ویدئو - آموزش کاشت

فیلم کاشت کدو سبز از بذر (زیرنویس فارسی)

کاشت کدو

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت کدو سبز از بذر را بازگو می‌کند. در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کدو سبز از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

در این فیلم آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت کدو سبز را به شما نشان خواهیم داد. کدو سبز از جمله گیاهانی است که از طریق بذر تکثیر می شود. در کشت بذری ابتدا بستر مورد کشت را آماده کنید برای این منظور  یک گلدان 40 سانتیمتری با ارتفاع 38 سانتیمتری انتخاب کنید و درون آن را با خاک مناسب و غنی پر کنید، سپس بذر را به صورت مستقیم مورد کشت قرار دهید. کدو سبز گیاهی شکننده می باشد بنابراین از آن خوب مراقبت کنید تا آسیبی نبیند.

فضای بین کشت بذر بسیار حائز اهمیت می باشد در هر ظرف دو عدد بذر کدو بکارید، با انگشت خود سوراخی ایجاد کنید و سپس بذر را در درون آن بکارید و روی آن را بپوشانید و بر روی گلدان نوع گیاه و زمان کاشت را برچسب کنید. پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید و آن را تا زمان رشد، جوانه زنی و پس از آن مرطوب نگه دارید. کدو سبز برای رشد نیاز به آب فراوان دارد. توجه داشته باشید گیاه نباید مدت زیادی خشک بماند.

پس از مدتی گیاه جوانه می زند و شروع به رشد می کند این گیاه رشد به نسبت مطلوبی دارد، زمانی که برگهای جدید در گیاه ظاهر شد به گیاه کود آلی اضافه کنید. کود ماهی، علف دریایی و کود محلول در آب نیز مناسب می باشد، هر سه هفته یکبار به گیاه کود دهید. پس از مدتی گیاه شروع به گلدهی می کند گلهای زیبای زرد رنگی دارد، گلهای این گیاه به صورت نر و ماده می باشد که گرده افشانی آن توسط زنبور عسل انجام می شود در صورت نیاز برای گرده افشانی از قلم مو استفاده کنید و گرده را از گل نر به ماده منتقل کنید.

نیتروژن زیاد در گیاه سبب رشد بیشتر برگها و تعداد کمی میوه کدو می شود. آفت رایج این گیاه شته می باشد برای از بین بردن این آفت گیاه را با استفاده از دوش آب خوب بشورید تا آفت از بین برود. پس از آنکه گیاه رشد کرد می توانید آن را برداشت کنید، برداشت میوه این گیاه به دو روش دستی و با استفاده از قیچی انجام می شود.

برای مطالعه مقاله با انواع کدوآشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کدو می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *