آموزش باغبانی

نحوه خارج کردن ریشه گیاه

نحوه خارج کردن ریشه گیاه

ریشه های درخت گاهی اوقات ممکن است در حیاط خانه های ما ناخوشایند باشند و باعث شوند ما بخواهیم آنها را بکنیم. در مواقع دیگر، آنها می توانند خطرناک شوند، مانند زمانی که درخت خیلی نزدیک به پی ریزی یک خانه رشد می کند یا به لوله های زیرزمینی آسیب می رساند. با این حال، حفر ریشه های درخت به سادگی استفاده از بیل برای حفر سوراخ نیست. حفر ریشه های بسیار زیاد یا ریشه های اشتباه باعث از بین رفتن درخت می شود که ممکن است باعث شود درخت کاملاً از بین برود. خوشبختانه، اگر مراحل صحیح را دنبال کنید، اقدامات احتیاطی درستی انجام دهید و از روش های مناسب استفاده کنید، می توانید با خیال راحت ریشه های یک درخت را بدون کشتن درخت حفر کنید.

انتخاب ریشه های مناسب

اولین قسمت از این مقاله انتخاب ریشه های مناسب است.

1- ریشه ای را که می خواهید برش دهید را تا درخت ردیابی کنید:

قطع ریشه خیلی نزدیک به درخت می تواند باعث بی ثباتی ساختاری شود و باعث سقوط درخت شود. قطر تنه درخت را با نوار اندازه گیری اندازه بگیرید و آنرا در 8 ضرب کنید. این عدد نزدیکترین فاصله از درخت است که می توانید ریشه را ببرید.

به عنوان مثال اگر قطر درخت شما 2 فوت (1 متر) است، نباید ریشه را از فاصله 16 فوت (4.8 متر) از درخت خود قطع کنید.

ریشه ای را که می خواهید برش دهید را تا درخت ردیابی کنید

ریشه ای را که می خواهید برش دهید را تا درخت ردیابی کنید

2- از انتخاب بزرگترین ریشه ها خودداری کنید:

به ریشه های بزرگتر ریشه های ساختاری گفته می شود و در ثابت نگه داشتن درخت مهم هستند. این ریشه ها از پایه درخت شروع می شوند و پخش می شوند. ریشه های بزرگتر را به اندازه هر سانتی متر قطر درخت تا 15 میلی متر تا یک پا 30 میلی متر دور تر از تنه برش ندهید. شما می توانید قطر درخت را با پیچیدن یک نوار اندازه گیری در اطراف درخت در ارتفاع سینه خود اندازه گیری کنید.

به عنوان مثال، شما نباید ریشه درختی را که تنه آن 2.5 متر دارد تا فاصله 5 متر قطع کنید.

از انتخاب بزرگترین ریشه ها خودداری کنید

از انتخاب بزرگترین ریشه ها خودداری کنید

3- بیش از 20٪ ریشه درخت را از بین نبرید:

هنگام برداشتن قسمت های زیادی از ریشه های درخت، حتما قبل از بریدن ریشه های بیشتر تا سه سال صبر کنید. از بین بردن بیش از 20٪ از ریشه ها به درخت شما به طور جدی به آسیب می رساند و می تواند آن را از بین ببرد. اگر قصد بریدن قسمت زیادی از ریشه ها از یک درخت را دارید، در عوض حذف کامل درخت را در نظر بگیرید.

بیش از 20٪ ریشه درخت  را از بین نبرید

بیش از 20٪ ریشه درخت را از بین نبرید

4- اگر از خود مطمئن نیستید با یک متخصص حفظ و نگهداری از درختان مشورت کنید:

اگر اعتماد به نفس ندارید که ریشه های یک درخت را قطع کنید، پس باید قبل از انجام این کار به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید. باغداران از یک تعاونی محلی بعضاً با پرداخت هزینه، خدمات هرس ریشه درختان را ارائه می دهند. اگر ترجیح می دهید خودتان این کار را انجام دهید، ببینید آیا می توانید با پرداخت هزینه مشاوره کمتری از آنها استفاده کنید.

نکته: متخصصان حفظ و نگهداری از درختان تجهیزات و دانش لازم را برای از بین بردن ایمن ریشه های درخت شما را دارند.

بیش از 20٪ ریشه درخت  را از بین نبرید

بیش از 20٪ ریشه درخت را از بین نبرید

ریشه کن کردن

دومین بخش از این مقاله به ریشه کن کردن می پردازیم.

1- در محلی که می خواهید ریشه ها را حذف کنید:

چاله ایی حفر کنید. قبل از حفر چاله خود فاصله ایمن از درخت را اندازه بگیرید. اگر ریشه هایی که می خواهید از بین ببرید زیر زمین هستند، باید آنها را با بیل نمایان کنید. با استفاده از کندن یا بیل زدن، دور درخت جایی را که می خواهید ریشه ها را جدا کنید، سوراخ کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا هنگام انجام این کار ریشه های درخت را نشکنید.

در محلی که می خواهید ریشه ها را حذف کنید

در محلی که می خواهید ریشه ها را حذف کنید

2- در محلی که می خواهید ریشه ها را حذف کنید:

پس از یافتن ریشه ای که می خواهید از بین ببرید، از اسپری رنگ، گچ رنگی یا یک نشانگر ضخیم برای مشخص کردن نقطه ای که ریشه درخت را می برید استفاده کنید. علامت گذاری ریشه به شما کمک می کند تا ریشه را خیلی نزدیک به درخت قطع نکنید. به سادگی ریشه را با یک خط علامت گذاری کنید که به شما کمک می کند تا کجا را با اره برید.

در محلی که می خواهید ریشه ها را حذف کنید

در محلی که می خواهید ریشه ها را حذف کنید

3- با یک کلنگ دور ریشه را حفر کنید:

با یک کلنگ کوچکتر در اطراف ریشه حفر کنید، مطمئن شوید که زیر ریشه را نیز حفاری کنید. فضای اطراف ریشه را بگذارید، بنابراین برش آن راحت تر است. ناحیه ای را که با بیل برش می زنید کاملاً آشکار کنید و به خود فضای کافی برای برش دهید.

با یک کلنگ دور ریشه را حفر کنید

با یک کلنگ دور ریشه را حفر کنید

برش و حذف ریشه ها

سومین بخش از این مقاله به برش و حذف ریشه ها می پردازیم.

1- ریشه را در جایی که علامت گذاری کرده اید برش دهید:

برای ریشه های کوچکتر، مانند ریشه هایی که قطر آنها کمتر از 7 سانتیمتر است، می توانید از ماشین برش باغبانی معمولی یا قیچی باغبانی استفاده کنید. اگر یک ریشه بزرگتر می برید، باید از یک ابزار خاص – اره ریشه یا اره مکانیکی استفاده کنید. این اره ها را می توانید در خانه و فروشگاه های باغبانی یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

نکته: برخی از مکان های فروشگاه به شما امکان اجاره اره را با نرخ روز می دهند.

 ریشه را در جایی که علامت گذاری کرده اید برش دهید

ریشه را در جایی که علامت گذاری کرده اید برش دهید

2- انتهای بریده شده را بگیرید و ریشه را به سمت خود بکشید:

انتهای سست ریشه را بگیرید و آن را به سمت خود بکشید تا زمانی که از زمین جدا شود. اگر ریشه در عمق زمین قرار گرفته باشد، ممکن است لازم باشد خاک بیشتری را در اطراف ریشه حفر کنید. پس از پایان کار، ریشه را دور بریزید و این کار را با ریشه های دیگر که می برید ادامه دهید.

انتهای بریده شده را بگیرید و ریشه را به سمت خود بکشید

انتهای بریده شده را بگیرید و ریشه را به سمت خود بکشید

3- یک مانع نصب کنید:

برای اینکه ریشه دوباره رشد نکند، قبل از اینکه سوراخ را پر کنید، آن را در زیر خاک قرار دهید. از سد سنگین پلاستیکی ریشه درختان استفاده کنید و آن را 75 سانتی متر زیر سطح خاک نصب کنید.

نکته: شما می توانید در اکثر مراکز چمن و باغ یک سد پلاستیکی ریشه درخت خریداری کنید.

یک مانع نصب کنید

یک مانع نصب کنید

4- حفره ها را پر کنید:

حفره های ایجاد شده را با مالچ یا کود خریداری شده از فروشگاه پر کنید. به عنوان جایگزین مالچ، اگر در منطقه چمن می خواهید، می توانید گودال خود را با بذر چمن یا کلوخ چمنی پر کنید. ریشه درخت بریده شده خود را بردارید و آنها را دور بریزید.

حفره ها را پر کنید

حفره ها را پر کنید

5- در روزهای آینده درخت را کنترل کنید:

روزانه به درخت خود نگاهی بیندازید و سلامت آن را ارزیابی کنید. اگر شاخه ها شروع به مردن و ریزش می کنند، می تواند نشانه این باشد که شما به ریشه بیش از حد آسیب رسانده اید و درخت خود را از بین برده اید. این خطرناک است زیرا می تواند باعث سقوط درخت شود. در این صورت، شما باید کل درخت را حذف کنید.

نکته: اگر مشاهده کردید درخت در حال مرگ است، بهتر است در اسرع وقت با یک شرکت درخت کاری یا محوطه سازی تماس بگیرید. آنها قادر خواهند بود ارزیابی کنند که آیا شما نیاز به برداشتن درخت و مراحل بعدی دارید یا خیر.

در روزهای آینده درخت را کنترل کنید

در روزهای آینده درخت را کنترل کنید

برای خرید نهال می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *