خوشمزه ها

نحوه کاهش طعم تلخ در غذا

نحوه کاهش طعم تلخ در غذا

تلخی یکی از طعم های ضروری در طیف طعم ها است و بسیاری از غذاهای تلخ سالم هستند. با این حال، ممکن است طعم تلخی برایتان ناراحت کننده باشد یا غذایی داشته باشید که به‌طور تصادفی تلخی زیادی به آن اضافه کرده باشید. نگران نباشید، شما خوش شانس هستید!

ترفندهای کاهش تلخی غذا:

ترفندها و استراتژی‌های زیادی برای پوشاندن یا مقابله با طعم‌های تلخ وجود دارد و به شما کمک می‌کند از هر وعده غذایی که در پیش دارید لذت ببرید.

1- تلخی را با مقداری چربی متعادل کنید:

چربی به طور طبیعی مزه های تلخ را می پوشاند و آنها را خوش طعم تر می کند. به همین دلیل است که افزودن مقداری شیر یا خامه به قهوه طعم آن را بهتر می کند. سعی کنید از سس خامه ای، شیر، پنیر چرب، روغن زیتون یا مواد چرب مشابه استفاده کنید تا طعم تلخ را بپوشانید.

این یک ترفند عالی برای ترغیب بچه ها به خوردن بیشتر سبزیجات تلخ مانند بروکلی، کلم بروکسل یا کلم است. مقداری پنیر یا سس پنیر به سبزیجات خود اضافه کنید و آنها متوجه تلخی آن نخواهند شد.

کاسه پر از کره روی میز

کاسه پر از کره روی میز

2- طعم را با شیرینی بپوشانید:

چه کسی کمی شیرینی را در غذای خود دوست ندارد؟ دوباره به قهوه فکر کنید – دلیلی وجود دارد که ما دوست داریم آن را کمی شیرین کنیم. شیرینی به طور طبیعی مزه های تلخ را می پوشاند. مقداری شکر یا مقداری عسل را در غذاها و نوشیدنی های تلخ بریزید تا طعم آن کمی بهتر شود.

ترکیب مزه های تلخ با شکر یا شکلات نیز طعم منحصر به فردی در دسر ایجاد می کند.

در استفاده از شکر زیاده روی نکنید! انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند برای سلامتی بیشتر از ۲۵ تا ۳۶ گرم شکر در روز مصرف نکنید، بنابراین مراقب میزان مصرف خود باشید و از این حد تجاوز نکنید.

مواد پودر شده را در فنجان بریزید

مواد پودر شده را در فنجان بریزید

3- مقداری نمک روی غذای خود بپاشید:

کمی نمک همه چیز را بهتر می کند، از جمله غذاهای تلخ. شوری به طور طبیعی با تلخی مقابله می کند، بنابراین از استفاده از کمی نمک در غذاهایی که خیلی تلخ هستند خودداری نکنید.

اگر سبزیجات تلخی مانند کلم بروکلی سوخاری یا کلم بروکسل می‌پزید، این یک ترفند خوب است. قبل از پختن، آنها را در مقداری روغن زیتون و نمک بریزید تا طعم های جدیدی برای شما ایجاد شود.

درست مانند شکر، برای حفظ سلامتی باید مراقب مصرف نمک خود باشید. مصرف نمک توصیه شده در روز 2300 میلی گرم یا فقط نصف قاشق چایخوری است.

افزودن نمک به غذا

افزودن نمک به غذا

4- کمی جوش شیرین را امتحان کنید:

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما کار می کند! جوش شیرین بسیار قلیایی است که روش خوبی برای اصلاح غذاهای بیش از حد تلخ است. فقط مقدار کمی از آن را در غذای خود بپاشید و آن را به خوبی مخلوط کنید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر.

اگر در حال آشپزی هستید و متوجه می شوید که مقدار زیادی ماده تلخ اضافه کرده اید این یک ترفند خوب است. قبل از اینکه غذا آماده شود، کمی جوش شیرین را با آن مخلوط کنید تا تلخی آن را رفع کنید.

بسیار مراقب باشید که بیشتر از یک یا دو ذره اضافه نکنید! اگر مقدار زیادی اضافه کنید غذای شما طعم خیلی خوبی نخواهد داشت.

یک قاشق نمک روی میز

یک قاشق نمک روی میز

5- مقداری سرکه یا آب لیمو را در آن بچکانید:

مزه های ترش و اسیدی مانند این مزه ها به طور طبیعی با تلخی مقابله می کنند. سعی کنید مقداری آب لیموی تازه یا یک قاشق سرکه به غذاهای تلخ اضافه کنید تا طعم آن کمی خنثی شود.

استفاده از سس های اسیدی یا ترش راهی عالی برای بهبود طعم سبزیجات تلخ در سالادهای شما مانند کلم پیچ، تربچه یا آرگولا است.

اگر اشتباه کردید و بیش از حد سرکه یا آب لیمو به غذا اضافه کردید، مقداری جوش شیرین نیز می تواند با از بین بردن اسید، به رفع آن طعم کمک کند.

سرکه و نمک و آبلیمو روی زمین

سرکه و نمک و آبلیمو روی زمین

6- مقداری ادویه به غذاهای خود اضافه کنید:

خبر خوب برای دوستداران ادویه ،ادویه ها طعم های تلخ را پنهان می کنند، پس محتاط نباشید. مقداری فلفل تند یا پودر فلفل را به غذای خود اضافه کنید یا مقداری از آن را روی غذای خود بپاشید تا تندی کمی بیشتر شود.

بویژه فلفل سیاه دارای ترکیباتی است که تلخی را خنثی می کند.

برخی از ادویه های عالی دیگر عبارتند از: کاین، فلفل قرمز، پاپریکا و پودر فلفل قرمز.

نمک را با مواد تشکیل دهنده روی حرارت مخلوط کنید.

نمک را با مواد تشکیل دهنده روی حرارت مخلوط کنید.

7- با سبزی ها آشپزی کنید تا طعم تلخ از بین برود:

گیاهان با فعال کردن سایر گیرنده های طعم، شما را از تلخی دور می کنند. مقداری ریحان، گشنیز، مریم گلی و رزماری را در پخت و پز خود مخلوط کنید تا طعم عالی و بدون تلخی داشته باشید.

مخلوط کردن گیاهان تازه در یک غذای سرخ شده یا برشته یک طعم کاملاً جدید به آشپزی شما اضافه می کند.

شما همچنین می توانید از گیاهان خشک شده مانند ریحان، زنجبیل و پونه کوهی روی وعده های غذایی خود بپاشید. ماندگاری اینها بسیار بیشتر از انواع تازه است.

لیمو و نمک و مواد اولیه روی تخته

لیمو و نمک و مواد اولیه روی تخته

8- برای کاهش تلخی غذا، غذا را سرد کنید:

اگر برایتان مهم نیست که غذای سرد بخورید، این گزینه برای شما مناسب است. این یک واقعیت است که غذاها و نوشیدنی های سرد کمتر تلخ هستند، به همین دلیل است که ممکن است نوشیدن چای یا قهوه سرد راحت تر باشد. سعی کنید غذاهای تلخ را قبل از خوردن در یخچال بگذارید تا ببینید که آیا این کار باعث بهبود طعم می شود یاخیر.

این یک ترفند خوب برای سبزیجات تلخ است. قبل از خوردن آن ها را چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شوند.

می‌توانید این کار را با ترفندهای دیگری مانند اضافه کردن مقداری نمک یا چربی به غذا ترکیب کنید.

برنج را در ظرف پلاستیکی بریزید

برنج را در ظرف پلاستیکی بریزید

9- مواد تلخ را در ظروف بزرگتر غذا مخلوط کنید:

در صورت داشتن شک، فقط مزه های تلخ را بپوشانید. غذاها را با مقدار زیادی مواد مختلف درست کنید و فقط کمی تلخی را به آن اضافه کنید. این کار باید طعم های تلخ را بپوشاند و در عین حال به شما این امکان را می دهد که از تمام مزایای سلامتی غذاهای تلخ بهره مند شوید.

برخی از غذاهای غیر تلخ عبارتند از: لوبیا، هویج، ذرت، بادمجان، کاهو و سیب زمینی. سعی کنید غذاهای تلخ را با این مواد مخلوط کنید.

این ترفند با سالاد به خوبی جواب می دهد. می توانید مواد تلخی مانند آروگولا را با طعم های خنثی تر مانند روما مخلوط کنید. سالاد را با یک سس لیمو بپوشانید تا تلخی آن را بیشتر بپوشاند.

سبزیجات سالم روی میز

سبزیجات سالم روی میز

10- غذاهای تلخ را بیشتر بخورید تا به آنها عادت کنید:

شما در واقع می توانید به بدن خود بیاموزید که چه نوع غذاهایی را دوست داشته باشد. اگر به خوردن غذاهای تلخ ادامه دهید، در نهایت حساسیت خود را نسبت به طعم تلخ از بین خواهید برد. ممکن است در حال حاضر جالب به نظر نرسد، اما می تواند در دراز مدت تفاوت بزرگی ایجاد کند.

این یک استراتژی خوب است زیرا برخی از ترفندهای دیگر برای طعم تلخ غذا، مانند اضافه کردن شکر یا چربی، سالم ترین نیستند. این کار به شما کمک می کند تا غذاهای تلخ را بدون افزودن مواد دیگر بخورید.

و بالاخره غذای شما آماده است.

و بالاخره غذای شما آماده است.

برای خرید عطاری می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *