خوشمزه ها

چه میوه هایی را میتوانیم خشک کنیم

چه میوه هایی را میتوانیم خشک کنیم

آیا شما فقط میوه تازه را دوست دارید؟ یا خوش سلیقه هستید و میوه خشک هم میل می کنید؟ اخیراً در فضای مجازی در مورد اثرات مخرب رژیم غذایی با قند زیاد چیزهای زیادی شنیده ایم. قند علاوه بر ایجاد شرایط سلامتی مانند دیابت و بیماری های قلبی، بسیار اعتیاد آور است.

مطالعات نشان داده است که قند به همان روش کوکائین مغز ما را تحت تاثیر قرار می دهد. در تمام میان وعده های سوپرمارکتی حجم قند سرسام اور بالاست. این پژوهش های علمی ترس آور است. زیرا حجم قند ورودی به بدنمان به شدت بالا می باشد. اما برای کاهش این مقدار لزومی ندارد که میان وعده ها را از سبد خوراکی مان حذف نمایی.

ما هنوز هم می توانیم با خوردن میوه های خشک به عنوان میان وعده یا در وعده های غذایی حس تنوع خوراکی خود را راضی کنیم. میوه های خشک مملو از طعم و مزه و شیرینی هستند و آنها را برای میان وعده ها، صبحانه ها و دسرها مناسب می کند! بهترین کار این است که نگران هرگونه محتوای شکر اضافه شده مانند اکثر کالاهای سوپرمارکتی نباشیم. میوه را به سادگی خشک کنیم و همین کار باعث شیرینی میوه می شود.

پرتقال خشک

میوه هایی که میشه خشک کرد:

می توانیم با خوردن میوه های خشک به عنوان میان وعده یا به عنوان جزیی از وعده های غذایی، حس لذت مزه خود را راضی کنیم. میوه های خشک آکنده از طعم و مزه و شیرینی هستند که آنها را برای میان وعده ها، صبحانه ها و دسرها مناسب می کنند! مهمتر از همه این است که نگران شکر افزوده ای که عده ای برای شیرین تر شدن به میوه خشک می زنند (در چیپس میوه ) نخواهیم بود.

پرتقال خشک

پرتقال خشک

زردآلو اسلایس خشک و قیسی:

زردآلو وقتی خشک می شود فوق العاده خوشمزه است. عموم مردم ایران این طعم را دوست دارند. حتی در سفر و پیکنیک همراه داشتن زردآلو خشک و قیسی بسیار رایج است.

زرد آلو اسلایس خشک

توت فرنگی خشک:

توت فرنگی ترش و شیرین است و وقتی خشک می شود بسیار طعمش باورنکردنی می شود. توت فرنگی های خشک خود را داخل اسموتی ها و معجون های آبمیوه بریزید.

توت فرنگی خشک

گوجه فرنگی:

طعم گوجه فرنگی شگفت انگیز است و شما می توانید کارهای زیادی با آنها انجام دهید. گوجه های خشک شده خود را به صورت پودر خرد کرده و دیوانه شوید و در این تابستان سس کچاپ و گوجه فرنگی خانگی درست کنید!

گوجه فرنگی خشک

هلو اسلایس خشک:

خیلی ها دوست دارند که میوه خشک را پیش از مصرف کمی نمناک کرده و سپس مصرف کنند. این کار باعث می شود کمی میوه ورم کند و نرم تر شود. خواص میوه خشک حفظ می شود و خوش خوراک تر می شود.

هلو خشک

سیب خشک:

خشک شدن سیب های شیرین و آبدار به این معنی است که در هر زمان از سال به سیب های خوشمزه دسترسی خواهیم داشت. برای یک میان وعده ساده، سعی کنید برش های سیب خشک خود را در کره بادام زمینی فرو ببرید. یا، سیب های خرد شده را درون غذاساز خود قرار دهید و یا پای سیب درست کنید.

سیب خشک

موز:

با میان وعده خوردن یک موز خشک ترد، سطح انرژی خود را مثل سرو سهی بالا ببرید! یک موز را نازک برش داده و در دستگاه خشک کن قرار دهید پس از خشک شدن حدود شش ساعت، چیپس موز خواهید داشت (بدون هرگونه شکر). یک میان وعده بی نظیر که در هر زمان از روز قابل استفاده است!

موز خشک

میوه های خشک شده

میوه های خشک شده

پی نوشت:

میوه تازه معمولا ایجاد نفخ می کند. علی الخصوص که میوه را پس از پوست کندن باید بلافاصله مصرف کرد. حتی تاخیر در مصرف باعث می شود که مزه میوه در معرض هوا بد شود. اما خشک کردن یک میوه این مزیت را به ادم می دهد که آن را بصورت برش برش در هر زمان که تمایل داشتیم مصرف کنیم و مزه ی اسلایس اول و برش دهم یکسان و جذاب باشد. این مزیت در کنار غلظت بالای طعم میوه باعث جذاب تر شدن میوه ی خشک می شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله طرز تهیه میوه خشک آبنباتی دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *