خوشمزه ها

مزه دار کردن گوشت

مزه دار کردن گوشت

یک گوشت ترد و خوش مزه با طعم دهی صحیح به دست می آید. تکنیک های مختلفی برای طعم دهی به گوشت قرمز وجود دارد. این تکنیک ها شامل زمان بندی صحیح و حتی پوشش دادن مناسب گوشت با طعم دهنده ها است. برای این که پوشش طعم دار خوبی برای گوشت فراهم کنید از ترکیب انواع ادویه‌ ها و روغن ها استفاده کنید.

اگر از گوشت قرمز به منظور تهیه استیک استفاده میکنید لازم است بدانید که برای داشتن استیکی خوشمزه و طعم دار بهتر است گوشت را ۳ تا ۴ ساعت داخل کمی سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده بخوابانید چند ساعتی در یخچال استراحت بدهید تا اصطلاحا گوشت بیات شود.

با گذاشتن گوشت مزه دار شده در یخچال، گوشت مزه بهتری می گیرد و استیک زمان پخت آبدار می شود و بویش هم بهتر خواهد بود. به هنگام کباب کردن یا سرخ کردن گوشت مایع بیرون آمده از گوشت خوابیده را بتدریج روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به گوشت بدهد.

خواباندن گوشت:

وقتی گوشت را در ترکیبی از سس‌ ها یا ادویه ها قرار می‌دهید تا طعم دار شود، می‌گویند گوشت را خوابانده اید. برای آنکه خواباندن گوشت به بهترین شکل انجام شود، گوشت و چاشنی را در ظرف مناسب در بسته در بسته قرار دهید‎.‎‏ یک دستور ساده برای مواد مرینیت شامل روغن و چاشنی های دیگر مثل شیرین کننده ها و سبزیجات و یا ادویه جات است. مواد مرینیت کردن می تواند شیرین یا شور، با طعم ایتالیایی یا با طعم باربیکیو باشد. اگر گوشت را مدتی در یخچال می‌گذارید چند بار آن را زیر و رو کنید‎.‎‏

استفاده از رنده انجیر نارس طعم فوق العاده ای به گوشت میدهد. روش دیگر خوابانیدن گوشت در سرکه است؛ این راه نه­ تنها گوشت را طعم­ دار و مرطوب می­کند، بلکه به­ دلیل وجود اسید در سرکه، پروتئین­های سطحی گوشت تغییر کرده و فیبرهای آن نرم می شود. در این روش باید از ظروف شیشه ­ای، چینی یا سفالی لعاب­ دار برای نگهداری مواد استفاده کنید.

همیشه مقداری آب قلم به گوشت اضافه کنید تا خوشمزه تر شود. برای این کار شما می توانید مقداری آب قلم تهیه کرده و آن را فریز کنید و هر وقت خواستید در غذایی گوشت بریزید مقداری هم آب قلم به آن اضافه کنید تا خوشمزه تر شود‎.‎

‎‎سعی کنید همیشه از مقداری برگ بو استفاده کنید. برگ بو اثر بسیار زیادی در از بین بردن بوی بد گوشت و خوشمزه کردن آن دارد. برای این کار هنگام پخت گوشت مقداری برگ بو به آن اضافه کرده و بعد از پخت گوشت آن‌ها را خارج کنید

زمانی که گوشت را از یخچال خارج کردید با دستمال حوله‌ ای آنرا خشک کنید و اجازه دهید تا در فرآیند طعم دهی به دمای محیط برسد. گوشتی که به دمای محیط رسیده است یکدست تر پخته می‌شود. سطح بیرونی آن گرم تر از سطح درونی آن نخواهد بود. ثانیا، گوشت با سرعت بیشتری پخته می‌شود. این مورد به این معنی است که در زمان گریل یا سرخ کردن آن یا حتی زمانی که در فر قرار دارد به زمان کمتری نیاز دارد

اگر گوشت را سرخ می‌کنید برای گرفتن بوی زهم گوشت می‌توانید از پیاز فراوان، سیر و ادویه‌‌هایی مثل فلفل و زنجبیل و دارچین موقع سرخ کردن گوشت استفاده کنید. افزودن پوست مرکبات، شنبلیله، فلفل، گیاهان تازه و ادویه مانند زیره، گشنیز، انیسون و دارچین نیز می تواند گوشت را طعم دار کند.

برای مطالعه مقاله معرفی بهترین غذاهای انگلیسی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گوشت آماده کباب کردن

گوشت آماده کباب کردن

قهوه در استیک:

اگر قصد تهیه استیک یا حتی گوشت کبابی را دارید، می‌توانید از پودر قهوه نیم کوب برای طعم دادن به گوشت استفاده کنید. ترکیب پودر قهوه اسپرسو، کمی نمک، فلفل قرمز، پودر فلفل دلمه‌ای، زیره سبز و چند دانه فلفل سیاه بهترین ترکیب برای طعم دار کردن گوشت‌های استیک و کبابی است.

طعم سرکه بالزامیک:

ترکیب سرکه بالزامیک، موسیر، آویشن، شکر قهوه ای، سویا سس و روغن زیتون نیز ترکیبی کلاسیک و خوشمزه برای طعم دار کردن گوشت قرمز است. اگر در مواد مرینیت از شکر استفاده می­کنید، مدت­ زمان لازم برای قهوه ­ای­ شدن گوشت کاهش می ­یابد، همچنین توجه کنید شکرهای کاراملی نسوزند.

ایتالیایی ها هم برای طعم دار گوشت قرمز از ترکیب عسل، سس مایونز، سویا سس و پودر سیر استفاده میکنند. شما هم میتوانید از این سس خوشمزه در تهیه گوشت قرمز استفاده کنید.

طعم کلاسیک گوشت:

همچنین میتوانید یک­ چهارم پیمانه روغن زیتون، یک عدد پیاز رنده و آب گرفته­ شده، یک عدد فلفل قرمز تند، پنج گرم گشنیز پاک و خرد­شده، یک قاشق چای­خوری زنجبیل رنده ­شده، یک قاشق چای­خوری زردچوبه پودرشده، یک حبه سیر کوبیده­ شده و مقداری نمک را در ظرفی ریخته و با یکدیگر کاملاً مخلوط کنید، سپس تکه­ های گوشت، استیک یا کباب برگ را در آن بخوابانید و به ­مدت یک تا دو ساعت در یخچال استراحت دهید. پس از این مدت، گوشت مزه دار شده را از یخچال بیرون اورده و روی باربیکیو کباب کنید.

اگر می‌خواهید گوشت قرمز را بپزید، بهتر است پیش از این کار، آن را با پیاز، فلفل سیاه و کمی زردچوبه تفت دهید و بعد آن را بپزید. با این کار، هم گوشت طعم بهتری پیدا می‌کند و هم از نظر ظاهری بافتش را از دست نمی‌دهد.

برای سـؤال در زمینه خرید محصولات عطاری می توانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *