خوشمزه ها

نحوه ساخت چیدمان خوراکی

چیدمان خوراکی ها یک راه خوشمزه، منحصر به فرد و زیبا برای تبریک تولد به کسی یا تشکر کردن از کسی است. آنها همچنین برای سالگردها هدایای عالی ای هستند و یک هدیه عاشقانه برای روز ولنتاین می باشند. خرید آن ها از فروشگاه گران است، پس چرا در پول خود صرفه جویی نکنید و با تلاش هدیه دست ساز خودتان را درست کنید! به طور معمول، چیدمان خوراکی با میوه درست می شود، اما می توانید چیدمان های جالب و خلاقانه ای با استفاده از سبزیجات و دسته های گل خوراکی تهیه کنید.

روش اول: میوه آرایی

در ادامه مرحله اول میوه آرایی به موارد زیر می پردازیم.

1-لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید

علاوه بر میوه، به چیزی برای نگهداری میوه ها نیز نیاز دارید:

می توانید از هندوانه یا کدو تنبل تراشیده شده، گلدان گل های مصنوعی،گلدان یا کاسه استفاده کنید. نگهدارنده ای را انتخاب کنید که متناسب با اندازه و شکلی باشد که می خواهید چیدمان تان را درست کنید. سایر لوازم مورد نیاز شما عبارتند از:

  • یک چاقوی تیز خوب و تخته برش
  • فوم گلدار (به عنوان جایگزین، از یک کلم یا کاهو استفاده کنید)
  • خلال دندان و سیخ بامبو
  • کاترهای فلزی شکل گل
  • فویل آلومینیومی و روکش پلاستیکی
  • قاشق خالی کردن خربزه

لوازم خود را آماده کنید

2- میوه خود را انتخاب کنید

بیشتر میوه ها برای چیدمان خوراکی مناسب هستند، اما موارد معمولی وجود دارند که به دلیل تنوع رنگ، اندازه و بافتشان مورد استفاده قرار می گیرند. از میان میوه‌های رایجی که استفاده می‌شود، می‌توانید یک چیدمان اولیه را با یکی از اینها انجام دهید:

  • آناناس
  • خربزه و یک طالبی
  • یک چهارم توت فرنگی
  • زغال اخته یا شاه توت خرد شده
  • انگور بدون هسته

میوه خود را انتخاب کنید

3- دسته ای از کلم پیچ یا یک سبزی بزرگ و پربرگ دیگرتوت ها، انگور و کلم پیچ خود را بشویید و خشک کنید

برای افزودن رنگ بیشتر، برگ ها را روی توت فرنگی ها باقی بگذارید. ساقه های میوه های دیگر مانند انگور را حذف کنید. ساقه های اضافی کلم پیچ را جدا کنید. همه را کنار بگذارید.


شستشوی انگور

4- خربزه ها را از وسط نصف کنید

دانه ها را بردارید. دو نیمه خربزه را با برداشتن گوشته های آن با استفاده از قاشق خربزه به شکل توپک خالی کنید. خربزه ها و توت ها را کنار بگذارید.

طالبی را پوست بگیرید. نیمه های خربزه را به صورت صاف به سمت پایین روی یک سطح صاف قرار دهید. خطوط گرد خربزه را با چاقو دنبال کنید تا پوست آن جدا شود.

هر خربزه را نصف کنید به شکل هلالی که ضخامت ته آن حدود یک اینچ است. هرکدام از هلال ها را از عرض نصف کنید. اینها به عنوان برگ گل استفاده خواهند شد.

برش زدن خربزه

5- آناناس را آماده کنید

روی آن را جدا کرده و همراه با توپک های خربزه و توت ها کنار بگذارید. یک اینچ از پایین را ببرید و دور بریزید. بدون پوست کندن، باقی مانده آناناس را به صورت حلقه هایی به ضخامت نیم اینچ تا سه چهارم اینچ برش دهید. از کاترهای فلزی برای فشار دادن مرکز هر تکه آناناس به شکل گل استفاده کنید.

می توانید از اندازه ها و شکل های مختلف استفاده کنید یا می توانید هر تکه آناناس را به شکل گل های یکسان درست کنید.

می‌توانید از شکل‌های دیگری برای آناناس‌ها مانند قلب (برای روز ولنتاین عالی است) یا حتی شکل‌هایی با تم تعطیلات استفاده کنید.

برش زدن آناناس

6- کاسه خود را آماده کنید

کاسه را با فوم گل پر کنید. در صورت لزوم فوم را برش دهید تا اندازه شود. فوم را در یک لایه فویل بپوشانید، فویل را در داخل کاسه فرو کنید تا دو طرف فوم را بپوشاند. این کار از افتادن تکه های فوم روی میوه ها جلوگیری می کند. سپس مقداری کلم پیچ را روی آن قرار دهید تا روی فویل را بپوشاند. کلم پیچ را طوری قرار دهید که برگ ها روی دو طرف کاسه بریزند.

یک کلم نیز به عنوان پایه ای عمل می کند که می توانید سیخ های میوه خود را در آن قرار دهید. آن را در ظرف خود بگذارید و در صورت لزوم متناسب با اندازه ظرف برش دهید. کلم پیچ را روی آن قرار دهید و برگ ها را طوری قرار دهید که بالای کاسه آویزان شوند.

کلم پیچ پایه سبز زیبایی برای چیدمان ایجاد می کند و آن را کمی بیشتر شبیه گل آرایی سنتی می کند.

کلم بروکلی در ظرف

7- سر گل های آناناس ها را جمع کنید

خلال دندان های خود را از وسط نصف کنید. از نیمه های خلال دندان برای بستن توپک های خربزه، انگور، شاه توت یا زغال اخته به مرکز گل آناناس استفاده کنید. مطمئن شوید که خلال دندان از قسمت بالای خربزه یا پشت آناناس بیرون نیامده است.

گل های آناناسی را درست کنید. برای هر گل به دو نیم هلال طالبی و یک سر گل آناناس نیاز دارید. سیخ را از یک نیم هلال خربزه عبور دهید تا عمود بر هلال بیرون بیاید و هلال آن رو به بالا باشد. هلال دوم را به همین صورت اما از طرف دیگر و هلال رو به پایین باشد.

قسمت بالای سیخ را از ته گل آناناس فرو کنید و آن را تا نیمه داخل گل آناناس فرو کنید. مطمئن شوید که گل به صورت عمودی باشد، سر گل رو به بیرون باشد نه بالا.

گل آناناسی

8- دو هلال خربزه را طوری قرار دهید

که حدود یک اینچ پایین تر از آناناس باشند، مانند برگ های روی ساقه گل.

آنقدر این کار را تکرار کنید تا تمام گل های آناناس روی ساقه ها گذاشته شود و برگ های خربزه به آنها چسبیده شود.

اگر گل‌ها روی سیخ نمی‌مانند، از مینی مارشمالو یا قطره‌های صمغ برای محکم کردن گل‌ها در جای خود استفاده کنید.

دیزایین میوه ها

9- میوه های باقی مانده را به سیخ بکشید

هر سیخ را تا نیمه با میوه های مختلف پر کنید: زغال اخته، شاه توت، انگور و توپ های خربزه. روی هر کدام یک توت فرنگی بگذارید وطوری قرار دهید که نوک آن رو به بالا باشد (اول انتهای ساقه را به سیخ بکشید).

دقت کنید که سیخ از بالای توت فرنگی بیرون نیاید.

اگر توت فرنگی تمام شد، روی سیخ های باقی مانده را با یک توپ خربزه، هلال طالبی یا شاه توت بپوشانید.

میوه ها را به سیخ چوبی بزنید

10- چیدمان را سرهم کنید

با چیدن گل های آناناسی شروع کنید. آنها را به طور یکنواخت در اطراف چیدمان پخش کنید و با چسباندن آنها به کف، آنها را در جای خود محکم کنید. برای ایجاد عمق های مختلف، سیخ ها را به طول های مختلف ببرید. هنگامی که گل ها را در جای خود قرار دادید، سوراخ ها را با سیخ های میوه باقی مانده پر کنید. مجدداً سیخ ها را به طول های مختلف ببرید و به طور یکنواخت در اطراف چیدمان قرار دهید.

همچنین می توانید از رویه آناناسی به عنوان مرکز چیدمان استفاده کنید و گل ها و سیخ ها را دور آن بچینید.

قسمت های باز باقی مانده در پایین را با کلم پیچ پر کنید.

میوه ها را داخل سلفون قرار دهید

11- چیدمان را در پلاستیک بپیچید

تا زمانی که به آن نیاز دارید در یخچال نگهداری کنید. برای تضمین طراوت و درخشان بودن رنگ ها، چیدمان خود را در همان روزی که به آن نیاز دارید انجام دهید.

روش دوم: ساخت درخت سبزیجات

در ادامه مرحله روش دوم به ساخت درخت سبزیجات می پردازیم

1- وسایل خود را جمع آوری کنید

علاوه بر سبزیجات خود به یک چاقو و تخته برش، خلال دندان، بشقاب سرو، یک مخروط فوم گلدار بزرگ و فویل آلومینیومی نیز نیاز دارید.

وسایل مورد نیاز

2- سبزیجات خود را انتخاب کنید

شما می توانید از بیشتر سبزیجات برای درست کردن یک درخت سبزی استفاده کنید، اما کلم بروکلی و گل کلم به خوبی کار می کنند تا قسمت عمده درخت را ایجاد کنند. شما می توانید با سبزیجات دیگر نیز آزمایش کنید، اما برای یک شروع خوب به موارد زیر نیاز است:

  • یک دسته کلم قرمز
  • سه یا چهار هویج
  • یک پیمانه گوجه گیلاسی
  • یک عدد فلفل زرد و یک عدد فلفل نارنجی
  • یک عدد خیار

سبزیجات روی میز

3- سبزیجات را آماده کنید

تمام سبزیجات را بشویید و خشک کنید. ساقه ها و دانه ها را از کلم پیچ، فلفل و هویج جدا کنید. هویج را نیز پوست بگیرید.

هویج و خیار را به قطعات دو اینچی برش دهید و همچنین هر تکه را از طول به چهار قسمت برش دهید.

فلفل ها را به صورت نوارهای بسیار نازک برش دهید.

ساقه های کلم بروکلی و گل کلم را جدا کرده و به شکل گلچه های لقمه ای برش دهید.

سبزیجات را بشویید

4- فوم درخت را آماده کنید

مخروط فوم را با فویل آلومینیومی بپوشانید. آن را در مرکز ظرف سرو قرار دهید. اطراف پایه درخت را با کلم پیچ احاطه کنید.

زیر ساخت درخت

5- سبزیجات را با خلال دندان به سیخ بکشید

خلال دندان ها را در ساقه های باقی مانده روی گلچه های کلم بروکلی و گل کلم و ته چوب ها را خیار و هویج قرار دهید. گوجه ها را نیز به سیخ بکشید.

گوجه فرنگی ها را روی سیخ چوبی زده

6- درخت را سرهم کنید

از پایین شروع کنید، انتهای دیگر خلال دندان را به مخروط بچسبانید و یک دایره از گل های گل کلم و کلم بروکلی متناوب در اطراف پایه مخروط قرار دهید. سعی کنید هیچ فضای بازی را باقی نگذارید.

سبزیجات را در بشقاب بچینید

7- در ردیف بعدی، یک ردیف سبزیجات را به طور متناوب بین چوب هویج، چوب خیار و گوجه فرنگی قرار دهید

ساخت درخت را ادامه دهید، به طور متناوب بین ردیف های کلم بروکلی/گل کلم و سبزیجات دیگر، تا زمانی که کل مخروط، از جمله نوک آن را بپوشانید.

تا جایی که امکان دارد سبزیجات را روی هم قرار دهید تا فضای باز وجود نداشته باشد.

فلفل دلمه ای را به بقیه سبزیجات اضافه کنید

8- درخت را با تکه های فلفل تزئین کنید

از منحنی طبیعی برش‌های فلفل استفاده کنید تا آنها را در فضای بین سبزیجات دیگر بچسبانید و برش‌ها را مانند روبان دور کل درخت بچرخانید.

سبزیجات باقیمانده را روی کلم پیچ بچینید. اگر تکه‌های سبزی باقی مانده بود، خلال دندان‌ها را بردارید و آن‌ها را در پایه درخت روی بستر کلم پیچ بچسبانید. درخت را در پلاستیک بپیچید و در یخچال نگهداری کنید تا زمانی که آماده سرو یا ارائه آن شوید.

سرو درخت سبزی را با دیپ سبزیجات، هوموس یا دیپ اسفناج در نظر بگیرید.

مابقی سبزیجات را اضافه کنید

روش سوم: کنار هم قرار دادن دسته گل خوراکی

در ادامه مرحله سوم با کنارهم قرار دادن دسته گل خوراکی می پردازیم

1- وسایل خود را جمع کنید

برای هدیه دادن دسته گل، به دستمال کاغذی، پلاستیک بسته بندی شفاف، یک کش و ریسمان نیاز دارید. یک گلدان نیز بردارید که بتوانید قبل از بسته بندی دسته گل خود را مرتب کنید.

اگر دسته گل را هدیه نمی دهید یا نمی خواهید آن را بسته بندی کنید، می توانید آن را در گلدان بگذارید.

وسایل مورد نیاز

2- گل های خوراکی خود را انتخاب کنید

در حالی که همه گل‌ها خوراکی نیستند، اما گل‌های زیادی وجود دارند که در سالاد، سوپ، چای، شربت و بسیاری از غذاهای دیگر خوشمزه هستند. می توانید گل ها را بر اساس رنگ، ظاهر یا فقط آنچه در دسترس است انتخاب کنید.

گلهای آبی یا ارغوانی خوراکی عبارتند از: گل گاوزبان، زوفا، پیازچه، بنفشه، اسطوخودوس، گل ذرت،یاس بنفش، شبدر، و بنفشه بهاری.

گل‌های صورتی یا قرمز خوراکی عبارتند از: شیر عسل، مومیایی زنبور عسل، بگونیای مومی، بگونیای غده‌ای، شکوفه‌های سیب، شکوفه‌های موز، دیزی انگلیسی و میخک.

گلهای نارنجی یا زرد خوراکی عبارتند از: گل نارنج، خردل، شکوفه کدو سبز و کدو حلوایی، زنجبیل، گل همیشه بهار و قاصدک.

گل‌های چند رنگی که در چندین رنگ وجود دارند عبارتند از: جانی جامپ‌آپ، گل رز، و گل داودی.

سه گل مختلف در تصویر

3- گل ها را مرتب کنید

ساقه ها را دراز باقی بگذارید، اما اگر نیاز به کوتاه کردن آنها دارید، آنها را با قیچی باغبانی یا چاقوی تیز ببرید. با بزرگترین گل ها (همه از یک نوع) شروع کنید و آنها را در گلدان قرار دهید. آنها را در اطراف قرار دهید تا در طول چیدمان متعادل باشند (البته نه یکنواخت). همیشه با تعدادی از گل هایی که با هم فرق دارند کار کنید.

سپس دومین گل بزرگ خود را انتخاب کنید و آنها را نیز در کنار هم قرار دهید. به طور مداوم گلدان را به دور خود بچرخانید تا بتوانید آن را از همه جهات ببینید.

فضاهای خالی را با دسته‌هایی از گل‌های کوچک‌تر پر کنید و با افزودن گل‌های بلند مانند اسطوخودوس، کمی عمق و ارتفاع اضافه کنید.

چیدن گل ها

4- دسته گل را بپیچید

پس از اتمام چیدمان دسته گل، آن را از گلدان خارج کنید و مراقب باشید که گل ها از جای خود خارج نشوند. دسته گل را بالای ساقه ها نگه دارید و یک نوار الاستیک در اطراف آنها قرار دهید تا در جای خود باقی بمانند.

از دستمال کاغذی برای پیچیدن ساقه ها و اطراف گل ها استفاده کنید. کاغذ را با پلاستیک شفاف بپیچید. دسته گل را با ریسمان ببندید، درست در زیر جایی که گل ها به ساقه ها می رسند.

گل دسته بندی شده

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند.*

آخرین نوشته ها

عوامل تاثیر گذار در آلودگی کیف لوازم آرایش شما چیست؟

کیف لوازم آرایش یکی از مهم‌ترین وسایل هر فردی است که به مراقبت از ظاهر…

3 روز قبل

نحوه تهیه بال سوخاری عربی با فندق

هریسه خمیر فلفل چیلی تند، با اصالت مراکشی است. ترکیبات اصلی فلفل قرمز بو داده،…

7 روز قبل

همه آنچه باید درباره لوازم پاکسازی پوست بدانید

پاکسازی پوست یکی از مراحل اساسی در روتین مراقبتی پوست است که تاثیر زیادی بر…

1 هفته قبل

بهترین راه های بستن منافذ باز پوست بدون نیاز به محصولات گران قیمت

منافذ باز پوست یکی از مشکلات رایج در میان زنان است که باعث ایجاد جوش…

2 هفته قبل

نحوه شکوفایی گل ادریسی

شکوفه‌های ادریسی زیبا هستند – زمانی که آن ها تصمیم به شکوفا شدن و ظاهر…

1 سال قبل

چگونه خزه ها را پاک کنیم

خزه نوعی گیاه است که به صورت توده‌های بزرگ یا حصیری شکل رشد می‌کند که…

2 سال قبل