خوشمزه ها

طرز تهیه کاپ کیک فندق

کاپ کیک با خامه

دستور تهیه کاپ کیک فندقی شکلاتی، در واقع نوعی کاپ کیک است که با پودر فندق پر شده و سپس با فراستینگ (روکش خامه ای) فندقی شکلاتی و انواع توت های (بری) تازه تزیین می شود. خوراکی عالی برای موقعیت های خاص! این یک کاپ کیک معمولی نیست بلکه کاپ کیک خاصی هست که با پودر فندق شکلاتی پر شده و همچنین با مایه فندق شکلاتی تزیین می شود. باوجود این که این کاپ کیک یک خوراکی منحصر به فرداست اما درست کردن آن بسیار ساده است.

این دستور غذا با یک کاپ کیک شکلاتی اولیه شروع می شود. گام بعدی ایجاد سوراخ در وسط کیک ها است، ابزاری هست که به شما در درست کردن این سوراخ کمک می کند، اما می توانید از لوله باریک یا یک کاتر کوکی کوچک نیز استفاده کنید. برای بریدن سوراخ ها کاپ کیک ها با پودر فندقی شکلاتی شیر پر شده اند که وقتی آنها را گاز می زندید شگفتی جالبی زیر زبان خود حس می کند.

کاپ کیک فندقی:

زمان آماده سازی: 30 دقیقه

زمان پخت: 20 دقیقه

زمان کل: پنجاه دقیقه

مقدار حاصله: دوازده کاپ کیک

خاستگاه: بریتانیایی/امریکایی

انرژی: 613 کیلو کالری

متد: پخت در فر

رده: پذیرایی/میان وعده

این دستور برای کاپ کیک فندقی شکلاتی است که نوعی کاپ کیک شکلاتی بوده که با پودر فندق شکلاتی شیری پر شده و سپس با فراستینگ (روکش) فندقی شکلاتی و انواع توت های تازه تزیین می شود.

کاپ کیک شکلاتی قهوه ای

کاپ کیک شکلاتی قهوه ای

مواد لازم برای درست کردن کاپ کیک:

کرم شکلاتی فندقی: نصف پیمانه

پودر کاکائو: نیم پیمانه

آرد همه منظوره: سه چهارم پیمانه

جوش شیرین: نصف قاشق چایخوری

تخم مرغ: دو عدد

شکر دانه ریز: نیم پیمانه

شکر قهوه ای روشن بسته بندی: نیم پیمانه

روغن نباتی: یک سوم پیمانه

عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری

باترمیلک: نیم پیمانه

بیکینگ پودر: سه چهارم قاشق چایخوری

خرید مغز فندق

برای فراستینگ (روکش خامه ای):

کره بدون نمک: یک پیمانه

خاک قند: دو پیمانه

کرم شکلاتی فندقی: یک پیمانه

شیر: سه قاشق غذاخوری/اختیاری

عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری

برای تزیین: بلوبری، رزبری، شاه توت و شاخه های نعنا

کاپ کیک شکلاتی و فندقی

کاپ کیک شکلاتی و فندقی

روش پخت کاپ کیک فندق:

در ادامه روش های پخت کاپ کیک را به صورت ساده و فراستینگ بیان می کنیم.

برای کاپ کیک:

فر را تا دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قالب مافین را با 12 آستر کاغذی بپوشانید.

پودر کاکائو، آرد، جوش شیرین و بیکینگ پودر را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط کرده تا کاملا با هم ترکیب شوند.

در ظرف دوم تخم مرغ ها، شکر گرانول، شکر قهوه ای، روغن و وانیل را با همزن بزنید تا یکدست شود. باترمیلک را با همزن بزنید تا کاملاً جا بیفتد. مواد خشک را به مواد خیس اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

خمیر را در کاغذهای آستر ریخته، تا هر کاپ تا نیمه پر شود.

پخت را به مدت 18 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید، ادامه دهید. از تابه خارج کنید و روی توری سیمی خنک کنید.

روی هر کاپ کیک را با یک ابزار کوکی یا لوله کوچک سوراخ کنید. هسته های کاپ کیک را کناری بگذارید. دو قاشق چایخوری از فندق شکلاتی شیر را در هر سوراخ پخش کنید. هسته های کاپ کیک را دوباره داخل سوراخ ها قرار دهید – ممکن است لازم باشد کمی از قسمت پایین آن را جدا کنید تا جا بیفتند.

مغز فندق با سبوس

برای فراستینگ (روکش خامه ای کاپ کیک):

کره را با سرعت متوسط ​​با همزن یا همزن دستی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید تا یکدست و کرم رنگ شود. پودر قند را اضافه کنید و با سرعت متوسط ​​به هم زدن ادامه دهید تا یکدست شود. پودر فندقی شکلاتی را اضافه کرده و 30 ثانیه دیگر هم بزنید. شیر و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. اگر نیاز به رقیق کردن فراستینگ دارید، می‌توانید شیر بیشتری اضافه کنید، هر بار یک قاشق چای‌خوری تا زمانی که به غلظت دلخواه برسد.

فراستینگ (روکش خامه ای) را با نوک لوله و کیسه روی کیک ها بریزید. مثلا از نوک ستاره باز استفاده کنید کاپ کیک ها را با توت های تازه و شاخه های نعناع به دلخواه تزئین کنید.

پینوشت:

در صورتی که به کرم شکلاتی فندقی دسترسی نداشتید می توانید از فروشگاه ها نوتلا تهیه کرده و استفاده کنید اما بهتر است که نوتلا خانگی کم شکر درست کنید. طریقه درست کردن نوتلا خانگی در سایت پوپونیک اورده شده است.

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *