مطالب دیگر

کیوی در بارداری

کیوی در بارداری

آگاهی خانم ها در دوران بارداری از تغذیه و باید ها و نباید های مصرفی، از الزامات محسوب می شود. ورودی تغذیه ی مادر و کودک (جنین) یکی است، بنابراین تغذیه ی کودک از دوران بارداری آغاز می شود. کیوی میوه ای است که به آن توت (gooseberry) چینی هم می گویند، نه با این دلیل که از رسته توت ها باشد، بلکه به خاطر خاستگاه این میوه (کشور چین) می باشد.

کیوی از نظر ویتامین ها، ریزمغذی ها و مواد معدنی، در رده ی بالای میوه ها قرار می گیرد. ویتامین های ث، آ، ای، کا و پتاسیم، آهن، مس، منیزیم، فسفر می باشد. میوه ی کیوی (علی الخصوص کیوی خشک) در قیاس با سایر میوه ها دارای مقادیر کمی چربی و مقادیر بالایی از فیبر است. پس در رژیم ها پیشنهاد می شود. طعم کیوی با ذائقه ی بارداران بسیار همسو است، کیوی که سفت و سخت نباشد، طعمی هوس برانگیز برای ویار بانوان دارد.

تاثیر کیوی در بارداری:

جای نگرانی وجود ندارد، کیوی برای دوران بارداری بی ضرر و حتی مفید می باشد. فقط یک مورد استثنا وجود دارد برای کسانی که به کیوی حساسیت نشان می دهند مفید نیست. البته این گونه افراد احتمالا به همه شیره میوه ها حساسیت نشان می دهند و این حساسیت مختص به یک میوه ی خاص نمی باشد. پس بانوان باردار اگر حساسیت خاصی نمی دهند، از خوردن این میوه امنتاع نکنند.

برای مطالعه مقاله کیوی تو سرخ می توانید از این لینک استفاده نمایید.

آبمیوه و میوه ی کیوی

آبمیوه و میوه ی کیوی

سه دوره ی بارداری:

دوران بارداری را اکثر کارشناسان به سه دوره ی سه ماهه تقسیم می کنند، که ارگانیسم بدن مادر و کودک، در این سه دوره کاملا متفاوت است.

سه ماهه اول:

فولات: یک کیوی متوسط با داشتن حدود 17 میلی گرم فولات (یا همان ویتامین ب 9) منبع مناسبی برای تامین این ویتامین می باشد. این میوه منبع خوبی از این ویتامین است که بارداران بهتر است در رژیم غذایی خود بگنجانند. گرچه منابع پژوهشی دقیق نمی دانند که فولات (یا فرم مصنوعی آن اسید فولیک) در جلوگیری از نقص شبکه عصبی چگونه عمل می کند، اما مفید بودن آن، در داده های آماری غیر قابل کتمان است. این نقص در چهار تا شش هفته پس از بستن نطفه رخ می دهد. بنابراین یک ماه پیش از بارداری بهتر است به عنوان مکمل مصرف شود. متخصصان پزشکی، مصرف روزانه ی چهارصد میلی گرم اسید فولیک (که شامل فولات است) را توصیه می کنند که افزودن دو کیوی آن را مفیدتر می کند.

خرید کیوی خشک

ویتامین ث: یک کیوی متوسط دارای شصت و چهار میلی گرم ویتامین ث می باشد. ویتامین ث برای مادران مفید است زیرا درصد جذب آهن را بالا می برد. در دوران بارداری و بعد از آن، جذب آهن برای جلوگیری از کم خونی بسیار مهم است. برای تامین آهن مورد نیاز جنین باید مطمئن بود که بدن مادر به مقادیر کافی آهن در بدنش وجود دارد. درواقع آهن به شکل گیری شبکه عصبی کمک می کند، که سبب می شود مغز کنترل بهتری نسبت به اعضای بدن پیدا کند.

کلسیم: این ماده معدنی، فقط مربوط به ترمیم و رشد استخوان ها و دندان ها نمی باشد. برای اطمینان از رشد عضلات و قلب کودک، به کلسیم کافی نیاز دارد. یک کیوی متوسط ​​حاوی 23. 5 میلی گرم کلسیم است. میتوان این میوه را (به صورت میوه خشک یا تازه) در سالاد ریخت. علی الخصوص برای کسانی که معده شان به لاکتوز حساس است و به دنبال منبع غیر لبنیاتی هستند، کیوی منبع مناسبی برای ماده معدنی کلسیم می باشد.

سه ماهه دوم:

فیبر رژیمی: کیوی با داشتن 2. 07 گرم منبع فیبر مناسبی می باشد. فیبر این میوه در جلوگیری از تنبلی حرکات روده مفید است. دوران بارداری می تواند باعث طیف وسیعی از مشکلات روده از یبوست تا اسهال گردد. این امر به دلیل بالا رفتن سطح ترشح هرمونها، باعث کند شدن هضم و شل شدن عضلات روده می شود که با مصرف مقادیر کافی از فیبر این مشکل حل می شود.

ویتامین آ و روی : با آغاز سه ماهه دوم نیاز به ویتامین آ، روی کلسیم، آهن، ید و اسیدهای چرب امگا 3 افزایش می یابد. خوردن یک کیوی بخشی از نیازها را برطرف می کند. یک عدد کیوی متوسط ​​حاوی 2. 76 میلی گرم ویتامین آ و دربردارنده ی 0. 097 میلی گرم روی می باشد.

برای مطالعه مقاله آلو بخارا در بارداری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

کیوی خشک در ظرف

کیوی خشک در ظرف

سه ماهه سوم:

قند: در سه ماهه آخر بارداری، معمولا خانم ها دچار نوعی دیابت می شوند. کیوی از نظر گلایسمی (درصد جذب قند) پایین تر از بسیاری میوه های دیگر در نظر گرفته شده. این به آن معنی است که این میوه باعث افزایش قند خون نمی شود. یکصد گرم کیوی در حدود یک قاشق چایخوری منبع گلوکز است، این به آن معنی است که این میوه سبب افزایش قند خون نشده اما ولع شخص را نسبت به خوراکی های شیرین می گیرد. باید توجه داشت که میوه ی خشک درصد قند بالاتر و گلایسمی پایین تری دارد.

ویتامین کا: یک کیوی متوسط دارای 8/27 میلی گرم منبع ویتامین کا می باشد. این ویتامین کمک به لخته شدن خون می کند. با نزدیکی به زمان زایمان شخص بایست مطمئن باشد که بدنش از این ویتامین بی نیاز است.

خرید میوه خشک مخلوط

سخن پایانی:

کیوی میوه ای اسیدی است. پس توجه داشته باشید که با شکم خالی خورده نشود. کیوی کال اسیدیته ی بیشتر دارد و ممکن است به دندان ها آسیب رسانده و دهان را زخم کند. پس انتخاب کیوی مناسب برای مصرف علی الخصوص در دوران بارداری مهم است. کیوی خشک را در صورتی مصرف کنید که شکر اندود و فراوری شده نباشد. اما فراموش نکنیم که اعتدال در خوردن همه ی میوه های مفید هم لازم می باشد.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *