خوشمزه ها

چگونه شیر بادام را مصرف کنیم

مصرف شیر بادام

شیر بادام از ترکیب بادام آسیاب شده با آب و سپس صاف کردن آن به دست می آید. نتیجه؛ یک مایع کمی شیرین و شیری رنگ است. شیر بادام از قرون وسطی به عنوان نوشیدنی به جای شیر گاو (که به سرعت فاسد می شد. ) استفاده می شد. امروزه شیر بادام به یک انتخاب محبوب برای گیاهخواران تبدیل شده است، زیرا جایگزین شیری است که حاوی هیچ محصول حیوانی نیست. همچنین برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند، انتخاب خوبی است، زیرا شیر بادام حاوی لاکتوز نیست. شیر بادام تجاری در طعم های مختلفی از جمله ساده، وانیلی و شکلاتی عرضه می شود. همچنین اغلب با ویتامین های اضافی تقویت می شود. شیر بادام را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد. در اینجا نحوه استفاده از افشره ی بادام خرد شده آورده شده است.

نوشیدنی های شیر بادام:

به دلیل آنکه شیر بادام مایع است از آن به عنوان یک نوشیدنی به تنهایی یا در ترکیب با دیگر نوشیدنی ها استفاده نمود.

شیر بادام بنوشید:

شیر بادام را می توان مانند شیر نوشید. معمولاً نوع بازاری آن در 3 طعم ساده، وانیلی و شکلاتی یافت می شود. انواع ساده آن را می توان شیرین یا غیر شیرین میل کرد. تولید کنندگان توصیه می کنند قبل از نوشیدن، ظرف شیر بادام را تکان دهید زیرا ممکن است مقداری مواد مغذی ته نشینی در ته آن وجود داشته باشد. شیر بادام را با هر طعمی می توان مانند شیر یا خامه معمولی به قهوه یا چای اضافه کرد.

لیوان شیر بادام

لیوان شیر بادام

از شیر بادام در اسموتی ها استفاده کنید:

شیر بادام را می توان در اسموتی ها به جای لبنیات سنتی استفاده کرد. به سادگی میوه ها (بهترین حالت میوه خشک است) و شیر بادام را در مخلوط کن بریزید و آن را خرد کنید تا مخلوط شوند. می توانید مقدار شیر بادام را تنظیم کنید تا اسموتی شما کم و بیش غلیظ شود.

شیر بادام به سبک هندی kesar-badaam درست کنید:

یک قاشق چایخوری زعفران را به نصف فنجان شیر معمولی یا شیر بادام ولرم اضافه کنید و بگذارید بماند تا مزه بگیرد.

یک یا دو عدد خرمای خشک بدون هسته و پوست گرفته (به سلیقه خود اضافه کنید).

بادام پرک

شیرخرما درست کنید:

خرما را با یک غلاف هل سبز و دو یا سه عدد بادام و دو یا سه عدد بادام هندی خرد کنید.

میلک شیک بادام :

2 تا 3 عدد مغز پسته و یک عدد بادام را تفت دهید و سپس به صورت خلالی خرد کنید. نصف فنجان شیر بادام سرد شده را در مخلوط کن بریزید. مواد آسیاب شده و شکر (اختیاری) را اضافه کنید و چند ثانیه هم بزنید.

نصف پیمانه زعفران ساییده را به شیر بادام اضافه کرده و دکمه ی مخلوط کن را بزنید.

شیک بادام با تزیین بادام

شیک بادام با تزیین بادام

با تکه های آجیل بو داده تزیین کرده و سرو کنید:

بهتر است ابتدا خرما را به تنهایی مخلوط کنید و له کنید و سپس مواد دیگر را اضافه کنید زیرا ممکن است خرما با شیر بادام به خوبی له نشود.

خوراکی ها با شیر بادام:

مصرف شیر بادام فقط مربوط به نوشیدنی ها نمی شود، از شیر بادام در صبحانه تان استفاده کنید، مثلا ترکیب با پرک های جوی دو سر انتخاب خوبی است. شیر بادام را می توان به جای لبنیات یا شیر سویا در غلات صبحگاهی خود میل کنیم. همچنین می توانیم غلات گرم یا سرد را به آن اضافه کرده و بخوریم. شیر بادام؛ شیرینی و طعم کرمی لطیف به غلات می دهد.

 پخت و پز با شیر بادام:

شیر بادام را می توان در هر دستور پختی جایگزین شیر گاو شود. از اندازه شیر بادام درست همانند شیر معمولی در دستور غذا استفاده کنید. می توان با آن پخت و پز کرد، آن را به سوپ اضافه کرد و یا از آن سس درست کرد. شیر بادام تقریباً هر خوراکی را که شیر معمولی می تواند درست می کند، انجام می دهد.

استفاده از شیر بادام به عنوان مکمل غذایی:

شیر بادام یک خوراکی مغذی است که حاوی موادی مانند پروتئین ویتامین ای و ویتامین دی است. در واقع از معدود منابع گیاهی ویتامین دی می باشد.

بادام خام پوست کنده در کاسه

بادام خام پوست کنده در کاسه

شیر بادام را با پودر پروتئین ترکیب کنید:

در مقایسه با شیر گاو، شیر بادام پروتئین کمتری دارد. حدود یک گرم پروتئین در هر وعده 1 فنجان (8 اونس) دارند. با این حال، دو درصد شیر گاو، حدود 8 گرم پروتئین برای وعده های مشابه دارد. شیر بادام به خوبی با پودرهای پروتئینی (مثل وی) ترکیب می شود و برای کسانی که می خواهند بدون نوشیدن شیر گاو مصرف پروتئین خود را افزایش دهند، گزینه ی خوبی است.

شیر بادام را به دلیل ارزش غذایی بالا یا شرایط رژیمی مصرف کنید:

شیر بادام فاقد چربی اشباع شده است و تقریباً نیمی از چربی شیر لبنی را در خود دارد. هیچ کلسترولی در آن وجود ندارد و به طور طبیعی سرشار از کلسیم است. شیر بادام ۱۵ درصد بیشتر از شیر لبنی کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. شیر بادام خانگی یک جایگزین قابل قبول شیر برای کسانی است که از رژیم غذایی خام پیروی می کنند. به علاوه شیر بادام از معدود منابع ویتامین دی گیاهی می باشد.

برای خرید آجیل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

یک دیدگاه درباره مقاله “چگونه شیر بادام را مصرف کنیم

  1. Avatar محمد رضا ولدخان گفت:

    اخه یکی نیست به این گیاه خواران بگه که شیر گاو و غیره از خوردن گیاه توسط حیوان به وجود میاد بعدشم حالا دیگه میخوان برن سر وقت گیاه که خوراک اصلی دام و حیوانات علف خوار هست تا قشنگ دنیا برود سمت قحطی و نابودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *