هانی­بری یک درمان است که نباید از دست برود. هانی بری چیست؟ میوه نسبتا جدید است که در مناطق خنک توسط اجداد ما کشت شده است. برای قرن­ها، کشاورزان آسیا و اروپای شرقی می­دانستند که چطور می­توان هانی­بری را رشد داد. گیاهان بومی روسیه بوده و تحمل قابل توجهی در سرما دارند و دمای 55- درجه فارنهایت (48- درجه سانتیگراد) را تحمل می­کنند. نام تجاری آن هاسکاپ بری است. هانی­ بری میوه خود را در اوایل فصل تولید کرده و اولین میوه آن در بهار برداشت می­شود.

هانی­بری چیست:

میوه ­های بهاری تازه چیزی است که ما تمام زمستان را برای آن صبر می­کنیم. طعم میوه هانی ­بری بین طعم تمشک و طعم بلوبری است. خوردن میوه تازه فوق­ا لعاده بوده و در دسر و بستی استفاده می­شود. همانند بلوبری و هاکل­بری، عملکرد بالایی داشته و به مراقبت کمتری نیاز دارد.

هانی­بری (Lonicera caerulea) و پیچ امین­ الدوله در یک خانواده قرار دارند، اما میوه خوراکی را تولید می­کند. پرندگان و سایر حیوانات توت­ها را دوست دارند و بوته ­های جذاب آن در مناطق معتدل و سرد به ارتفاع 91 تا 152 سانتیمتر رشد می­کند. اصطلاح هاسکاپ به گونه ­های ژاپنی اشاره دارد؛ در حالی که گونه­ های خوراکی آن هیبرید سیبری است.

این گیاه میوه­ای به اندازه 2.5 سانتیمتر، کشیده و آبی با طعم و عطر خوب را تولید می­کند. گفته شده که طعم آن مانند تمشک، بلوبری، کیوی، گیلاس و یا انگور می­باشد. میوه شیرین و آبدار آن بین باغبانان اروپایی و آمریکای شمالی محبوبیت زیادی دارد.

برای خرید و مطالعه آموزش کاشت بذر هانی بری کلیک کنید.

هانی بری رسیده

تکثیر هانی­ بری:

هانی­بری برای تولید میوه به دو گیاه نیاز دارد. گیاهان نیاز به درختچه­ ای دارند که از نظر گرده افشانی موفق غیر مرتبط هستند.

ریشه­ های گیاه به راحتی از قلمه ساقه حاصل شده و میوه ­ها در دو تا سه سال تولید می­شوند. قلمه ­ها باعث می­شود که گیاهان حاصل همانند والد باشد. قلمه­ ها می­توانند در آب یا زمین ریشه تولید کنند. قلمه ­ها بیشتر مخلوط خاک را ترجیح داده و ریشه ­های خوبی تولید می­کنند. بستر مورد نظر آن­ها بایستی دارای زهکشی خوبی باشد. خاک ممکن است شنی یا رسی و pH آن مختلف باشد، اما گیاهان نسبتا مرطوب pH 6.5 و مخلوط اصلاح شده را ترجیح می­دهند. دانه ­ها به تیمار خاصی نظیر اسکارفیکاسیون و استارتیفیکاسیون نیازی ندارند. تکثیر هانی­بری از بذر باعث ایجاد گونه ­های متنوع شده و گیاهان حاصل نسبت به گیاهان بدست آمده از قلمه ساقه، برای تولید میوه به زمان زیادی نیاز دارند.

چگونگی رشد هانی­ بری:

فاصله گیاهان از مکان آفتابی 121 تا 182 سانتیمتر بوده و در عمق زیاد کشت می­شود. اطمینان حاصل کنید که هنگام گرده افشانی ارقام غیر مرتبط هانی­ بری وجود دارد. در سال اول آبیاری مرتب صورت گرفته و نباید اجازه داده شود تا سطح بالای خاک بین دوره ­های آبیاری خشک شود. استفاده از 2.5 تا 10 سانتیمتر مالچ در اطراف منطقه ریشه گیاه، قطعات چمنی و سایر مالچ­های آلی می­تواند مفید باشد. همچنین، مالچ برای رقابت با علف­های هرز کمک خواهد کرد.

برای افزودن مواد مغذی، کمپوست و کود را در فصل بهار اضافه کنید. کوددهی را بر اساس نتایج آزمایش خاک انجام دهید. مشکل آفت وجود ندارد، اما حفاظت میوه ­ها در برابر پرندگان بخش مهمی از مراقبت­های هانی­بری است. بر روی گیاه از قفس پرنده استفاده کنید تا با حفظ تلاش­های خود از آن لذت ببرید. هانی­ بری به حداقل مراقبت نیاز دارد و شامل هرس و آبیاری است.

برای خرید بذر و فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

نمایش دیدگاه ها

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند.*

آخرین نوشته ها

نحوه شکوفایی گل ادریسی

شکوفه‌های ادریسی زیبا هستند – زمانی که آن ها تصمیم به شکوفا شدن و ظاهر…

1 سال قبل

چگونه خزه ها را پاک کنیم

خزه نوعی گیاه است که به صورت توده‌های بزرگ یا حصیری شکل رشد می‌کند که…

1 سال قبل

نحوه قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده

قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده راهی برای پختن گوشت و از بین بردن چربی…

1 سال قبل

درباره شب چله (یلدا) و زایش مهر

درباره ی یلدا چه می توانم بگویم که شما نمی دانید، کار مشکلی است. همه…

1 سال قبل

نحوه از بین بردن مورچه ها بدون استفاده از حشره کش های شیمیایی

وقتی کابینت خود را باز می‌کنید و می‌بینید که مورچه‌ها درون جعبه قند رفته و…

1 سال قبل

پوست گیری گردو پکان

چه قصدی دارید، گردو پکان را به صورت ساده یا برشته مصرف کنید، یا از…

1 سال قبل