گیاهان

گیاهان بالارونده همیشه سبز

رزها ی وحشی بالا رونده

گیاهان بالارونده همیشه سبز گیاهانی هستند که غالبا برای بالا رفتن و دسترسی به نور مورد نیاز به اشیا یا سایر گیاهان متکی می باشند. گیاهان بالارونده جهت تولید بافت های جدید نیازمند یک حامی مثل چوب درختان هستند. این گیاهان می توانند نمایی زیبا و متنوع در باغ ها و دیوارهای منازل ایجاد نمایند. با این حال رشد انبوه آنها می توانند مشکلاتی را در پی داشته باشد. با مهار و کنترل رشد آنها می توانیم رشد آنها را متناسب با فضا هماهنگ کنیم.

معرفی گیاهان بالا رونده همیشه سبز:

در ادامه مطلب به معرفی چند نوع از گیاهان بالارونده همیشه سبز خواهیم پرداخت.

Pileostegia viburnoides:

این گیاه بالارونده و همیشه سبز است که به دیوارها چسبیده و می تواند بخوبی سایه را تحمل کند. این گیاه در اواخر تابستان به گل نشسته و گل های سفید رنگ زیبایی تولید می کند. رشد آهسته آن باعث شده که نیاز به مهار کمتری داشته باشد. تا ارتفاع حدود 6 متر می تواند رشد کند و توان زندگی در دمای 12- درجه سانتی گراد را دارد.

برای مطالعه مقاله کاشت گیاه پاپیتال می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گیاهان همیشه سبز بالا رونده

گیاهان همیشه سبز بالا رونده

Parthenocissus henryana:

گیاه فوق بومی چین بوده، دارای برگهایی زیباست که رنگ های شاد و قرمز بسیار متنوعی در فصل بهار ایجاد می کند. این گیاه نیز توان رشد در شرایط سایه را داشته و به دیوار می چسبد. تا ارتفاع 4.7 سانتی متر توان رشد دارد و قادر به ادامه حیات در دمای 20- درجه سانتی گراد می باشد.

بذر موچسب

پیچ امین الدوله:

پیچ امین الدوله از جمله گیاهان بالارونده و همیشه سبز است. این گیاه خزنده، پیچنده و دارای گل های معطر می باشد. این گیاه بیشتر در خانه های قدیمی جهت پوشش آلاچیق، چپر و داربست های چوبی مورد استفاده قرار می گرفته است.

گیاه امین الدوله رشدی سریع داشته و می تواند سطحی وسیع را تحت پوشش خود قرار دهد. توان رشد در شرایط نور کامل، سایه و نیم سایه را داشته و می تواند در تمام خاک ها پرورش یابد. مقاومت بالایی در مقابل سرما دارد. هرس شاخه های قدیمی گل دهنده آن بلافاصله بعد از گلدهی یا در فصل زمستان باید انجام شود.

برای مطالعه مقاله آشنایی با انواع گل یاس و طریقه کاشت می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گل یاس رونده

گل یاس رونده

نسترن یا گل سرخ وحشی:

این گیاه از گونه های گل رز وحشی می باشد که گونه های متعدد آن در مناطقی از ایران مانند جنگل های شمال، منطقه ارسباران و ارتفاعات مناطق مختلف دیگر به شکلی خودرو می روید. برگهایش پنجه ای شکل می باشند. گلهایی ریز به رنگهای صورتی، سفید، قرمز و گاها زرد دارد که از اردیبهشت تا تیر ماه شکوفا می شوند. گلهایش بوی ملایم و مطبوع دارند.

روش کاشت آن بسیار ساده می باشد و توان رشد در تمام خاکها به غیر از خاکهای مرطوب و اسیدی را دارد. این گیاه در گل کاری خیابان ها و پارکها کاربرد زیادی دارد. در مقابل سرما مقاوم بوده و می تواند بخوبی در مکان های آفتابی رشد کند. هرس این گیاه بهتر است بعد از دوره گلدهی صورت گیرد.

مجموعه بذر گل رز رونده

اسکینانتوس:

اسکینانتوس یک گونه گیاه گلخانه ای است. برگهایی به رنگ سبز درخشان و جوانه هایی بلند با رنگ قرمز دارد که تقریبا در تمام طول سال به گل می نشیند، این ویژگی ها باعث زیبایی دو چندان این گیاه بالارونده و همیشه سبز شده است. گیاه اسکینانتوس برای دیوارهای داخلی و بیرونی گونه ای مناسب می باشد زیرا توان زندگی و ادامه حیات در تمام شرایط آب و هوایی را دارد. گیاهی با مدل آبشاری است که می تواند تا 150 سانتی متر رشد کند.

برای مطالعه مقاله حقایق ساده گل نسترن می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گیاه همیشه سبز پاپیتال

گیاه همیشه سبز پاپیتال

گل پاپیتال:

پاپیتال گیاهی بالا رونده و همیشه سبز است که به لحاظ شکل ظاهری برگهایی ابلق و سبز دارد. به نور کامل و غیر مستقیم نیازمند است. در زمستان تا دمای 8 درجه و در تابستان دمای 18 درجه را می تواند تحمل کند بهتر است در تابستان های خیلی گرم غبار پاشی شود. گل پاپیتال سازگار با محیط های مختلف است و می تواند در شرایط دمایی مختلف به زیست خود ادامه دهد.

با قرار گرفتن در کنار یک مانع عمودی می تواند به سمت بالا رشد کند. در صورتی که این مانع یک درخت باشد بایستی از بالا رفتن بیش از حد آن جلوگیری به عمل آورید چون می تواند زمسنه ساز خشکی درخت شود. پاپیتال در ابتدای کاشت به کندی و آهستگی رشد می کند. در کل نوع ابلق این گیاه نسبت به نوع برگ سبز آن رشد آهسته تری دارد.

برای خرید بذر درختچه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه درباره مقاله “گیاهان بالارونده همیشه سبز

  1. Avatar MOBIN1387 گفت:

    سلام و عرض ادب.
    مقاله ها خیلی خوب بود و مقاله گل و گیاهانی که در گلدان رشد می کنند،بخش گل اطلسی خیلی به درد من خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *