خوشمزه ها

موارد مصرف گردو در آشپزی

چگونه گردو بخوریم

گردو یک آجیل همه کاره است که می توان آن را ساده، برشته شده، آب نباتی (روکش شده) یا به غذای مورد علاقه خود اضافه کنیم. از غذاهای خوش طعم گرفته تا دسرها، این آجیل سالم برای قلب می تواند طعم و بافت متمایز خود را به هر تعداد غذای مختلف بدهد. چه بخواهید آجیل خود را پوست بگیرید یا بخواهید به روش یک دستور غذای رایج درست نمایید، مطمئنا راهی برای لذت بردن از خوردن گردو پیدا خواهید کرد!

مواد لازم برای گردو روکش شده:

نصف گردو: 1 پوند (450 گرم)

شکر سفید: 1 فنجان (340 گرم)

دارچین آسیاب شده: 2 قاشق غذاخوری (5.2 گرم)

نمک: 2 قاشق چایخوری (11.4 گرم)

شیر: 6 قاشق غذاخوری (89 میلی لیتر)

وانیل اضافی: 1 قاشق چایخوری (4.9 میلی لیتر)

استفاده از گردو های نصف شده:

گردو هم به تنهایی و هم در ترکیب می تواند یک طعم مکمل خوبی باشد، گردو را می توان به تنهایی میل نکرد، آن را خرد کرده و مانند یک چاشنی مصرف کرد:

1- گردوی خرد شده را بر روی سالاد اضافه کنید:

وقتی گردو را به عنوان تزیین روی سالاد اضافه می کنید، تردی خوشمزه ایجاد نموده و برای قلب مفید تر خواهد شد. چه از گردوی تفت داده شده، چه گردوی روکش شده یا خام استفاده کنید، یا سالاد سزار، کلم پیچ یا سالاد ماکارونی می خورید، یک مشت بریزید و لذت ببرید! گردو به خصوص وقتی به سالادی که با مرغ کبابی یا سبزیجات می شود، خوشمزه تر است.

گردوی خرد شده را اضافه کنید

گردوی خرد شده را اضافه کنید

2- روی لقمه های تست خود را با گردو پر کنید:

اگر میزبان یک دورهمی هستید و لقمه‌های کوچک تست سرو می‌کنید، گردو می‌تواند راهی عالی برای اضافه کردن یک تغییر جدید به برخی از خوراکی های شما باشد. سعی کنید تارت هایی را با پنیر بز و گردوی درست کنید.

سه نان با پنیر و گردو

سه نان با پنیر و گردو

3- گردو را در پخت نان فانتزی خانگی مخلوط کنید:

چه در حال تهیه نان برای ساندویچ یا یک نان دسر شیرین باشید، گردو یک افزودنی دلچسب برای تقریباً هر نان فانتزی است. کافی است بعد از ور آمدن خمیر، چند مشت گردو را با خمیر مخلوط کنید. نان موز و نان کدو تنبل هر دو با گردو اضافه شده طعم عالی تری پیدا خواهند کرد.

نان داغ با گردو

نان داغ با گردو

4- غذاهای گوشتی مورد علاقه خود از گردو به جای آرد سوخاری استفاده کنید:

مرغ پخته شده، ماهی و گوشت همگی می توانند از پوسته دلچسب و ترد ساخته شده با گردو بهره مند شوند. می توانید از گردو به تنهایی استفاده کنید یا آن را با خرده های آرد های ترد مخلوط نمایید و روی غذای گوشتی بمالید. همچنین می‌توانید گردوهای برشته شده را روی غذاهای خوش طعم گوشت بپاشید تا تردیت بیشتری داشته باشید.

یک بشقاب گوشت

یک بشقاب گوشت

5- گردو و میوه خشک را با یک فنجان ماست یونانی مخلوط کنید:

تا یک خوراکی سالم داشته باشید. در این صورت سالم غذا می خورید به این معنی نیست که نمی توانیم از یک میان وعده خوشمزه لذت ببریم! گردو و میوه خشک مورد علاقه خود را به یک فنجان ماست یونانی ساده اضافه کنید تا یک خوراکی شیرین بدست بیاورید و با کمال مسرت میل کنید. اگر ترجیح می‌دهید ماست‌تان کمی شیرین‌تر باشد، کمی عسل روی میوه‌ها و گردو اضافه کنید.

یک کاسه میوه و گردو

یک کاسه میوه و گردو

6- گردوها را با تمام دسرهای مورد علاقه خود مخلوط کنید:

گردو می تواند یک لایه بافت ترد و چاشنی منحصر به فرد به تقریباً هر دسر، از جمله کوکی ها، براونی ها، تارت ها و بارها اضافه کند. حتی می توانیم گردوها را روی یک کیک بپاشیم تا تزیین خوشمزه ایجاد کنیم.

کیک و شکلات همراه گردو

کیک و شکلات همراه گردو

درست کردن گردوی شیرین (گردوی روکش دار):

در فروشگاه های شیرینی پزی (قنادی ها) آجیل های روکش شده گه گاه به چشم می خورد، که طعم ها و مزه های متفاوتی دارند، پیشنهاد ما به شما این است که این آجیل ها را خودتان درست نمایید:

1- شکر، دارچین، نمک و شیر را در یک قابلمه متوسط گرم کنید:

این پایه کاراملی خواهد بود که گردوهای شما را روکش آب نباتی می کند. مخلوط را به مدت 8 دقیقه روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. مخلوط باید در مرحله توپ نرم یا حدود 236 درجه فارنهایت (113 درجه سانتیگراد) باشد.. اگر می خواهید یک گردوی شیرین تند و شیرین می خواهید کمی فلفل قرمز یا فلفل کاین به آن اضافه کنید.

مایکروویو خود را روشن کنید

مایکروویو خود را روشن کنید

2- قابلمه را از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه کنید:

مخلوط به محض سرد شدن شروع به سفت شدن می کند، بلافاصله وانیل خود را به آن اضافه کنید. با این فرایند شربت کاراملی خوشبو و خوش طعمی بدست می آید. به هم زدن ادامه دهید. اگر دوست دارید، می توانید طعم دهنده های دیگری مانند عصاره پرتقال یا نعناع را آزمایش کنید.

گردو و روغن با ادویه را قاطی کنید

گردو و روغن با ادویه را قاطی کنید

3- گردوها را داخل سیروپ هم بزنید:

آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا مطمئن شوید که همه گردوها کاملا پوشیده از روکش آبنباتی شده اند. فراموش نکنید، مخلوط خنک خواهد شد، بنابراین باید این مرحله را سریع انجام دهید وگرنه آجیل ها به قابلمه می چسبند.

گردو هارا در ظرف فر بریزید

گردو هارا در ظرف فر بریزید

4- آجیل ها را با قاشق روی کاغذ موم شده ریخته و بلافاصله با چنگال جدا کنید:

اگر گردوها را کنار هم بگذارید، به این ترتیب سفت می‌شوند و یک توده چسبناک برایتان ایجاد می‌کند که خوردن آن سخت است. به محض اینکه گردوها را روی کاغذ مومی قرار دادید، آنها را پهن کنید تا هیچ یک از گردوها به یکدیگر برخورد نکنند. کاغذ مومی از چسبیدن کارامل به سطح در هنگام سرد شدن جلوگیری می کند و همچنین تمیز کردن را آسان تر می کند.

گردو هارا در فر بگذارید

گردو هارا در فر بگذارید

5- اجازه دهید خنک شوند، سپس آنها را سرو کنید:

یا در ظروف در بسته نگهداری کنید. گردوهای شیرین شده، مانند همتایان برشته شده خود، برای حدود یک هفته در ظروف دربسته خوب می مانند، اما کیفیت آنها احتمالاً آنقدرها دوام نخواهند داشت! گردوی شیرین یک افزودنی خوشمزه به سالاد و دسر است یا می‌توانید آن را به‌عنوان میان‌وعده میل کنید. اگر در نزدیکی تعطیلات گردوهای شیرین درست می کنید، مقداری از آن را در یک بسته تزئینی قرار داده و آن را با یک روبان زیبا ببندید تا یک هدیه آسان برای میزبان لحظه آخری ببرید.

گردو هارا در کاسه بگذارید

گردو هارا در کاسه بگذارید

برای خرید خشکبار می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *