبیاری درخت از بین نرود

  • سلام من سی تا درخت زدالو و الو دارم از نظر میوه و شکل ظاهری و بار دهیش هیچ مشکلی نداره فقط مزه اب میده یعنی بی مزه اس علت چیه

    • آبدهی زیاد میتواند علت این مشکل باشد آبیاری هفته ای یکبار باید انجام شود .

  • سلام وقت بخیر ما یه درخت زرد آلو داریم که بار زیادی داده ولی هم بزرگ نمی کنه و هم نمیرسه چه راهکاری دارهبه نظرتون از کود استفاده کنیم

    • برای باردهی بهتر در فصل پاییز که گیاه خواب است خاک باغچه را بیل بزنید و به ان کود تقویتی مثل کود هربان بدهید .

  • سلام درخت زردالوي ما تقريبا پژمرده شده وبعداز آبياري كمي بهتر ميشه ولي بعدش دوباره پژمرده ميشه چكار بايد كرد ودرست ديگه زردالو برگش جمع شده چكار بايد كرد?

    • آبیاری درخت زرد آلو در تابستان هر 3 روز یکبار است و در زمستان هفته ای یکبار است .

  • با سلام و عرض احترام
    من اخیرا تعداد چند هسته زرد آلو و شلیل را در خاک خوب بصورت مستقیم ( بعد از جدا سازی هسته اصلی ) کاشتم و بعد از یکماه جوانه زد اما بعد از شروع به رشد و برگ دهی طی سه روز شروع به پژمرده شدن برگها و در نهایت از بین رفتن نهال شد
    آب دهی هر روز بصورت مه پاشی روی خاک و آفتاب مستقیم از شیشه پاسیو بصورت منظم انجام میشود
    لطفا راهنمایی بفرمایید علت این امر چیست
    البته همین اتفاق عینا بر روی هسته نارنگی کاشته شده هم اتفاق افتاد و نهال خشک شد
    ۱- میزان آب دهی و فواصل زمانی آن چقدر باید باشد
    ۲- علت از بین رفتن نهال به چه عواملی وابسته است
    سپاس و درود

    • به علت آبیاری بسیار زیاد است زردآلو و شلیل به هفته ای یکبار آبیاری نیاز دارد .

  • خسته نباشید ممنون از اینکه به خوبی پاسخگوی سوالات هستید.ببخشید هسته زردالوهای ما خیلی تلخ هست مربوط به نژادش هست یا علت خاصی دارد؟راهی برای شیرین کردنش وجود دا دارد؟

  • سلام من میخوام دویست هسته زردالو بزارم بعداز چند وقت باید پیوند بخوره

  • سلام
    من یک درخت زرد آلو سه ساله در حیاط دارم.
    جهت جلو گیری از سرما زدگی گلها روی آن را پلاستیک کشیده ام
    می خواستم بدانم پلاستیک مانع حضور زنبور و حشرات جهت لقاح گلها نمی شود؟؟

    • قطعا پلاستیک باعث میشود که زنبور ها نتوانند عمل لقاح را انجام دهند
      بهتر است فقط شبها از پلاستیک استفاده کنید و یا اگر برف آمد اینکار را انجام دهید.

  • سلام درخت زردآلوی ۵ ساله دارم گلهاش سرمازد وریخت الان رشد درخت ضعیفه برگهاش بی حاله و کم رشد از تنه درخت صمغ بیرون می زنه لطفاً برای رشد و برطرف شدن صمغ راهنمایی کنید ضمناً از سم بوردوفیکس برای برطرف شدن صمغ استفاده کردم.ممنونم.

    • درمان از ببین بردن شیرههای درخت:

      در فصل رشد می توانید از اکسی کلور مس یا بردو به صورت محلول پاشی استفاده نمایید.

      اگر محصولی به نام " آلفاسیتول " را پیدا کردید که محصولی فوق العاده هست با نسبت 1 لیتر در هزار لیتر آب کل درختان را در فصل رشد ( اردیبهشت ) محلول پاشی کنید.

  • سلام من كاظمى هستم در جنوب كاليفرنيا زندگى ميكنم يك عدد درخت زرد الو در منزل دارم حدود پنج ساله بسيار سالم بنظر ميرسد هواى اينجا زمستانها سرد نيست تابستانها گرم ميشود اين درخت هرسال تعدا كمى ميوه ميدهد لطفا راهنمايى فرماييد
    درضمن براى حل اين مسعله اگر وجهى هم تعلق ميگيرد بفرماييد تا من بپردازم
    ممنون

    • جناب کاظمی عزیز
      سئوال و جواب در این دیدگاه ها رایگان است
      درخت زرد آلو از دسته سیاه ریشه ها هستند
      و در زمستان نیاز سرمایی دارند
      اگر این نیاز برطرف نشود بازدهی کاملی نخواهد داشت

  • سلام جناب مهندس ، بنده چند اصله درخت زردآلو دارم که در ابتدای فروردین متوجه شدم خشک شدن با وجود اینکه سال قبل کاملا سرحال وباردهی خوبی داشتن لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

    • خشک شدن درخت دلایل بسیاری دارد
      ولی چون تمام درختهای شما این اتفاق افتاده باید حتما خاک رو چک کنید
      ببینید در زمستان دما تا چند درجه در منطقه شما پایین آمده است
      تنه درختان را چک کنید ببینید حشره ندارد و.....

  • سلام و عرض ادب
    یک درخت زرد آلو در حیاط باغچه اواخر اسفند ماه کاشتیم. دو، سه جوانه روی ساقه های آن داشت تا الان حتی یک برگ از آن هم هنوز باز نشده و جوانه ها همچنان سالم بنظر میرسند. رشد آن متوقف شده است.

    • در بعضی موقع که ریشه نهال آسیب ببیند در زمان کاشت زمان می خواهد برای ترمیم آن ممکن است تا پایان اردیبهشت زمان ببرد.

  • سلام وقتتون بخیر. درختان زردآلوی چندساله‌ای داریم که برگ‌های آن‌ها رو به داخل جمع شده‌اند و این مورد را در هیچ کدام از آفات این درخت مشاهده نکردم. از آبیاری آن‌ها حدود یک هفته گذشته(۱چ روز یکبار آبیاری میشوند)
    مشکل چیست؟

    • درخت زرد آلوی شما دچار آفت شده است
      برای اینکه چه سمی استفاده شود باید نمونه ای از برگ را باخودتان ببرید تا سم درست به شما داده شود

  • سلام و عرض ادب
    در اسفندماه یک درخت زردآلو گرفتیم و انرا در باغچه خانه کاشتیم. در ابتدا جوانه هایی خیلی کوچکی رو ساقه درخت وجود داشت. تاکنون حتی یک برگ هم از آن جوانه ها بیرون نیامده. اندازه جوانه کمی بزرگتر شده اما برگی نمی‌دهد. ممنون میشوم من را راهنمایی کنید.

  • سلام
    پنج تا درخت زدالو سه ساله داریم که خودبخود خشک میشن برگهایشان باهمان رنگ سبز خشک میشن بعد کل درخت خشک میشه دلیلش چیه ممنون میشم جواب بدین

    • دلیل خشک شدن درخت خیلی عوامل می تواند باشد ولی اگر همه خشک میشوند لطفا خاک زیر درخت را حتما چک کنید تا ارتفاع 1.5 متر

  • سلام، وقت بخیر
    یک درخت زردآلو در حیاط خونمون کاشتیم سال اول حدود ۱۰ تا میوه داد و هر سال میوه هاش کمتر شد و الان دوساله که اصلا شکوفه نمیده . کرج هستیم لطفا بگید چه کار کنیم تا درخت شکوفه بدهد. البته امسال درخت آلو و گوجه سبز هم شکوفه ندادن متاسفانه

    • درخت زرد آلو شما در قسمتی از حیاط است که روی آن آفتاب بیافتد ؟

  • با عرض سلام
    ببخشید من یه درخت زرد الو دارم ک چهار ساله میشه خیلی هم بلند شده شکوفشم ک عالیه نمیدونم ک چرا بار نمیده مثلا پارسال درخت با این عظمت چهار تا داد امسالم شده هفت تا دلیلش چی میتونه باشه
    اینم بگم ک اصلا هرس نکردیم دلیلش رو میشه لطف کنین ممنون

    • بار در این مقیاس دادن درخت زرد آلو ربطی به هرس ندارد
      آیا در بهار درخت شما دچار سرمازدگی میشود ؟

  • سلام ببخشید ما دو درخت زرد آلو داریم که هردو ده ساله هستن یکیش فقط یک بار میوه داده و اصلا شکوفه نمی زنه و دیگری هم درطول این ده سال تا حالا شکوفه نزده و فقط برگ داره تا حالا هرس نشده
    لطفا راهنمایی کنید

    • لطفا عکس های درخت های خود را به شماره 09358504040 واتس اپ کنید.

  • سلام وبا تشکر از مطالب اموزنده درخت زرد الو ده ساله ای داریم که از یک هفته پیش برگ های ان شل شده واویزان درست مانند درختی که در معرض شدید افتاب قرار میگیرد برگ هایش بیحال میشود ولی بعد متوجه شده درخت در حال خشک شدن است ایا امیدی به بازگشت ان است وچه کار باید انجام دهیم

    • اگر مشکلی برای ریشه درخت شما پیش آمره باشد متاسفانه نمی توان آن را درمان کرد.

  • سلام ممنون از راهنمایی های خوب تون
    ما یک هفته پیش باغ رو سم پاشی کردیم امروز که زرد آلو چیدم مزه سم میده چطوری طعم سم رو از زردآلوهایی که چیدم ببرم ؟؟

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند.*

آخرین نوشته ها

نحوه شکوفایی گل ادریسی

شکوفه‌های ادریسی زیبا هستند – زمانی که آن ها تصمیم به شکوفا شدن و ظاهر…

1 سال قبل

چگونه خزه ها را پاک کنیم

خزه نوعی گیاه است که به صورت توده‌های بزرگ یا حصیری شکل رشد می‌کند که…

1 سال قبل

نحوه قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده

قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده راهی برای پختن گوشت و از بین بردن چربی…

1 سال قبل

درباره شب چله (یلدا) و زایش مهر

درباره ی یلدا چه می توانم بگویم که شما نمی دانید، کار مشکلی است. همه…

1 سال قبل

نحوه از بین بردن مورچه ها بدون استفاده از حشره کش های شیمیایی

وقتی کابینت خود را باز می‌کنید و می‌بینید که مورچه‌ها درون جعبه قند رفته و…

1 سال قبل

پوست گیری گردو پکان

چه قصدی دارید، گردو پکان را به صورت ساده یا برشته مصرف کنید، یا از…

1 سال قبل