خوشمزه ها

آموزش تهیه پرالین لپه بادام هندی (سوهان عسلی)

سوهان عسلی با لپه بادام هندی

بر طبق مطالب ویکی پدیا، به نظر می رسد پرالین یا پرالاین در مکان های مختلف دستور پخت و مزه های متفاوتی دارند اما به نظر می رسد، این شیرینی (که در ایران به سوهان عسلی نیز معروف است) بخشی از از خاطرات کودکی و نوستالوژی بیشتر کودکان دنیا است.

بیشتر مهمانی ها در گذشته علاوه بر آجیل و خشکبار، پرالین ( سوهان عسلی ) هم برای پذیرایی داشت که توسط میزبان درست شده و سرو می شد. امروزه از پرالین برای سس بستنی(هم تزیین و هم مزه دهنده) هم استفاده می شود.

برای مطالعه مقاله کریسپ گیلاس خشک و سیب خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سوهان عسلی از دید بالا

سوهان عسلی از دید بالا

تهیه پرالین لپه بادام هندی:

زمان آماده سازی: ده دقیقه

زمان پخت: ده دقیقه

زمان سرد شدن: پانزده دقیقه

زمان کل: سی و پنج دقیقه

مناسب برای: شش نفر

رده: پذیرایی

متد: پخت

خاستگاه: امریکایی/ ایرانی

مختصر تعریف و داستان کوتاه این شیرینی: پرالین نوعی آب نبات است که با شکر کاراملیزه و آجیل ساخته می شود. انتخاب محبوب و مورد نظر ما؛ آجیل بادام هندی است. اگر سوهان عسلی مادربزرگ ها را دوست دارید، پس قطعا عاشق این نوع پرالین می شوید چرا که “تقریبا” همان چیزهای مشابه است! در فرمول اصلی زعفران و عسل وجود نداشته و توسط نگارنده به همراه زعفران امتحان و پیشنهاد شده می باشد.

پودر عسل

مواد لازم پرالین لپه بادام هندی:

عسل غلیظ (دلخواه): یکصد و پنجاه گرم

لپه بادام هندی: یکصد وپنجاه گرم

شکر قهوه ای: یکصد و پنجاه گرم

زعفران ساییده (دلخواه): یک قاشق چایخوری

کره ذوب شده: یکصد گرم

برای مطالعه مقاله کیک میوه خشک وانیلی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

پرالین لپه بادام هندی با کیفیت

پرالین لپه بادام هندی با کیفیت

طرز تهیه پرالین لپه بادام هندی (سوهان عسلی):

یک ظرف پهن و نچسب خشک را گرم می کنیم. وقتی داغ شد، شکر را روی ماهیتابه می پاشیم. شعله را به کمترین حرارت ممکن کاهش داده و صبر می کنیم تا شکر شروع به ذوب شدن کند و رنگش به یک قهوه ای طلایی روشن تبدیل شود.

به سرعت بادام هندی و کره، عسل و زعفران را اضافه کرده و هم می زنیم تا زمانی که مخلوط به رنگ قهوه ای طلایی تیره در آید. مراقب بایستی بود که نسوزد، شکر بسیار آسان سوزانده می شود.

به محض اینکه رنگ آن به قهوه ای طلایی تیره تغییر یافت (کاراملیزه شد) و آجیل های بادام هندی تفت داده شد، آن را از روی آتش بر می داریم، بلافاصله درون صفحه ای را که با کاغذ پوستی پوشانده شده یا کره آغشته شده است می ریزیم و می گذاریم تا کاملا خنک شود.

بعد از سرد شدن، ترد، کریپسی و شکننده خواهد شد. سپس به قطعات کوچکتر شکسته و سرو می کنیم. اگر به عنوان تزیین روی بستنی یا دسر می خواهیم استفاده کنیم، در مخلوط کن ریخته تا زمانی که پرالین خرد شده به دست بیاوریم.

بادام زمینی با روکش کره ای

پی نوشت:

پرالین را با بستنی، پودینگ، یا حتی داخل کرپ های شیرین سرو کنید، وقتی شکلات خانگی درست می کنید با شکلات مخلوط کنید، این مورد استفاده به اختیار، سلیقه و ذائقه ی شماست!

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *