گیاهان

انواع گونه های درخت پالونیا

درخت پالونیا رشد سریعی دارد که برای سرمایه گذاری مناسب می ­باشد و همچنین این درخت گل­ های زیادی را تولید کرده و گرده افشانی نیز می کند. پالونیا ها گیاهان جذابی هستند و تا کنون هیچ کس آن را کشت نکرده است. در اینجا یک مرور کلی در مورده گسترده ­ترین گونه­ های پالونیا ارائه شده است.

ارزش کاشت درخت پالونیا:

دلایل قانع کننده ­ای برای کاشت پالونیا وجود دارد. این درخت دارای بهترین خواص نگهداری خاک، آب و مواد مغذی است. این درخت را می­ توان به محصولات جنگلی تبدیل کرد. کشت پالونیا، رشد آن و بهبود و ایجاد ثروت حدود ده تا دوازده سال به طول می­انجامد.

پالونیا شن تونگ (هیبرید):

اقلیم 6 (دمای 23- درجه سانتیگراد تا 18- درجه سانتیگراد)

پالونیای شن تونگ یک گیاه هیبرید با رشد سریع می ­باشد که از هیبرید بین گونه ­های P. tomentosa و P. fortunei ایجاد شده است. این گونه ترکیبی از مقاومت به سرمای P. tomentosa با سرعت رشد، رشد مستقیم ساقه، تاج باریک و کیفیت جوب بالای P. fortunei باشد. این گیاهان می ­توانند در مناطق سردتر آلمان و همچنین در مناطق گرمتر جنوب اروپا پرورش داده می ­شود. به دلیل تاج باریک این درخت، می­ توان درختان بیشتری را در هر هکتار کشت کرد. پالونیای ان وانگ مناسب ­ترین نوع پالونیا برای سرمایه­گذاری در مزارع و تولید بیوماس می­ باشد. این گیاه در آلمان با نام­های تجاری “نوردماکس 21” و “رویال تری­می” مشهور بوده و هیبرید بین P. tomentosa و P. Fortunei است.

برای خرید بذر درخت پالونیا فورتونی کلیک کنید.

پالونیا

پالونیا تومنتوسا:

اقلیم 6 (دمای 23- تا 18- درجه سانتیگراد)

مقاوم­ترین و بادوام­ترین نوع پالونیا است. بیش از 150 سال است که به عنوان درخت زینتی در اروپا کشت می­ شود. در مقایسه با پالونیای شن تونگ و P. Elongata کوتاه­ تر است. پالونیای تومنتوسا را می­ توان در برای تولید انرژی کشت کرد، اما در این مورد بیشتر پالونیای شن تونگ و P. Elongata توصیه می ­شود.

پالونیا 9501 (هیبرید):

اقلیم 7 (دمای 17- تا 12- درجه سانتیگراد)

پالونیا 9501 به عنوان شان تانگ “رویال تری­می” و “نوردماکس 21” شناخته می­ شود که هیبرید بین گونه ­های پالونیا تومنتوسا و فورچونه است. ویژگی ­های آن بسیار شبیه به شان تنگ است.

پالونیا الانگاتا:

اقلیم 7 (دمای 17- تا 12- درجه سانتیگراد)

پالونیا الانگاتا یک گونه پالونیا می ­باشد که دارای رشد سریع و مستقیم بوده و تاج متوسطی دارد. برای مناطق گرمتر اروپای مرکزی، مانند ایتالیا، اسپانیا و غیره مناسب است. به دلیل رشد سریع، پالونیا الانگاتا برای تولید چوب و بیوماس مناسب است. در مقایسه با پالونیا شان تانگ، اهمیت پالونیا الانگاتات برای ایجاد مزراع جدید کاهش یافته است. این امر در درجه اول به دلیل کوچک بودن تاج پالونیا شان تانگ و در درجه دوم به دلیل عملکرد بهتر شان تانگ است.

برای مطالعه مقاله درخت پالونیا می توانید از این لینک استفاده کنید.

گل های پالونیا

پالونیا فورچونه:

اقلیم 8 (دمای 12- تا 6- درجه سانتیگراد).

پالونیا فورچونه یک گونه پالونیا گرمادوست می­ باشد که دارای رشد تنه زیاد و تاج باریک است. در مناطق گرم مانند جنوب چین، اروپای جنوبی و آفریقا کشت می­ شود. این درخت چوب بسیار مرغوبی را فراهم می­ کند. امروزه پالونیا فورچونه گستردگی زیادی ندارد و به دلیل هیبرید بودن با پالونیا شان تانگ مقاومت بالایی را دارد.

پالونیا کاتالپیفولا:

اقلیم 7 (دمای 17- تا 12- درجه سانتیگراد)

پالونیا کاتالپیفولا نوعی پالونیا می­ باشد که رشد کندی دارد. در سه سال اول، همانند سایر گونه ­های پالونیا رشد سریعی دارد و پس از آن رشد کندتر می­ شود. از سال چهارم در سال 2-1 سانتیمتر ضخامت تنه افزایش می ­یابد و در نتیجه رشد تنه به شدت بیشتر می ­شود. از نظر این ویژگی، این نوع پالونیا بسیار با ارزش بوده و به عنوان تخته سه لا استفاده می ­شود. در مقایسه با چوب گونه­ های پالونیا دارای رشد سریع، قیمت فروش آن سه برابر بیشتر است. از این رو، تناوب زراعی آن بایستی 20 سال باشد. این گیاه را می ­توان در اقلیم ­های نیمه معتدل و سرد کشت کرد. هر چقد رشد پالونیا کاتالپیفولیا بیشتر باشد، حلقه رشد آن باریک­تر بوده و ارزش چوب آن بیشتر است.

برای خرید انواع بذر درختان غیر مثمر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده اند.*

آخرین نوشته ها

نحوه شکوفایی گل ادریسی

شکوفه‌های ادریسی زیبا هستند – زمانی که آن ها تصمیم به شکوفا شدن و ظاهر…

1 سال قبل

چگونه خزه ها را پاک کنیم

خزه نوعی گیاه است که به صورت توده‌های بزرگ یا حصیری شکل رشد می‌کند که…

1 سال قبل

نحوه قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده

قهوه ای کردن گوشت چرخ کرده راهی برای پختن گوشت و از بین بردن چربی…

1 سال قبل

درباره شب چله (یلدا) و زایش مهر

درباره ی یلدا چه می توانم بگویم که شما نمی دانید، کار مشکلی است. همه…

2 سال قبل

نحوه از بین بردن مورچه ها بدون استفاده از حشره کش های شیمیایی

وقتی کابینت خود را باز می‌کنید و می‌بینید که مورچه‌ها درون جعبه قند رفته و…

2 سال قبل

پوست گیری گردو پکان

چه قصدی دارید، گردو پکان را به صورت ساده یا برشته مصرف کنید، یا از…

2 سال قبل