خوشمزه ها

نحوه انتخاب نارگیل سبز

انتخاب نارگیل سبز

نارگیل سبز در حدود 7 ماهگی چیده می شود و حاوی آب بیشتری نسبت به نارگیل بالغ است. اگر می خواهید خودتان یکی از آن ها را امتحان کنید، سوپرمارکت محلی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نارگیل تازه دارد یا خیر. در حالی که قسمت اصلی نارگیل معمولاً توسط پوسته محافظت می شود، همچنان باید آن را برای هر گونه آسیب یا کپک بررسی کنید. هنگامی که نارگیل مناسب را پیدا کردید، می توانید به راحتی آن را در خانه باز کنید و از آب شیرین و گوشت آن لذت ببرید.

مرحله اول: بررسی رسیده بودن

در اولین مرحله به بررسی رسیده بودن نارگیل می پردازیم.

1- یک نارگیل که دارای کمترین تعداد لکه های قهوه ای روی پوستش است را انتخاب کنید:

نارگیل را بردارید و آن را در دستان خود بچرخانید تا پوسته آن را بررسی کنید. سعی کنید نارگیلی را پیدا کنید که رنگ سبز ثابتی داشته باشد بدون هیچ گونه آسیب یا تغییر رنگ. اگر نمی‌توانید یکی بدون لکه‌های قهوه‌ای پیدا کنید، یکی را انتخاب کنید که کمترین تغییر رنگ را دارد زیرا معمولاً سبزها تازه‌تر هستند.

اگر نارگیل دارای پوسته قهوه ای ضخیم است از مصرف آن خودداری کنید زیرا بالغ ترین نارگیل است و آب زیادی ندارد.

نکته: نارگیل سبز فقط به سن اشاره دارد و نه لزوماً رنگ. برخی از نارگیل های سبز ممکن است پوسته های زرد یا نارنجی داشته باشند.

دو نارگیل زیر دست مردی

دو نارگیل زیر دست مردی

2- به دنبال نارگیلی باشید که گرد تا مستطیلی باشد:

نارگیل ها زمانی که شروع به رشد می کنند کوچک و گرد هستند و با بلوغ کشیده تر می شوند. شکل نارگیل ها را از نظر بصری با هم مقایسه کنید و از هر گونه نارگیلی که شکل کشیده دارد اجتناب کنید. اگر یکی را پیدا نمی‌کنید که کاملاً گرد باشد، نزدیک‌ترین مورد بعدی را انتخاب کنید. نارگیل های گرد از نارگیل های مستطیلی آب بیشتری دارند.

نارگیلی سبز بزرگ روی میز

نارگیلی سبز بزرگ روی میز

3- از خریدن نارگیل هایی که هنگام تکان دادن آنها صدا تولید می شود، خودداری کنید:

نارگیل را نزدیک گوش خود نگه دارید و آن را به شدت تکان دهید. اگر یک نارگیل سبز جوان باشد، از آن جایی که پر از آب است نباید سر و صدا ایجاد کند اگر می شنوید که مایعی به اطراف می ریزد، ممکن است نارگیل خیلی بالغ شده باشد یا ممکن است ترک خورده و نشت کند.

نارگیل به دلیل وجود آب نسبت به اندازه اش سنگین تر احساس می شود.اگر نارگیلی را بردارید و حس کنید که خیلی سبک می باشد، ممکن است آب از آن خارج شده باشد.

نارگیل سبز را تکان دهید

نارگیل سبز را تکان دهید

4- بالا و پایین نارگیل را برای وجود کپک بررسی کنید:

ساقه یا قسمت صاف بالای نارگیل را پیدا کنید و روی آن فشار دهید تا لکه های نرم یا کپک مشخص شود. سپس نارگیل را برگردانید و به دنبال لکه های سیاه در پایین آن بگردید. نارگیل را نزدیک بینی خود نگه دارید و اگر بوی کپک زدگی دارد از خریدن آن خودداری کنید.

حتی اگر روی پوسته کپک وجود داشته باشد، باکتری ها می توانند جذب نارگیل شده و آب و گوشت را آلوده کنند.

نارگیل را پیدا کن

نارگیل را پیدا کن

5- ببینید آیا نارگیل های از قبل پوسته شده وجود دارد که راحت تر باز شوند:

بسیاری از خواربارفروشی ها پوسته نارگیل سبز را از قبل جدا کرده اند، بنابراین مجبور نیستید بعداً خودتان آن را جدا کنید. به دنبال نارگیل های سفید با پوسته های نوک تیز و کف صاف باشید که به صورت جداگانه در پلاستیک پیچیده شده اند. از خریدن نارگیل های از پیش پوسته شده که هر گونه تغییر رنگ روی آن وجود داردیا کپک روی آن رشد کرده است خودداری کنید.

معمولاً نارگیل های از پیش پوسته شده را در نزدیکی نارگیل های بالغ در راهروی محصولات پیدا می کنید.

نارگیل را پوست بگیرید

نارگیل را پوست بگیرید

مرحله دوم: باز کردن نارگیل

دومین مرحله به بازکردن نارگیل می پردازد.

1- اگر فقط می خواهید آب آن را بنوشید، یک نارگیل باز کن را از قسمت بالایی آن فرو کنید:

نارگیل بازکن دارای یک سوراخ گرد است که مستقیماً پوسته نارگیل را سوراخ می کند تا بتوانید آب را تخلیه کنید. نارگیل را در حالت عمودی قرار دهید تا ساقه آن رو به بالا باشد. نارگیل باز کن را در وسط ساقه قرار دهید و به شدت فشار دهید تا به داخل نارگیل فرو رود. بازکن را بچرخانید و بیرون بکشید تا بتوانید آب را از سوراخ ایجاد شده بنوشید.

می توانید به صورت آنلاین یا از یک فروشگاه تخصصی آشپزخانه یک دستگاه نارگیل بازکن خریداری کنید.

ممکن است هنگامی که نارگیل را سوراخ می کنید، آب نارگیل پاشیده و بیرون بریزد، بنابراین اگر روی شما پاشید تعجب نکنید.

نارگیل را با ماشین دستی سوراخ کن

نارگیل را با ماشین دستی سوراخ کن

2- نارگیل را به صورت افقی قرار دهید تا ساقه به سمت دست غالب شما باشد:

نارگیل را روی تخته برش خود قرار دهید و با دست غیر غالب خود آن را در جای خود نگه دارید. مطمئن شوید که ساقه را در سمت دست غالب خود قرار داده اید تا بدون آسیب رساندن به خود به آسانی آن را ببرید. از برش دادن ته پوسته خودداری کنید زیرا معمولاً کار کردن با چاقو دشوارتر است.

پوست نارگیل را با چاقو برش دهید

پوست نارگیل را با چاقو برش دهید

3- برش های گوه ای شکل را از پوسته نارگیل جدا کنید تا به پوسته داخلی برسید:

یک قیچی در دست غالب خود بگیرید. تیغه را در زاویه 45 درجه درست زیر ساقه قرار دهید تا از بدنتان دور باشد. پوسته را برش دهید تا برش های گوه ای شکل ساقه جدا شود. چاقوی خود را حدود 1 تا 2 اینچ (2.5 تا 5.1 سانتی متر) روی آن حرکت دهید و تکه دیگری را ببرید و تیغه را به سمت ساقه بچرخانید. کار روی نارگیل خود را ادامه دهید تا زمانی که پوسته داخلی قهوه ای یا سبز تیره تری را مشاهده کنید، که بخشی از نارگیل است که آب و گوشت دارد.

اجازه ندهید نارگیل آزادانه روی تخته برش شما بچرخد زیرا احتمال لیز خوردن چاقوی شما بیشتر است.

اخطار: اگر به طور تصادفی نارگیل را بیش از حد برش دهید، ممکن است آب روی تخته برش شما بریزد. نارگیل را فوراً به حالت عمودی بچرخانید تا آب بیشتری از دست ندهید.

نارگیل را با چاقوی تیز خرد کنید.

نارگیل را با چاقوی تیز خرد کنید.

4- نارگیل را بچرخانید تا قسمت بریده شده به سمت بالا باشد:

به محض اینکه پوسته داخلی را دیدید، بریدن پوسته را متوقف کنید زیرا آب آن بیرون خواهد ریخت. قبل از حرکت، نارگیل را طوری قرار دهید که به حالت عمودی قرار گیرد.

نارگیل را به آرامی پوست بگیرید

نارگیل را به آرامی پوست بگیرید

5- با ته چاقو به لبه پوسته داخلی ضربه بزنید تا باز شود:

پاشنه یا گوشه پایین تیغه را طوری قرار دهید که زاویه 45 درجه نسبت به بالای نارگیل داشته باشد. طرف مقابل نارگیل را با دست دیگر خود بگیرید تا حرکت نکند. به صورت زاویه دار با نیروی کافی به نارگیل ضربه بزنید تا پاشنه چاقو پوسته را سوراخ کند. تیغه را به جلو و عقب تکان دهید تا قسمت بالای پوسته نارگیل جدا شود.

ممکن است نارگیل شما تا بالا پر از آب شده باشد، بنابراین تمام تلاش خود را بکنید تا نریزید.

هنگام ضربه زدن به نارگیل خود بسیار مراقب باشید. برای شکستن پوسته نیازی به استفاده از نیروی زیادی ندارید.

با چاقو پوست اصلی نارگیل را سوراخ کنید

با چاقو پوست اصلی نارگیل را سوراخ کنید

6- آب را از نارگیل بیرون بریزید:

یک لیوان یا کاسه را در نزدیکی خود نگه دارید تا بتوانید آب را بیرون بریزید. به سرعت نارگیل را برگردانید و بگذارید تمام آب آن خارج شود تا بتوانید به گوشت آن برسید. از آب نارگیل در حالی که تازه است به عنوان نوشیدنی شیرین و سالم لذت ببرید.

اگر نمی‌خواهید ظرفی کثیف شود، می‌توانید مستقیماً از خود نارگیل آب بنوشید.

آب نارگیل را بگیرید

آب نارگیل را بگیرید

7- گوشت نارگیل را با قاشق بیرون بیاورید:

در حالی که معمولاً باید گوشت نارگیل بالغ را رنده کنید، می توانید نارگیل سبز را مستقیماً با قاشق بخورید. یک قاشق را داخل نارگیل خود کنید و اطراف آن را بتراشید تا گوشت جدا شود. از گوشت به تنهایی برای یک میان وعده شیرین و مغذی لذت ببرید، یا آن را با اسموتی مخلوط کنید تا طعم و مزه آن بیشتر شود. نارگیل سبز به اندازه یک نارگیل بالغ گوشت ندارد.

مواذ اصلی داخل نارگیل را جدا کنید

مواذ اصلی داخل نارگیل را جدا کنید

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

یک دیدگاه درباره مقاله “نحوه انتخاب نارگیل سبز

  1. Avatar نادیا گفت:

    یا ابوالفضل مگر دوره تکنیک نحوه حمله به باغ نارگیل رو شرح میدید ؟؟؟

    وسط خود تایلند یا مالزی ، این کارهایی که شما گفتید رو تو ۱۰ الی ۱۵ ثانیه انجام میدند.
    اینقدر شلوغ بازی لازم نیست که.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *