آموزش باغبانی

نگهداری از گل شاخه بریده

چگونه از گل های بریده شده نگهداری کنیم

کاشت شاخه گل یک روش عالی برای زیبایی اتاق های خانه شما است. هنگامی که گل های شاخه ای از ریشه بریده، با گذشت زمان به طور فزاینده ای مستعد پوسیدگی می شوند و نگهداری آنها تا حدی دشوارمی گردد. خوشبختانه از نظر علمی روش هایی برای افزایش طول عمر گل های شما وجود دارد. با اجرای برخی از تکنیک های ساده می توانید اطمینان حاصل کنید که گل های شما برای مدت طولانی تری دوام می آورند.

بخش اول: بریدن گل ها

در بخش اول به نحوه صحیح بریدن گل ها می پردازیم.

صبح گل های خود را ببرید:

بریدن گل ها در اوایل روز که خنک باشد، باعث می شود که گل کربوهیدرات ذخیره کند، که برای زنده نگه داشتن آنها مورد نیاز است. یک سطل آب با خود داشته باشید و مطمئن شوید که بلافاصله پس از برش آنها را به سطل منتقل کنید. گل ها برای شکوفایی به جریان مداوم غذا نیاز دارند و بیرون ماندن از آب باعث خشک شدن آنها می شود.

بسته به نوع گل، گل ها باید در سطوح مختلف بلوغ بریده شوند. گل نرگس، گل رز، زنبق و گلادیولاس باید در مرحله جوانه بریده شوند، در حالی که گل های دلفینیوم، گل همیشه بهار، باید قبل از برش باز شوند. از یک سطل پلاستیکی استفاده کنید. فلز می تواند تعادل pH گل را از بین ببرد و طول عمر آن را کاهش دهد.

صبح گلهای خود را ببرید

صبح گلهای خود را ببرید

گل ها را در یخچال قرار دهید:

گل های تازه بریده شده را به مدت شش ساعت در یخچال قرار دهید. یخچال در دمای 1.5 درجه سانتیگراد می تواند عمر گل های تازه بریده شده را سه برابر کند. انجام این کار قبل از انتقال آنها به ظرف آب، باعث کاهش سرعت از دست رفتن آب، تنفس و رشد می شود. اگر گل هایتان را در یخچال قرار دهید، به آب کمتری احتیاج دارند و با سرعت کمتری می میرند.

کند شدن رشد و نمو گل باعث می شود تا قبل از پژمردگی و مرگ، مدت طولانی تری در مرحله گلدهی باقی بماند. شما می توانید گل های خود را در یخچال گاهی کمی تکان دهید تا به حفظ آنها برای مدت طولانی تری کمک کند.

گل هارا در یخچال قرار دهید

گل هارا در یخچال قرار دهید

ساقه ها را برش دهید:

ساقه های گل های خود را هر سه روز برش دهید. با استفاده از ابزارهای باغبانی مانند قیچی یا انبر، سه سانتی متر از پایین ساقه را با زاویه 45 درجه کوتاه کنید. حباب های آب می توانند در انتهای ساقه گل گیر کنند و از جذب آب در آن جلوگیری کنند. بریدن ساقه گل ها باعث می شود که سطح جذب آب آنها ثابت بماند.

گل هایی مانند آفتابگردان بعد از مدتی در انتهای ساقه خود شیره تولید می کنند. با ریختن آب جوش در انتهای ساقه ها به مدت 20 ثانیه می توانید این مشکل را برطرف کنید. ساقه را خرد نکنید، زیرا این امر می تواند به گل آسیب برساند و مانع جذب آب شود.

ساقه هارا برش دهید

ساقه هارا برش دهید

بخش دوم: نگهداری از شاخه گل های بریده شده

در ادامه به چگونگی نگهداری از این گل های بریده شده می پردازیم.

برگ ها را جدا کنید:

برگ های سیاه و هر برگ که زیر آب است را جدا کنید. از قیچی تیز باغبانی برای بریدن همه گل هایی که در زیر آب قرار می گیرند استفاده کنید زیرا آن ها باعث پوسیدگی گل های شما می شوند. هر برگ یا گلبرگ گل را که به نظر می رسد کبود شده از بین ببرید. اگر گل رز دارید، خارها را جدا نکنید زیرا این کار باعث کاهش طول عمر گل ها می شود. عدم حذف برگهای آسیب دیده یا برگهایی که در زیر خط آب قرار دارند، می تواند باعث رشد باکتری در گلدان شما شود.

برگ هارا جدا کنید

برگ هارا جدا کنید

از آب ولرم استفاده کنید:

برای آبیاری گل های خود از آب ولرم استفاده کنید. بیشتر گل ها با آب ولرم بهتر رشد می کنند زیرا مولکول های آب گرم سریعتر از مولکول های آب سرد حرکت می کنند و ساقه به راحتی آب را جذب می کند. به طور معمول، آب را در دمای 37.7 درجه سانتیگراد تا 43.3 درجه سانتیگراد نگه دارید.

در حالی که این مورد برای بیشتر گل ها صدق می کند، این قاعده استثنائاتی نیز دارد. گل های پیازدار مانند سنبل و لاله برای زنده ماندن به آب سرد نیاز دارند.

از آب ولرم استفاده کنید

از آب ولرم استفاده کنید

هر دو روز آب را عوض کرده:

هر دو روز آب را عوض کرده و گلدان را تمیز کنید. باکتری ها و میکروارگانیسم ها درون گلدان شما رشد می کنند. هر دو تا سه روز یکبار آب گلدان خود را تعویض کنید تا از این اتفاق جلوگیری کند. با یک صابون نرم طرفین ظرف را پاک کنید و یادتان باشد قبل از قرار دادن دوباره گلهای خود در گلدان، آن را کاملاً آبکشی کنید. به غیر از ترویج پوسیدگی در گیاه شما، باکتری های خاصی قادر به ورود به ساقه گل و جلوگیری از جذب آب هستند.

اگر از مواد نگهدارنده شیمیایی گل استفاده می کنید، مطمئن شوید که مواد مغذی و همچنین آب را جایگزین کنید. برای گلدان با گردن نازک از برس بطری استفاده کنید. اگر برای شستشوی داخل گلدان خود مشکل دارید، محلول حاوی یک قسمت سفید کننده خانگی را با ده قسمت آب مخلوط کنید و اجازه دهید گلدان یک شب خیس بخورد. قبل از پر کردن مجدد گلدان با آب آن را خشک کنید.

هر دو روز آب را عوض کرده

هر دو روز آب را عوض کرده

گل ها را از نور خورشید دور نگه دارید:

گل ها را از جریان هوا و نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. هوای سرد و گرم می تواند باعث از بین رفتن آب در گیاه شما شود و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باعث می شود که تمام مواد غذایی ذخیره شده خود را استفاده کند. آنها را در یک مکان خنک در خانه خود قرار دهید که نزدیک چیزهایی مانند رادیاتور، تلویزیون یا اجاق های گرم نباشد.

گلهارا از نور خورشید دور نگه دارید

گلهارا از نور خورشید دور نگه دارید

خرید مواد نگهدارنده گل تجاری:

مواد نگهدارنده گل تجاری در بیشتر فروشگاه های خانگی و باغبانی، سخت افزار و گل فروشی ها موجود است. آنها حاوی زیست کش هایی هستند که از رشد باکتری جلوگیری می کند، یک اسیدی کننده که باعث جذب آب می شود و قندی که به عنوان غذای گیاه عمل می کند. با تغییر آب گلدان، مواد نگهدارنده گل را جایگزین کنید.

هنگام استفاده از مواد نگهدارنده گل، از مقادیر توصیه شده استفاده کنید. نگهدارنده های گل خانگی معمولاً نتایج متفاوتی دارند و باید از آنها اجتناب شود.

خرید مواد نگهدارنده گل تجاری

خرید مواد نگهدارنده گل تجاری

بخش سوم: استفاده از داروهای خانگی مختلف

در آخرین بخش به چگونگی استفاده از داروهای خانگی برای نگهداری شاخه گل های خود می پردازیم.

در گلدان خود آسپرین و یک سکه بریزید:

دو آسپرین را با یک قاشق در یک کاسه خرد کنید. پس از خرد شدن، آن را در آبی که گل های شما در آن قرار دارند بریزید، سپس یک سکه به آب اضافه کنید. در حالی که نتایج متفاوتی را نشان داده است، سکه باید به عنوان قارچ کش عمل کند که باید باکتری ها را جمع کند. آسپرین برای افزایش اسیدیته آب کار می کند، که به جذب آب کمک می کند. نشان داده شده است که آسپرین باعث افزایش عمر میخک های تازه بریده شده می شود.

در گلدان خود آسپرین و یک سکه بریزید

در گلدان خود آسپرین و یک سکه بریزید

سفید کننده:

سودا، سفید کننده و نوشابه لیمویی را با هم مخلوط کنید. در حالی که اثبات نشده، قند موجود در نوشابه باید انرژی مورد نیاز گل های شما را تأمین کند در حالی که سفید کننده باید باکتری ها را کنترل کند. نوشابه لیمویی، مانند 7Up، یک فنجان آب و 1/2 قاشق چای خوری (2.5 میلی لیتر) سفید کننده خانگی به گلدانی که گل های شما در آن قرار دارد، اضافه کنید. هنگام استفاده از داروهای خانگی هنوز باید هر دو روز یکبار آب را تعویض کنید.

سفید کننده

سفید کننده

دهانشویه را به گلدان اضافه کنید:

دهانشویه و آب را به گلدان خود اضافه کنید. به ازای هر گالن آب دو اونس (59.14 میلی لیتر) دهان شویه به گلدان خود اضافه کنید. دهانشویه مانند لیسترین حاوی ساکارز است که می تواند مانند غذا عمل کند و همچنین حاوی یک باکتری کش است که باید باکتری های تشکیل شده در گلدان شما را از بین ببرد. یکی دیگر از مزایای دهانشویه این است که به عنوان اسیدی کننده عمل می کند و به گلهای شما در جذب آب کمک می کند.

دهانشویه را به گلدان اضافه کنید

دهانشویه را به گلدان اضافه کنید

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *