خوشمزه ها

چاشنی استیک مونترالی

چاشنی استیک

دستور العمل چاشنی استیک مونترالی به شرح ذیل می باشد:

  • آماده کردن: 5 دقیقه
  • پختن: 0 دقیقه
  • زمان کلی: 5 دقیقه
  • حجم تولید شده: دو سوم فنجان (مناسب برای 10 پرس غذا)

راهنمای مواد غذایی (در هر پرس استفاده):

10 کالری
0 g چربی
2 g کربوهیدرات
1 g پروتئین

اینکه چطور مونترال پادشاه ادویه جات شد هر کسی حدسی میزند، اما سازنده ادویه جات – مک کورمیک – سال هاست که این ترکیب ادویه جات خود را می فروشد. احتمالاً صدها دستور العمل برای تهیه این چاشنی وجود دارد، اما همه آنها براساس همان ایده هستند. گرما و عطر و طعم مطبوع بدون اینکه در آن از ترکیب گیاهان گل دار استفاده شود که این در دنیای قدیم کاری مرسوم است.

چاشنی مونترال از مونترال کانادا آمده است. این ادویه از ترکیب گیاهان خشک ساییده شده که در پخت استیک دودی مونترال (گوشت سینه دودی و مزه دار شده گاو، شبیه به پاسترامی) استفاده می شود، سرچشمه می گیرد. وقتی یک نفر در پخت استیک و گوشت دنده از آن استفاده کرد، دیگر در تمام غذا فروشی های بیرون بر و خانه های استیک مونترال محبوبیت یافت و همه گیر شد.

علاوه بر استفاده از این چاشنی در استیک، برای پخت مرغ و ماهی سالمون نیز استفاده می شود. همچنین برای پخت انواع سیب زمینی از جمله سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی پخته شده، کتلت و تاترتُت (سیب زمینی شکل دار) بسیار عالی است. آن را روی کلم بروکلی، قارچ و سایر سبزیجات کبابی یا کباب شده بپاشید و لذت ببرید. و البته در پخت مارینادها نیز استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله بهترین غذا های  فرانسوی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

استیک مونترالی

استیک مونترالی

مواد لازم برای چاشنی استیک مونترالی:

  • فلفل سیاه: 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل پاپریکا: 2 قاشق غذاخوری (دودی نباشد)
  • نمک دریا: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر گرانول شده (خرد شده و آسیاب شده): 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز گرانول شده: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل تند قرمز: 1 قاشق غذاخوری  (می توانید این مورد را حذف یا کمتر استفاده کنید)
  • گشنیز: 1 قاشق غذاخوری
  • دانه شوید: 1 قاشق غذاخوری

پودر سیر

مراحل تهیه چاشنی استیک مونترالی:

  1. همه مواد را با هم مخلوط کرده و حاصل را در یک ظرف درب دار بریزید. تاریخ تهیه را روی آن برچسب بزنید و ملاحظه تاریخ را برای استفاده داشته باشید.
  2. ظرف را در جای سرد و تاریک به مدت شش ماه نگه دارید.

استفاده از ادویه استیک مونترالی:

چاشنی استیک مونترالی یک ادویه عالی برای همه برش ها و قسمت های استیک است. ابتدا استیک خود را از یخچال خارج کنید تا 30 تا 60 دقیقه بگذرد و به دمای اتاق برسد. دقیقا قبل از پخت استیک این چاشنی را به هر اندازه که میخواهید روی آن بپاشید. برای این می گویم دقیقا قبل از پخت ادویه را به گوشت بزنید چون نمک آب را از گوشت بیرون می آورد.

برای استفاده از ادویه در ماریناد، یک دوم قاشق چایخوری مخلوط را به یک چهارم فنجان روغن به علاوه یک چهارم فنجان آب و 2 قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنید. قبل از کباب کردن، استیک را به مدت 15 دقیقه یا بیشتر با این ترکیب در یک کیسه پلاستیکی ببندید و در یخچال قرار دهید و موقعی که می خواهید کباب کنید باید ماریناد را که با گوشت خام در تماس بوده است دور کنید. اگر از این مخلوط می خواهید به عنوان طعم دهنده یا سس استفاده کنید، ماریناد تازه درست کنید.

نکته:

می توانید دستور تهیه را بنا به ذائقه خود تغییر دهید. اگر تندی نمی خواهید، فلفل قرمز را کمتر استفاده یا حذف کنید.

اگر به پیاز حساس هستید، حذف کنید و مطمئن باشید از سایر طعم دهنده های مخلوط لذت وافر را خواهید برد (اینکه مواد را به ذائقه خود تغییر دهید مزیت نسبت به خرید ادویه آماده مونترال است)

یک تغییر جزیی:

برای اینکه به ادویه خود طعم و عطر بیشتری دهید، دانه های گشنیز را در یک ظرف جداگانه کوچک خرد کنید تا پودر شود و سپس به مخلوط بیفزایید.

برای خرید انواع ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *