میوه ها

هندوانه مربعی ژاپن

هندوانه های مربع شکل

هندوانه های مربعی یا مکعبی هندوانه هایی هستند که به شکل مکعب رشد کرده اند. هندوانه مکعبی در ژاپن رایج است، اما در اصل زینتی است و اغلب گران است و قیمت آن به 100 دلار می رسد. هندوانه های مکعبی در نظر گرفته شده اند که به طور فشرده تری در یخچال ها قرار بگیرند و بتوانند راحتتر برش داده شوند (بدون غلتاندن). آنها توسط طراح گرافیک Tomoyuki Ono در سال 1978 اختراع شد. او هندوانه ها را در یک گالری در Ginza، توکیو ارائه داد. وی همچنین درخواست و حق ثبت اختراع در ایالات متحده را دریافت کرد.

هندوانه ها در جعبه ها پرورش داده می شوند و به شکل ظرف در می آیند. آنها معمولاً مورد توجه مصرف کنندگان ثروتمند یا شیک پوش قرار می گیرند زیرا در سال 2001 قیمت آنها حدوداً دو تا سه برابر هندوانه معمولی است (حدود 83 دلار).

اگرچه خربزه های مکعبی در اصل با توجه به کاربردهای خاص ایجاد شده اند، اما اکنون هزینه آن بسیار سنگین است. شکل مکعب هندوانه تنها با هزینه محتوای آن قابل دستیابی است. برای حفظ شکل مناسب، خربزه های مکعبی باید قبل از رسیدن برداشت شوند، و قابل خوردن شوند.

از زمان ظهور هندوانه مکعب، اشکال هندوانه دیگری مانند قلب و هرم نیز معرفی شده است. اکنون در کشورهای دیگر مانند آلمان نیز موجود است.

روش تولید هندوانه مربع شکل:

پرورش هندوانه مربعی بسیار آسان است (به طور نسبی). تقریباً هرکسی می تواند این کار را انجام دهد. در حالی که هندوانه هنوز روی تاک کوچک است، یک جعبه شیشه ای مربع و معتدل در اطراف آن قرار داده شده است. وقتی هندوانه بزرگتر شد، شکل جعبه به خود می گیرد! فقط به یاد داشته باشید که از یک قالب شیشه ای یا شفاف استفاده کنید تا نور خورشید از هر طرف به هندوانه برسد.

 

روش تولید هندوانه مربع شکل

روش تولید هندوانه مربع شکل

چرا هندوانه های مربعی پرورش داده می شوند؟

در واقع دو دلیل. اول اینکه چیدن هندوانه های مربع راحت تر است و همین امر حمل آنها را راحت تر می کند. دوم، و شاید ابتکاری ترین، با توجه به مسئله فضا در مناطق شلوغ ژاپن، هندوانه مربعی به گونه ای طراحی شده است که کاملاً درون یخچال های کوچک ژاپنی جای گیرد.

چگونه می توان هندوانه مربعی پرورش داد؟

با استفاده از قالب های مربع شکل یا ظروف مربع شکل می توانید به راحتی ساخت هندوانه مربعی را یاد بگیرید. روش دیگر، شما می توانید از همین مفهوم برای پرورش بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر استفاده کنید. از جمله: گوجه فرنگی، کدو و کدو تنبل اگر نتوانید یک ظرف مربع مناسب پیدا کنید، با استفاده از بلوک های بتونی، قالب های چوبی یا جعبه ها یک قالب ایجاد می کنید. یک مکعب یا جعبه مربع درست کنید که به اندازه کافی محکم باشد و بتواند هندوانه شما را رشد دهد، اما مطمئن شوید که قالب یا ظرف کمی کوچکتر از حجم اندازه متوسط ​​میوه است.

برای شروع پرورش میوه مربعی خود، نوع متناسب با منطقه خود را انتخاب کنید. بذر هندوانه خود را خارج از خانه 2-3 هفته پس از آخرین سرما شروع کنید. بذرها باید در عمق حدود یک اینچ (2.5 سانتی متر) در خاک با زهکشی خوب کاشته شوند و از هر سوراخ حدود 2-3 دانه استفاده کنید. سپس گیاهان هندوانه را به صورت طبیعی رشد دهید و به آنها آفتاب و آب فراوان دهید.

روش نگهداری هندوانه مربعی

روش نگهداری هندوانه مربعی

روش نگهداری هندوانه مربعی:

مراقبت از یک هندوانه مربعی هندوانه ها عاشق آب و خاک لوم شنی هستند و مراقبت از یک هندوانه مربعی مانند گیاهان معمولی هندوانه خواهد بود. هنگامی که هندوانه های شما روی انگور رشد کردند و میوه هنوز کوچک است، می توانید آن را به آرامی در قالب مربع یا ظرف قرار دهید. هندوانه ها یک فصل رشد طولانی دارند، بنابراین شما باید صبور باشید. انتظار نداشته باشید یک شب هندوانه مربعی پیدا کنید! هرچه میوه رشد کند، در نهایت به شکل مربع در می آید. پس از بلوغ، به سادگی فرم را برداشته و یا میوه را با دقت از ظرف بلند کنید.

چگونه بذر هندوانه خود را بکاریم؟

هندوانه ها در حدود 1200 نوع در سراسر جهان وجود دارند که بر اساس فصل و تولید بذر تقسیم می شوند. چین بزرگترین پرورش دهنده هندوانه در جهان است. زمان رشد برای همه ارقام از 70 تا 85 روز است و فصل رشد زمانی شروع می شود که تمام خطر یخبندان گذشته باشد. هندوانه را می توان در هر زمان از سال در فضای بسته پرورش داد اما به فضای اضافی و دمای ثابت بین 80 تا 85 درجه نیاز دارد.

بذور نهال برای پیوند در فضای باز ممکن است 3 هفته قبل از پیوند در فضای باز در داخل خانه شروع شود. بذرها در گروه های 3 نفری به عمق یک اینچ کاشته می شوند و نهال ها به 1 یا 2 مورد مناسب برای کاشت نازک می شوند. برای شروع بذر در محیط داخلی می توانید از این روش با ذغال سنگ نارس یا خاک گلدان استفاده کنید. به منظور گرده افشانی و تنظیم میوه، باید انواع بدون دانه در کنار ارقام تولید کننده بذر کاشته شود. فاصله تپه ها برای پیوندهای منفرد 2 تا 3 فوت از یکدیگر است در حالی که پیوندهای دوتایی 4 تا 5 فوت از یکدیگر فاصله دارند. فاصله ردیف ها 20 تا 30 متر از یکدیگر است.

چگونه هندوانه خود را بکاریم

چگونه هندوانه خود را بکاریم

چگونگی رسیدن هندوانه های مکعبی شکل:

برای تعیین رسیدن هندوانه ها از ترکیبی از شاخص های زیر استفاده کنید:

  1. ساقه های فرفری و سبز روشن بر روی ساقه در نزدیکی محل اتصال خربزه معمولاً قهوه ای و خشک می شوند.
  2. رنگ سطح میوه کسل کننده می شود.
  3. پوست در برابر نفوذ توسط بند انگشت مقاوم می شود و لمس آن خشن است.
  4. پایین هندوانه (جایی که روی خاک قرار دارد) از سبز روشن به یک رنگ مایل به زرد تبدیل می شود.

بسیاری از هندوانه ها هنگام رسیدن ضرب المثل “صدای مبهم کسل کننده” را ساطع نمی کنند. برای این ها، صدای ضرب و شتم کسل کننده ممکن است نشان دهنده یک خربزه بیش از حد رسیده و موز باشد. شاخص های فوق برای انتخاب هندوانه رسیده بسیار مطمئن تر از “ضربه زدن” است.

برای خرید بذر هندوانه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *