گیاهان

معرفی گیاه برگ بیدی

معرفی گیاه برگ بیدی

برگ بیدی تیره ای از 75 گونه گل وحشی چند ساله علفی از خانواده Commelinaceae، بومی جهان جدید از جنوب کانادا تا شمال آرژانتین، از جمله هند غربی است. اعضای تیره را با نام عمومی عنکبوت می شناسند. نام های دیگری که برای گونه های مختلف استفاده می شود عبارتند از: عنکبوت سوسن، گهواره-سوسن، گیاه صدف و گیاه اینچ گلدار.

برگ بیدی معمولاً به صورت جداگانه یا در توده هایی در مناطق جنگلی و مزارع باز یافت می شود. آنها در قرن هفدهم به عنوان گیاهان زینتی به اروپا وارد شدند و اکنون در بسیاری از مناطق جهان رشد می کنند. برخی از گونه ها در مناطقی از اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا و در برخی از جزایر اقیانوسی طبیعی شده اند. دامنه طبیعی این جنس تقریباً به کل طول و عرض سرزمین اصلی آمریکای شمالی، از کانادا تا مکزیک و آمریکای مرکزی می رسد و در تنوع زیادی از زیستگاه های معتدل و گرمسیری رشد می کند. این ماده غالباً در کنار سایر گل های وحشی بومی در جنگل های برگریز درختان نازک، دشتها، چمن زارها و مزارع سالم یافت می شود.

مشخصات ظاهری گیاه برگ بیدی:

گیاه برگ بیدی گیاهی چند ساله و از گیاهان علفی است و شامل هر دو گونه کوهنوردی و عقبی است که دارای ارتفاع 30-60 سانتی متر است. برگ ها بلند، نازک و به صورت دانه ای مانند تیغه هستند، از 3 تا 45 سانتی متر طول برخوردار هستند. گل ها می توانند سفید، صورتی یا بنفش باشند، اما معمولاً آبی روشن هستند، دارای سه گلبرگ و شش تاقچه زرد (یا به ندرت، چهار گلبرگ و هشت شاخ زرد) هستند. شیره سازنده و شفاف است. تعدادی از گونه ها حیوانی هستند و گل هایی دارند که صبح باز می شوند و بعد از ظهر هنگام تابش آفتاب به گل ها بسته می شوند اما می توانند در روزهای ابری تا عصر باز بمانند.

مشخصات ظاهری گیاه برگ بیدی

مشخصات ظاهری گیاه برگ بیدی

مراقبت از گیاه برگ بیدی:

گیاه برگ بیدی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی برای رشد هستند و با کار بسیار کم به شما یک ظاهر سرسبز و کامل را می دهند. یکی از تنها جنبه های دشوار رشد گیاه برگ بیدی به عنوان گیاهان آپارتمانی، دستیابی به سطح رطوبت مناسب است. این گیاهان خاک مرطوب را به طور مرتب تشبیه می کنند اما دوست ندارند خیس یا غرقاب باشند.

گیاهان برگ بیدی به بهترین وجهی برای ظروف آویز مناسب هستند و در مکانی با نور طبیعی غیرمستقیم بسیار رشد می کنند. اگر به طور مرتب عقب نیفتند تا بوته ای نگه داشته شوند، می توانند لگ دار و خراشیده شوند، با بخشهای زیادی از ساقه های برهنه.

گیاهان برگ بیدی حتی با بهترین مراقبت، طول عمر کمی دارند. در عرض چند سال ، تقریباً همه نمونه ها لگی، ضخیم و ظاهری نامرتب پیدا می کنند. خوشبختانه تکثیر آنها از قلمه های کوچک ساقه بسیار ساده است، بنابراین اگر کمی جلوتر برنامه ریزی کنید می توانید تقریباً ثابت از آنها در خانه خود تأمین کنید.

نور:

گیاهان برگ بیدی در نور شدید اما غیر مستقیم خورشید بهترین عملکرد را دارند. آنها را در نزدیکی پنجره ای قرار دهید که حداقل هشت ساعت در روز آفتاب دارد، اما مراقب باشید از اشعه مستقیم، که باعث سوزش برگها می شود، خودداری کنید. اگر متوجه شدید رنگ یا تنوع برگهای شما کمرنگ می شود، این نشانه مطمئنی است که گیاه به اندازه کافی نور نمی گیرد.

طول عمر کمی دارند

طول عمر کمی دارند

خاک:

گیاهان برگ بیدی می توانند در خاک گلدان های معمولی رشد خوبی داشته باشند، به شرطی که بیش از حد آبیاری نشود. به طور کلی، آنها خاکی را که خوب تخلیه شود ترجیح می دهند – اگر خیلی مرطوب بمانند، ریشه آنها به راحتی پوسیدگی ایجاد می کند. برای کمک به زهکشی، مقدار کمی شن و ماسه را در مخلوط گلدان تجاری گلدان مخلوط کنید که همچنین دارای مقدار زیادی مواد آلی است.

آب:

این گیاهان ترجیح می دهند به طور مداوم مرطوب نگه داشته شوند و در صورت آبیاری هفتگی در تابستان و کمتر در پاییز و زمستان رشد می کنند. برای بررسی اینکه گیاه شما برای آبیاری آماده است، خاک را چند سانتی متر در گلدان لمس کنید. اگر خشک است، وقت آن است که گیاه خود را آبیاری کنید.

دما و رطوبت:

هر یک از گونه های گیاهان برگ بیدی در دمای بین 20 تا 35 درجه سانتیگراد رشد می کنند. آنها همچنین در دمای گرمتر نیز خوب عمل خواهند کرد. با این حال، گیاهان نباید در دمای پایدار زیر 10 درجه سانتیگراد نگهداری شوند، زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ یا آسیب برگ آنها شود.

وقتی نوبت به سطح رطوبت می رسد، گیاهان عنکبوت رطوبت بالاتر از حد متوسط ​​را دوست دارند. با نگهداری از آنها در یک منطقه مرطوب از خانه، مانند حمام یا آشپزخانه، شروع کنید. همچنین می توانید هر چند روز یکبار گیاه را به آرامی غبارآلود کنید، یا در یک رطوبت ساز کوچک سرمایه گذاری کنید. اگر مشاهده کردید که برگ های گیاه قهوه ای می شوند، می تواند نشانه پایین بودن سطح رطوبت در خانه شما باشد.

گیاهان برگ بیدی

گیاهان برگ بیدی

کود:

گیاهان برگ بیدی، در صورت وجود، به تغذیه زیادی احتیاج ندارند. حداکثر، از کودهای محلول در آب که به صورت دو ماهه رقیق شده تا نیمه استحکام استفاده کنید. تغذیه تهاجمی تر باعث می شود که برگ های گیاه تنوع خود را از دست بدهند.

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “معرفی گیاه برگ بیدی

  1. Avatar دخت گفت:

    سلام وقت بخیر
    مقالات شما بسیار جامع و آموزشی هستند
    ممنون هستم بیشتر از گلهای آپارتمانی در این نوشته های زیبا و رسا میتوانم اطلاعات گیاهی خودم را بالا ببرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *