گیاهان

گل های مخصوص مناطق گرمسیری

گل هایی در مناطق گرمسیری

گل های مخصوص مناطق گرمسیری گیاهانی هستند که به گرما، بی آبی و خشکی هوا مقاوم می باشند. گل ها و گیاهان طبیعت را به خانه ها، ارزانی می دارند و به همین خاطر بهتر است تا جایی که می توانید در فضای داخلی و خارجی منازلتان از گل ها و گیاهان استفاده کنید، زیرا هم طبیعت را به خانه می آورید، هم به عنوان دوستی در کنار شما قرار می گیرند.

همچنین باعث روحیه دهی به شما می شوند. گل های تابستانی نوید دهنده ی هوایی گرم و آفتابی هستند. اگر در خانه خود باغچه ای دارید، در آن گیاهان یک ساله بکارید تا یکسال تمام گل بدهند یا گیاهان چند ساله ای بکارید که هر سال شاهد زیبایی های بی نظیر گل ها و گیاهانتان باشید.

انواع گل ها و گیاهان مخصوص مناطق گرمسیری:

در این مطلب شما را با انواع گل هایی که مخصوص مناطق گرمسیری هستند و قابل کشت در فصول گرم سال می باشند آشنا خواهیم کرد تا بتوانید راحت تر گیاهان مورد نظر خود را برای فصول گرم انتخاب کنید. به چند نمونه از این گیاهان در متن ذیل اشاره می‌ کنیم.

گیاه آلوئه ورا:

آلوئه ورا گیاهی است که در باغ و باغچه در فصول گرم رشد می کند، همچنین خشکاندن و از بین بردن این گیاه غیر ممکن است. گیاه آلوئه ورا، یکی از گل های مخصوص مناطق گرمسیری بوده و دارای خاصیت درمانی بسیاری است. برای نمونه ژله گیاه آلوئه ورا، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

همچنین التهاب و درد ناشی از گزیدگی حشرات را التیام می بخشد. ژله گیاه آلوئه ورا برای پوست بسیار مناسب است و چین و چروک صورت را از بین می برد، همچنین باعث روشن شدن، درخشندگی و زیبایی پوست می گردد. گیاه آلوئه ورا به آب کم و مراقبت زیاد نیاز دارد که بایستی به آن توجه شود.

گیاه آلوئه ورا در خاک

گیاه آلوئه ورا در خاک

کاکتوس طلایی:

گیاه کاکتوس طلایی، بومی کویر و دارای ظاهری گرد و تیغ دار می باشد. روند رشد این گیاه بسیار کند و آرام است و همین مقدار رشد هم به نور خورشید و خاک غنی نیازمند است. گل های زیبای گیاه کاکتوس طلایی معمولاً در فصل بهار و تابستان جلوه خود را نمایان می کنند. این گیاه به مراقبت و توجه زیادی نیاز ندارد ولی به آب بسیار کم نیاز دارد.

کاکتوس طلایی

کاکتوس طلایی

گیاه آشوریا (ساقه عروس):

گیاه آشوریا (ساقه عروس) یک نوع کاکتوس کوهستانی است. محیط رشد و پرورش این گیاه، باید گرم وخشک باشد. همچنین به آب کمی برای رشد مطلوب نیاز دارد. گیاه آشوریا (ساقه عروس) را در زمره گیاهان تزیینی، دسته بندی می کنند، چون نحوه رشد و پرورش برگ های آن با دیگر کاکتوس ها متفاوت تر است. این گل، یکی از گل های مخصوص مناطق گرمسیری به شمار می ‌آید.

باغ اچوریا در گلدان

باغ اچوریا در گلدان

گیاه مریم گلی:

گیاه مریم گلی بر خلاف اسم ظریف و لطیفی که دارد در برابر کم آبی و نور خورشید بسیار مقاوم است. شکوفه های زیبای این گل، در اواخر فصل تابستان، به زیبایی می درخشند و خودنمایی می کنند. این گل، یکی از گل های مخصوص مناطق گرمسیری است. گیاه مریم گلی گزینه مناسبی برای جذب حشرات گرده افشان می باشد.

گیاه مریم گلی

گیاه مریم گلی

گل پامچال:

گل پامچال، یکی دیگر از گل های مخصوص مناطق گرمسیری است که علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فردی که به باغ و باغچه ی خانه و ویلای شما می بخشد، خواص دارویی بسیار زیادی دارد که می توانید از آن بهره مند شوید. گل پامچال به هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارد ولی باید خاک آن غنی باشد تا بتواند زیبایی خود را به نمایش بگذارد. این گل زیبا، برای حساسیت های پوستی بسیار مناسب است. گل پامچال، یکی از عجیب ترین گل هایی است که شناخته شده، زیرا تمام قسمت های آن از جمله ریشه تا برگ و همه آن، قابلیت خورده شدن دارد.

گل پامچال

گل پامچال

بذر گل پامچال میکس

گیاه آویشن:

آیا فکرش را می کردید که این گیاه خوشبو جزء این لیست باشد!؟ دلایل زیادی برای کاشت آویشن در باغ و باغچه ی خانه و ویلا وجود دارد که علاوه بر مقاوم بودن آن در برابر گرما و بی آبی، عطر بی نظیر و خوش بوی آن یکی دیگر از این دلایل می باشد. آویشن برای پخت و پز در غذاها به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه فوق العاده و پر خاصیت، قابلیت این را دارد که با عطر خودش آفات موجود در باغ را دفع نماید که این یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این گیاه مخصوص مناطق گرمسیری محسوب می شود.

گیاه آویشن

گیاه آویشن

گیاه اسطوخودوس:

گیاه اسطوخودوس، دارای گل های زیبا و خاصیت منحصر به فردی است. رنگ بنفش گل اسطوخودوس، با زیبایی که دارد، چشم را درگیر خودش می‌ کند چنان که عاشق و شیفته زیبایی این گیاه می شوید. وقتی در طراحی فضای سبز باغ و باغچه خود، از این گیاه خوش رنگ و لعاب استفاده می کنید، با زیبایی منحصر به فردی که دارد، حسابی غوغا به پا می کند.

عطر این گل حشرات مزاحم را از اطراف دفع می کند. اسطوخودوس گیاهی است که بسیار آرامش بخش بوده و برای تسکین و تمدد اعصاب بسیار مفید است. این گیاه زیبا را که یکی از گلهای مخصوص مناطق گرمسیری است، در باغ و باغچه ی خود پرورش دهید.

گیاه اسطوخودوس در مزرعه

گیاه اسطوخودوس در مزرعه

گل سرخارگل:

گل سرخارگل، یکی دیگر از گیاهان مخصوص مناطق گرمسیری است که این گیاه هم جزء گیاهان مقاوم به گرما و خشکی است. این گل از تیره و طایفه کاسنی ها می باشد. ساقه این گل از پراکندگی فراوانی برخوردار است و دارای پرزهای زبر و خشن است. گل های گیاه سرخارگل، معمولاً به رنگ های صورتی، زرد، ارغوانی، نارنجی و قرمز ارغوانی دیده می شود.

گیاه سرخار گل

گیاه سرخار گل

گل ناز آفتابی:

اگر زمینی دارید که هیچ گلی در آن رشد نمی ‌کند می ‌توانید گل ناز افتابی بکارید! این گل، مناسب خاکی است که در واقع خراب و شور می باشد. گل ناز آفتابی جزء گل‌ هایی است که به شرایط آب و هوای گرم و خشک علاقمند بوده و یکی از گلهای مخصوص مناطق گرمسیری به شمار می آیند. این گل نیز مانند آمارانتوس ها بذرهای خود را بر زمین می ریزد که سال بعد در همانجا رشد خواهند کرد. این گل باید زیر نور خورشید و آفتاب قرار بگیرد و آبیاری روزانه برای آن انجام شود.

گل ناز آفتابی

گل ناز آفتابی

برای خرید گل و گیاه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *