گیاهان

معرفی پیچ تلگرافی

معرفی پیچ تلگرافی

پیچ تلگرافی با نام وینکا نیز شناخته می‌شود، گیاهی چند ساله است که از طریق بذر و قلمه تکثیر می شود. پیچ تلگرافی گیاهی پوششی و رونده است که بر روی سطح زمین رشد می‌کند و گلهای زیبایی دارد. پیچ تلگرافی خواص دارویی و درمانی نیز دارد و در بیشتر مناطق رشد می کند.

مشخصات گیاهی پیچ گل تلگرافی

پیچ تلگرافی گیاهی زیبا و زینتی است که به صورت چندساله کشت می شود. گیاهی رونده می باشد که در سطح زمین گسترده می شود و به عنوان پوشش کف از آن استفاده می شود. پیچ تلگرافی گیاهی همیشه سبز می باشد که گل های زیبایی دارد. گل تلگرافی نام گونه‌ای زیبا از سرده پروانش می باشد. برگهای این گیاه به رنگ سبز، متقابل، بیضی مانند، دراز و نوک تیز می باشد. گلهای زیبای چند گلبرگی به رنگ آبی، ارغوانی و سفید دارد که به هنگام شکفتن منظره زیبایی را نمایان می کند.

پیچ تلگرافی خواص دارویی نیز دارد و به عنوان یک گیاه دارویی نیز شناخته می شود. جالب است بدانید که این گیاه جایزه انجمن سلطنتی باغ انگلستان را نیز در کارنامه خود دارد. برگهای این گیاه به هنگام تابش خورشید به سمت بالا و پایین حرکت می کند. برگهای این گیاه نسبت به گرما، صدا و ارتعاش و یا لمس شدن پاسخ می دهد، توجه داشته باید که جهش و حرکت برگها با چشم غیرمسلح دیده نمی شود، در طول شب برگهای به سمت پایین حرکت می کنند.

پیچ تلگرافی

پیچ تلگرافی

شرایط رشد گل تلگرافی

پیچ تلگرافی در مناطقی با آب و هوای گرمسیری رشد می کند، گیاهی علفی و خزنده می باشد. ارتفاع این گیاه از سطح زمین بین 60 تا 80 سانتی متر می باشد ولی ارتفاع رونده این گیاه در سطح زمین به دو متر نیز می رسد و سطح مورد نظر را به خوبی می پوشاند. گیاه پر رشدی است و توجه داشته باشید در قسمت هایی از ساقه این گیاه ریشه بیرون می آید که همین عامل سبب گسترش و انتشار گل تلگرافی یا وینکا می شود.

پیچ تلگرافی تا دمای 5- را تحمل می کند، به آبیاری متوسطی نیاز دارد در بیشتر مناطق رشد می کند. به آفتاب کامل و نیمه سایه برای رشد نیاز دارد و خاک های شنی، لومی ماسه ای با زهکشی مناسب برای کشت این گیاه مناسب می باشد. گیاه مقاومی است و نسبت به آفات و بیماری مقاوم می باشد.

کاربرد گیاه پیچ تلگرافی

پیچ تلگرافی گیاهی زیبا و زینتی است که در فضای باز کشت می شود. پیچ تلگرافی به عنوان یک گیاه پوششی و زینتی شناخته می شود چرا که گیاهی رونده است و بر روی سطح خاک رشد می کند و سطح مورد نظر را می پوشاند. پیچ تلگرافی خواص دارویی و درمانی زیادی دارد و به عنوان یک گیاه دارویی نیز شناخته می شود.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *