گیاهان

معرفی پیچ آبجویی یا لنیکرا

پیچ آبجویی یا لنیکرا همیشه بهار

پیچ آبجویی یا لنیکرا همیشه بهار گیاهی زیبا و زینتی است که به صورت رونده رشد می کند. پیچ آبجویی گیاهی چند ساله است که از طریق بذر، قلمه و پاجوش تکثیر می شود. گلهای زیبای بدون عطری دارد و بومی مناطق معتدل و سردسیر می باشد. به عنوان پوشش دیوار و … از آن استفاده می شود.

مشخصات گیاهی پیچ آبجویی

پیچ آبجویی گیاهی زیبا و زینتی است که به صورت رونده رشد می‌کند و بالا می رود، گیاهی همیشه سبز و نیمه سبز می باشد که برگها سبز رنگی دارد. این گیاه به شاخ و برگ گیاهان مختلف، داربست، محافظ و … پیچ می‌خورد و بالا می رود. برگهای این گیاه به رنگ سبز، بیضی مانند و صاف می باشد.

گلهای زیبایی دارد که به هنگام شکوفه دادن منظره زیبایی را نمایان می‌کند. گلهای این گیاه به رنگ قرمز می باشند که ظاهری خاص و زیبا دارند. گلها این گیاه به صورت لوله ای مانند می باشند. این گلها بدون عطر می باشند و فقط دارای ظاهری زیبا می باشند. گیاهی پر گل و شاخه می باشد. گیاهی چندساله می باشد.

پیچ آبجویی

پیچ آبجویی

شرایط رشد پیچ آبجویی

گیاهی رونده است که ارتفاع آن متغیر و بین 4 تا 6 متر و گاها بیشتر نیز می باشد. این گیاه بومی مناطق سرد و معتدل می باشد و نسبت به سردی هوای مقاوم است. گیاه پیچ آبجویی از طریق پاجوش، قلمه و بذر تکثیر می شود و رشد سریعی دارد طوری که به سرعت رشد می‌کند و تا دمای 15- را تحمل می‌کند. پیچ آبجویی در بیشتر مناطق رشد می‌کند و در گستره وسیعی از خاکها رشد می‌کند، خاک مورد کشت باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. پیچ آبجویی آفتاب کامل و نیمه سایه را می‌پسندد و به آبیاری متوسطی نیز نیاز دارد. آبیاری این گیاه باید به صورت منظم انجام شود. نسبت به شرایط اقلیمی مقاوم است.

زمانی که گیاه رشد کرد آن را به محافظ کنار گیاه وصل کنید تا گیاه از طریق آن رشد کند و بالا برود. به این گیاه به این دلیل پیچ گفته می شود که به محافظ یا هر گیاهی دیگر پیچ می‌خورد و بالا می رود.

کاربرد گیاه پیچ آبجویی

از پیچ آبجویی به عنوان یک گیاه زینتی استفاده می شود. پیچ آبجویی به عنوان پوشش برای دیوار و همچنین ساختن پرچین استفاده می شود و برای خلق زیبایی بنای ساختمان خود می‌توانید از این گیاه به عنوان پوشش دیوار، نما و … استفاده کنید.

پیچ آبجویی در باغ و باغچه برای خلق زیبایی کاربرد دارد رشد به نسبت آسانی نیز دارد و در بیشتر مناطق کشت می شود. این گیاه برای کشت در فضای سبز مناسب می باشد و فضای چشم‌نوازی را ایجاد می کند.

برای خرید انواع بذر گل زینتی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *