آموزش باغبانی

نحوه نگهداری باغ میوه

نحوه مراقبت از باغ (برای مستأجران)

در حالی که اکثر مالکان تعمیر و نگهداری سالانه ملک را انجام می دهند، تعمیر و نگهداری روزمره به احتمال زیاد به خود شما بستگی دارد. این کار معمولاً شامل چمن زنی، کشیدن علف های هرز و کناره گیره چمنزار ملک است. اگر دوست دارید گیاهان خوراکی پرورش دهید، می توانید چند روش دیگر برای پرورش مواد غذایی که مزاحمتی برای زمین ندارند، امتحان کنید.

از حیاط خود محافظت کنید

بخش اول از این مقاله به محافظت از حیاط شما مربوط می شود.

1- قرارداد اجاره را بررسی کنید تا ببینید وظایف شما چیست:

اگر در ملکی زندگی می کنید که شامل یک حیاط بزرگ یا فضای سبز است، احتمالاً ملزم به نگهداری آن در حد توانایی خود خواهید بود. قرارداد اجاره یا اجاره نامه خود را بخوانید تا ببینید چه کاری انتظار می رود انجام دهید و مالک از شما چه می خواهد. در بیشتر قراردادهای اجاره مستأجر مستلزم چمن زنی، کناره گیری چمنزار و برداشتن علف های هرز است.

قرارداد اجاره را بررسی کنید تا ببینید وظایف شما چیست

قرارداد اجاره را بررسی کنید تا ببینید وظایف شما چیست

2- هر ماه 3 تا 4 مرتبه چمن را بزنید:

اگر یک چمنزار پوشیده از چمن دارید، از ماشین چمن زنی استفاده کنید تا حداقل اگر یک بار در هفته چمن ها را نزدید، آن را یک هفته در میان انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که بیش از حد رشد نمی کند، مخصوصاً اگر چمن شما به حیاط همسایه تجاوز می کند. برخی از مالکان ممکن است مشخص کنند که شما در قرارداد اجاره چند بار نیاز به چمن زدن دارید.

هر ماه 3 تا 4 مرتبه چمن را بزنید

هر ماه 3 تا 4 مرتبه چمن را بزنید

3- هفته ای یک یا دو بار به باغچه گل ها و منظره آب دهید:

شلنگ را به سمت ریشه گیاهان بکشید، سعی کنید از آب پاشی برگ ها یا سر گیاهان جلوگیری کنید تا آسیب نبینند. بین ساعت 4 و 8 صبح حیاط خود را آبیاری کنید تا در هنگام غروب آفتاب آب در زمین خیس بخورد و سعی کنید تمام باغچه را به طور مساوی با شلنگ آب بپاشید.

برای جلوگیری از آبیاری بیش از حد به باغچه خود، سعی کنید شلنگ را به مدت 1 دقیقه در مساحتی بالغ 12 فوت (1.1 متر مربع) آب پاشی کنید. اگر در منطقه ای با بارندگی زیاد زندگی می کنید، مجبور نیستید گیاهان خود را به دفعات زیادی آبیاری کنید.

هفته ای یک یا دو بار به باغچه گل ها و منظره آب دهید

هفته ای یک یا دو بار به باغچه گل ها و منظره آب دهید

4- علف های هرزی را که مشاهده می کنید با دست از بین ببرید:

در صورت مشاهده قاصدک، چمن بلند یا گیاهان دیگری که قرار نیست در حیاط شما باشند، دستکش باغبانی بپوشید و آنها را با دست بیرون بکشید. سعی کنید ریشه ها را نیز به همراه گیاه بیرون بکشید تا بعداً دوباره رشد نکند. برای کندن ریشه ها و سهولت کار می توانید از یک بیل کوچک استفاده کنید. قبل از استفاده از هر گونه علف کش شیمیایی در چمنزار، با مالک خانه مشورت کنید.

علف های هرزی را که مشاهده می کنید با دست از بین ببرید

علف های هرزی را که مشاهده می کنید با دست از بین ببرید

5- با دستگاه چمن زن کناره های چمنزار را اصلاح کنید:

یک دستگاه چمن زن بگیرید و مطمئن شوید که قسمت جلویی آن با یک تیغه رشته ای پر شده است. موتور را روشن کنید و آن را در کناره چمن خود نگه دارید و آن را با کناره پیاده رو یا بتن ردیف کنید. به آرامی در یک خط قدم بردارید، فاصله دستگاه چمن زن خود را حفظ کنید، تا 4 طرف چمن خود را کناره گیری کنید.

به دستگاه‌های چمن زن، دستگاه‌های چمن خور نیز گفته می شود و می توانید آنها را در بیشتر فروشگاه هایی که لوازم باغ می‌فروشند، پیدا کنید. زدن چمن در ابتدا می تواند دشوار باشد، اما وقتی قلق آن را بدانید، انجام این کار آسان است.

با دستگاه چمن زن کناره های چمنزار را اصلاح کنید

با دستگاه چمن زن کناره های چمنزار را اصلاح کنید

6- اگر با موردی مواجه شدید که نمی توانید از آن محافظت کنید، به مالک خود بگویید:

بیشتر مالکان ملزم به نگهداری از درختان بزرگ، بوته ها یا گیاهانی هستند که نیاز به نگهداری ویژه دارند. اگر با هر منطقه ای از حیاط خود روبرو شدید که انجام کار آن برای شما راحت نیست، به مالک خود اطلاع دهید تا بتواند کار تعمیر و نگهداری را آغاز کند. مالک معمولاً به درختان بیش از حد رشد کرده و شاخه های افتاده رسیدگی می کند.

اگر با موردی مواجه شدید که نمی توانید از آن محافظت کنید، به مالک خود بگویید

اگر با موردی مواجه شدید که نمی توانید از آن محافظت کنید، به مالک خود بگویید

رشد گیاهان خوراکی

در دومین بخش از این مطلب به چگونگی رشد گیاهان خوراکی می پردازیم.

1- منطقه ای از حیاط خود را انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت نور آفتاب داشته باشد:

مهم نیست که در چه نوع باغی می خواهید کار کنید، باید محلی را انتخاب کنید که آفتاب زیادی داشته باشد. سعی کنید به طور متناوب در طول روز به پنجره خود نگاه کنید تا ببینید کدام مناطق بیشتر آفتاب می گیرند، سپس یک نقطه را در حول و حوش آنجا انتخاب کنید. اگر گیاهان یا سبزیجات را داخل خانه می کارید، آنها را در مجاورت پنجره جنوبی قرار دهید تا بیشتر در معرض تابش آفتاب قرار بگیرند.

منطقه ای از حیاط خود را انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت نور آفتاب داشته باشد

منطقه ای از حیاط خود را انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت نور آفتاب داشته باشد

2- سبزیجات را در گلدان بکارید تا بتوان جای آن را تغییر داد:

گلدانهایی از جنس سفال یا رس به اندازه 1 گالن (3.8 لیتر) از فروشگاه باغبانی محلی خود بگیرید و آنها را با خاک گلدان پر کنید. بذرهای سبزیجات را به آن اضافه کنید، سپس آنها را در چمنزار جلوی خانه یا بالکن خود نگه دارید تا بتوانند آفتاب بگیرند. اطمینان حاصل کنید که روزانه یک بار به آنها آب می دهید تا سالم بمانند. گوجه فرنگی، چغندر برگی، سیب زمینی، کاهو و فلفل همگی در گلدان ها بسیار خوب عمل می کنند و طعم خوشمزه ای نیز دارند.

سبزیجات را در گلدان بکارید تا بتوان جای آن را تغییر داد

سبزیجات را در گلدان بکارید تا بتوان جای آن را تغییر داد

3- برای دسترسی آسان گیاهان را در طاقچه پنجره خود نگه دارید:

چند گلدان کوچک به اندازه 0.5 گالن (1.9 لیتر) بگیرید و آنها را با خاک گلدان پر کنید. در هر یک از آنها بذر گیاهان را بکارید، سپس آنها را روی طاقچه یا کابینت آشپزخانه بگذارید. همانطور که جوانه می زنند و رشد می کنند، می توانید از برگ آنها برای طعم دادن به وعده های غذایی خود هنگام آشپزی استفاده کنید. شما می توانید بذر ریحان، بذر جعفری، بذر نعناع، بذر شوید و بذر مریم گلی را در آشپزخانه خود بکارید تا به عنوان چاشنی در غذاهایتان استفاده کنید.

برای دسترسی آسان گیاهان را در طاقچه پنجره خود نگه دارید

برای دسترسی آسان گیاهان را در طاقچه پنجره خود نگه دارید

4- برای اینکه باغبانی را بصورت عمودی امتحان کنید، داربستی بسازید:

داربستی فلزی یا چوبی را به دیواری تکیه دهید، سپس از پیچ و مهره های فلزی برای محکم کردن قسمت بالا و پایین داربست استفاده کنید. دو گلدان را در دو طرف داربست قرار دهید و در آنها درخت مو خزنده بکارید. با رویش درخت مو، ساقه های آن را هدایت کنید تا به دور داربست بپیچند تا بتوانند به سمت بالا صعود کنند. گیاهان خود را هر روز برای سالم نگه داشتن آنها آبیاری کنید و اطمینان حاصل کنید که داربست شما حداقل 6 ساعت در معرض نور خورشید قرار دارد. برای باغ عمودی خوراکی، کاشت نخود فرنگی، کدو، گوجه فرنگی، لوبیا سبز یا انگور فرنگی را امتحان کنید.

برای اینکه باغبانی را بصورت عمودی امتحان کنید، داربستی بسازید

برای اینکه باغبانی را بصورت عمودی امتحان کنید، داربستی بسازید

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید اینترنتی بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *