گیاهان

چگونه گل مروارید رشد دهیم

گل مروارید روی میز چوبی ایستاده

گل مروارید یک فرش رنگارنگ از گل‌های ریز است که می‌تواند برای زیباسازی باغ شما استفاده شود. بومی اروپا است و شاخ و برگ‌های کم رشد با سرعت رشد بالا دارد بطوری که ظرف دو ماه پس از کاشت، زمین را با گل‌های کوچک و چهار گلبرگ به شکل ضربدری می‌پوشانند. برگ‌های آن به رنگ سبز خاکستری کمی مودار، باریک و به شکل نیزه است.

گل مروارید از گیاه یا دانه رشد می‌کند، یک گل فصلی خنک است که می‌تواند در اوایل بهار پس از عبور از خطر یخ زدگی کشت شود (در مناطق بدون یخبندان، گل مروارید می‌تواند در تمام پاییز و زمستان نیز رشد کند). اکثر انواع این گل در گرما از بین می‌روند اما در پاییز دوباره شکوفا می‌شوند.

نام گیاه شناسی: Lobularia maritima

نام های مشترک: آلیسوم شیرین، گل مروارید

نوع گیاه: چند ساله علفی

اندازه بالغ: قد 20–25 سانیتمتر، عرض 25–30 سانتیمتر

نور خورشید: آفتاب کامل، سایه جزئی

نوع خاک: مرطوب با زهکشی مناسب

PH خاک: خنثی و کمی اسیدی

زمان شکوفه: بهار پاییز

رنگ گل: سفید، صورتی، بنفش

مناطق بومی: اروپا

مسمومیت: غیر سمی

گل های مروارید رنگی در گلدان

گل های مروارید رنگی در گلدان

مراقبت از گل مروارید:

آلیسوم شیرین در مورد سهولت مراقبت تقریباً بی نظیر است و در برابر گرما و خشکسالی مقاوم است. گل‌ها رایحه ای شاد و عسلی مانند دارند و در واقع از اعضای خانواده خردل هستند، به خودی خود افشانده می‌شوند و می‌توانند سال به سال به ویژه در مناطق معتدل و هوای مطبوع رنگ روشن تری داشته باشند. گل مروارید به طور کلی عاری از مشکل است، اگرچه شته‌ها می‌توانند به یک آفت تبدیل شوند، به خصوص هنگامی که گیاهان در تنش هستند.

با گسترش گیاهان گل مروارید، آنها در زیر گیاهان بلندتر یک مالچ زنده ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید از گل مروارید در امتداد لبه‌ها، در باغ یا برای پر کردن گوشه‌ها و لبه‌های داخل راهروها و دیوارها استفاده کنید. این گل برای کشت در گلدان‌های سقف آویز نیز بسیار مناسب هستند.

روشنایی:

گل مروارید عاشق آفتاب کامل است، اما دوره خشک طولانی مدت را دوست ندارد. اگر منطقه شما گرم و خشک است، منطقه ای که کمی سایه دارد بهترین کارایی را برای این گیاه خواهد داشت، اگرچه باید در نظر داشته باشید که اگر سایه زیاد از خشک شدن کامل برگ‌ها و خاک جلوگیری کند، می‌تواند باعث پوسیدگی ساقه یا برگ شود. به طور کلی، گیاه گل مروارید خود را در جایی قرار دهید که بتواند روزانه شش تا هشت ساعت آفتاب بگیرد.

خاک:

گل مروارید خاک‌هایی را ترجیح می‌دهند که دارای رطوبت متوسط ​​و زهکشی خوبی باشند. آنها نسبت به مکان‌های مختلف کاشت تحمل دارند و حتی می‌توانند در سواحل شنی و تپه‌های شنی دیده شوند – اگر چه می‌توانند در مزارع زیر کشت، دیوارها، دامنه‌ها و حتی در ترک‌های پیاده روها یا دیوارها رشد کنند اما در خاک باتلاقی یا جایی که زهکشی مناسبی ندارد عملکرد ضعیفی دارند.

بذر گل عسل سفید

آب:

گل مروارید خود را هر هفته حداقل به اندازه یک اینچ آبیاری کنید البته در روزهای گرم خشک به آب بیشتری نیاز خواهند داشت. اطمینان حاصل کنید که آب به خوبی تخلیه می‌شود، در غیر این صورت گیاه مستعد پوسیدگی است. اگر گل مروارید خود را در بالای سنگ (یا هرجای دیگر که به سرعت خشک می‌شود) بکارید، باید آب اضافی آن را تأمین کنید – همین امر در مورد آب و هوای گرم و خشک نیز صدق می‌کند.

دما و رطوبت:

در هوای معتدل، باغداران ممکن است بتوانند گل مروارید را در تمام طول سال پرورش دهند، اگرچه گیاهان واقعی عمر کمی دارند. به طور معمول، آنها آنقدر خود بذر می‌شوند که اگرچه به نظر می‌رسد گیاهان مشابه در تمام طول سال زنده مانده اند، اما واقعیت این است که نهال‌های جدید در حال پر شدن هستند. گیاهان شیرین آلیسوم شکوفه را تکرار می‌کنند، اگرچه بسیاری از گونه‌ها در گرما گل می‌دهند که اغلب در پاییز دوباره به عقب برگردد. در مناطق با رطوبت بالا، باید با کاهش مقدار آب داده شده به گیاهان جبران کنید.

کود:

بطور معمول گل مروارید درون زمین به کودی احتیاج ندارند مگر اینکه خاک شما ضعیف باشد. گیاهانی که در گلدان پرورش می‌یابند نیاز به تغذیه ماهانه با استفاده از کود محلول در آب دارند.

گل های زیبای مروارید در گلدان قهوه ای روی میز

گل های زیبای مروارید در گلدان قهوه ای روی میز

انواع گل مروارید:

انواع مختلفی از گل مروارید وجود دارد:

Easter Bonnet:

نوعی شکوفه زودرس، که به طور معمول به رنگ سفید یافت می‌شود.

New Carpet of Snow:

گونه ای کم رشد، پوشیده از گل‌های سفید ریز

Pastel Carpet:

گونه ای که شکوفه‌های آن صورتی، اسطوخودوس و کرم را مخلوط می‌کند.

بذر گل عسل بنفش

چگونه گل مروارید را از بذر رشد دهیم؟

گل مروارید را می‌توانید از بذر یا گیاه شروع کنید، که هر دو بطور گسترده در نهالستان‌ها موجود است (اگرچه برخی گونه‌های جدید بصورت بذر در دسترس نیستند). برای شروع از بذر، کافی است بذرها را در بالای خاک پراکنده کرده و کمی فشار دهید تا کمی در خاک فرو روند و در معرض نور قرار گیرند. خاک را تا زمان جوانه زدن مرطوب نگه دارید، سپس هر زمان که خاک احساس خشکی کرد آبیاری کنید.

هنگامی که خاک در اثر تغییر فصل رو به خشک شدگی گذاشت، می‌توانید گیاه را به داخل منزل منتقل کنید و یا حدود هشت هفته قبل از آخرین سرمازدگی خود بذر گل مروارید را در داخل منزل کشت کنید. آلیسوم پس از شکوفه دادن تا حدی در برابر سرما مقاوم است.

هرس گل مروارید چگونه است؟

برای هرس گل مروارید تنها کافی ست یک سوم طول آن را با قیچی برش دهید. این کار نه تنها باعث افزایش گلدهی گیاه خواهد شد، بلکه آن را را فشرده‌تر می‌کند.

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *