خوشمزه ها

چگونه پای پکان را نگهداری کنیم

چگونه پای پکان را نگهداری کنیم

در میان انواع پای؛ پای پکان (گردو امریکایی) یک دسر خوشمزه و لذیذ است، چه از قنادی خریداری شود و چه خانگی باشد، یک دسر دلچسب است. با این حال، تا زمانی که تازه و خوشمزه بماند باید به درستی نگهداری شود. نگهداری صحیح آن مستلزم آن است که آن را در دمای مناسب نگه داشته و آن را از تماس با هوا دور نگه دارید. با ذخیره سازی مناسب، پای گردو پکان شما به اندازه ای ماندگار خواهد بود که بتوانید از آخرین تکه های آن لذت ببرید.

مرحله اول: نگهداری پای پکان برای استفاده کوتاه مدت

اولین قسمت از این مقاله به نگهداری از پای پکان برای استفاده کوتاه مدت می پردازد.

1- پای را کاملا خنک کنید:

اگر پای پکان را خودتان پخته اید، بایستی که قبل از پوشاندن و نگهداری آن، اجازه دهید خنک شود. با لمس قسمت زیرین ماهیتابه از هم دما شدن با دمای محیط مطمئن شوید. اگر گرمایی حس کردید که باید مدت بیشتری زمان بدهید تا خنک شود.

در بیشتر اوقات، چند ساعت طول می کشد تا یک پای تازه پخته شده تا دمای اتاق خنک شود. اگر پای را در اواخر روز پخته اید، احتمالاً باید قبل از اینکه آن را در یخچال بگذارید، بگذارید یک شب بماند در دمای اتاق خنک شود.

این که پای شما کاملاً خنک باشد کمک می کند تا نگهداری آن درست تنظیم شود. کم کم خنک شدن پای تا دمای محیط منطقی تر از جلوی پنکه گذاشتن یا تند تند تکان دادن آن، به زبان دیگر عجله نکنید و با صبر اجازه دهید که خودش خنک شود.

کیک با گردو

کیک با گردو

2- پای را در پلاستیک بپیچید:

روکش پلاستیکی هوا را از پای خارج می کند و به طراوت آن کمک می کند. برای اینکه بسته بندی محکمی داشته باشید، دقت کنید که سطح آن کاملا پوشانده شود و سلفون را دور تابه بپیچید.

اگر پای خریداری شده در فروشگاه را در ظرفی نگهداری می کنید، مشخص کنید که بسته هوا بسته است یا خیر، اگر فاصله زیادی بین پای و بسته بندی وجود دارد، در نظر داشته باشید که یک لایه سلفون روی پای بکشید سپس در بسته بندی اصلی خودش قرار بدهید.

اگر وقتی پای را می‌پیچید هنوز گرم است، گرما باعث شبنم زدن روی پوسته می کند که در مدتی تاثیر بر بافتش می گذارد.

کیک را کاور کنید

کیک را کاور کنید

3- اگر می خواهید در کمتر از یک روز آن را میل کنید:

پای پکان را در دمای اتاق نگه دارید. پای پکان که همان روز پخته شدن یا حتی روز بعد استفاده می شود را می توان با خیال راحت در دمای اتاق گذاشت. فقط آن را پوشانده و در محلی دور از نور و رطوبت روی پیشخوان خود قرار دهید.

پای های خریداری شده از قنادی ها احتمالا حاوی مواد نگهدارنده هستند، بنابراین برای تعیین اینکه آیا می توان آن را در دمای اتاق نگهداری کرد یا نیاز به نگهداری در یخچال دارد، به توضیحات روی بسته بندی یا پرسش از قناد، رجوع نمایید.

مقداری شکر موجود در پای پکان باعث می شود که زود خراب شود. با این حال، اگر در مورد فساد حساس و یا دودل هستید، احتیاط کنید و پای را در یخچال قرار دهید.

کیک تکه ای از گردو

کیک تکه ای از گردو

4- در صورت نیاز به نگهداری چند روزه، پای پکان را در یخچال قرار دهید:

پای را در یک قفسه محکم قرار داده تا چیزی به طور اتفاقی روی آن نیافتد. سعی کنید آن را در قسمتی از یخچال با دمای ثابت نگه دارید، زیرا این کار به ماندگاری طولانی مدت آن کمک می کند.

با گذاشتن پای در یخچال، ریسک از دست دادن تردی پوسته و اسپند روی آن را دارید. با این حال، اگر آن را محکم بپوشانید و در دمای ثابت نگه دارید، این ریسک به حداقل می رسد.

پای گردو را در یخچال بگذارید.

پای گردو را در یخچال بگذارید.

5- حتما پای را ظرف چند روز بخورید:

پای پکان که در یخچال نگهداری می شود را می توان به مدت 3 تا 4 روز تازه نگه داشت. بعد به سادگی پای را از یخچال خارج کرده و بگذارید به دمای اتاق برسد یا قبل از سرو گرم شده، سپس میل نمایید.

اگر می خواهید قبل از میل کردن، پای را دوباره گرم کنید، آن را به مدت 15 دقیقه در فر 275 درجه فارنهایت (135 درجه سانتیگراد) قرار دهید.

معمولاً با بررسی پوسته می‌توانید متوجه شوید که یک پای هنوز قابل مصرف یا خراب شده است. اگر به نظر خیس یا کپک زده است، پای خراب شده و باید آن را دور بریزید.

یک برش پای گردو در ظرف کنار چنگال

یک برش پای گردو در ظرف کنار چنگال

مرحله دوم: قرار دادن پای پکان در فریزر

در این مرحله به چگونگی نگهداری از پای پکان یا همان گردو آمریکایی در یخچال می پردازیم.

1- از فریز کردن پای اسپندی که هنوز پخته نشده است خودداری کنید:

قرار دادن یک پای پکان پخته نشده در فریزر می تواند منجر به ناخوشایند شدن مزه پای پس از پخته شود. به عنوان مثال، می‌تواند بافت تخم‌مرغ‌ها را دلمه ای کند، که منجر به گلوله‌ای شدن پس از پختن می شود که چندان خوشایند نخواهد بود.

دستورالعملی را که برای پای خود استفاده می کنید دقیقاً دنبال کنید. نیازی به کاهش زمان پخت به دلیل گرم شدن مجدد کیک در فر زمانی که می خواهید از آن استفاده کنید وجود ندارد. فقط وقتی پای کاملا پخته شد و دمای داخلی مناسبی داشت از فر خارج کنید.

کیک را با سلفون بپوشانید

کیک را با سلفون بپوشانید

2- اجازه دهید پای کاملا خنک شود:

اجازه دهید پای روی توری خنک کننده در دمای اتاق بماند تا کاملا خنک شود. این ممکن است چندین ساعت طول بکشد، بسته به دمای پای پکان و دمای اتاق شما

اگر پای به طور کامل خنک نشود، می تواند باعث ایجاد رطوبت در سطح شیرینی شود، که باعث انجماد سوزی و پوسته خیس شدن آن در هنگام گرم شدن مجدد شود. انجماد سوزی به فرایند تخریبی لکه های رنگ روشن در غذاهای منجمد اطلاق می شود که در نتیجه تبخیر سطحی و خشک شدن در صورت بسته بندی یا بسته بندی ناکافی ایجاد می شود.

گردو در یک کاسه

گردو در یک کاسه

3- پای را در پلاستیک یا فویل بپیچید:

مهم است که سطح پای را از تماس با هوا دور نگه داشته شود، می توانید از فویل یا سلفون هر چه در دست دارید، استفاده کنید.

مطمئن شوید که کل تابه ی پای پکان بسته شده است. این دقت باعث می شود که هیچ شکافی در پوشش وجود نداشته باشد که هوا را وارد کند.

کیک گردو زیر سلفون

کیک گردو زیر سلفون

4- برای نگهداری بهتر در فریزر لایه دوم محافظ اضافه کنید:

از آنجایی که پای پکان در فریزر در معرض دمای بسیار پایین قرار می گیرد، بهتر است برای نگهداری بهینه، آن را دوبار! بسته بندی کنید. می توانید از یک لایه دیگر فویل یا نایلون و همچنین کیسه پلاستیکی نگهداری فریزر استفاده کنید.

سلفون را به طور کامل روی کیک بکشید

سلفون را به طور کامل روی کیک بکشید

5- با فریز کردن پای پکان می توانید تا چند ماه از پای استفاده کنید:

در حالی که یک پای پکان منجمد شده برای مدتی در فریزر باقی می ماند، اما این ماندگاری دائمی نخواهد بود. تلاش نمایید تا ظرف دو ماه از پای استفاده کرده و آن را میل کنید، زیرا ممکن است بعد از آن مدت دچار انجمادسوزی در فریزر شود.

برای گرم کردن مجدد یک پای یخ زده، بگذارید یک شب در یخچال یخش وا برود. سپس آن را در فر 275 درجه فارنهایت (135 درجه سانتیگراد) به مدت 15 تا 20 دقیقه گرم کنید.

پای پکان اگر در دمای ثابت در فریزر نگهداری شود بهتر می ماند. اگر انجماد عمیق دارید، آن را در آن نگه دارید. دما در یک فریزر سنتی که به یخچال وصل شده است در هنگام باز و بسته شدن بسیار تغییر می کند.

کیک گردویی شما آماده است

کیک گردویی شما آماده است

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *