خوشمزه ها

مربا هلو چگونه درست می شود

درست کردن مربای هلو

تابستان زمان وفور میوه های مختلف، علی الخصوص هلو و میوه های هم سبکش می باشد. اما هلو را بصورت خشک در تمام فصول سال می توان در اختیار داشت. بنابراین در هر زمانی که بخواهیم می توانیم ترشی، مربا و مارمالاد هلو را تهیه کنیم و از طعم خوش آن استفاده کنیم. یا می توان یک شیشه از آن را برای دید و بازدید های خانوادگی، برای خانه ی میزبان پیشکش ببریم.

هلو میوه ای با طبع خنک، مدرر و ملین است. بافت گوشتی هلو داراری سلولزهای نرم است که هضم آن را راحت می کند. میوه ای است که شیرین است و کمی ترشی را به همراه دارد. معده انسان به راحتی قند و نشاسته ی آن را تحمل و هضم می کند. مربای آن طعم ویژه ای دارد. می توان روی نان مالید و میل کرد. می تواند بدون هیچ ماده ی خوراکی دیگر، تنهایی مصرف کرد. میزان شیرینی مربا را می توان با توجه به ذائقه ی فردی کم یا زیاد کرد.

مربا هلو چگونه درست می شود:

برای درست کردن مربای هلو، می توان از هلوی خشک یا هلوی تازه استفاده کرد. هر دو حالت مربای خوبی می دهد. کالری میوه ی تازه کمتر و طعم هلوی خشک بهتر است. فراموش نکنیم که شیشه های نگهداری مربا بایستی به خوبی با آب داغ و مایع ظرف شویی شستشو شود. حتی اگر از شیشه ی مربای نو استفاده می کنیم، از سابیدن و شستشو نباید کوتاهی کنیم.

زمان آماده سازی: پانزده دقیقه
زمان پخت و پز: پانزده دقیقه
زمان کل: نیم ساعت
مقدار حاصله: یک شیشه ی مربای بزرگ
دسته بندی: صبحانه، میان وعده
متد: پخت
خاستگاه: جهانی

خرید هلو خشک

مواد لازم برای مربای هلو:

  • هلوی خشک پانصد گرم
  • سه پیمانه شکر
  • دو قشق غذاخوری آبلیمو
  • در صورت تمایل یک قاشق دم کرده ی زعفران
  • دو قاشق غذاخوری شکر توربینادو

برای مطالعه مقاله آشنایی با انواع هلو می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مربا هلو

مربا هلو

انتخاب:

پرک های خشک هلو را باید وارسی کنیم. اگر کرک، پرز یا لکه ای داشت باید جدا کنیم. سپس زیر آب بشوییم. هلو ها را در یک قابلمه ریخته، تا نصف حجمش آب می ریزیم، دو دقیقه می جوشانیم تا حالت نرم و منعطف به خود بگیرند و چنگال به راحتی در برگه ها فرو رود.

خرد کردن هلو:

اسلایس های هلو را را در یک کاسه قرار داده و به آن آبلیموی تازه اضافه می کنیم. این عمل باعث بهبود طعم و مزه می شود و از تیره شدن هلوها جلوگیری می کند. سپس هلوها را در مخلوط کن پوره می کنیم. به این صورت مربای هلو، در واقع مارمالاد خوش رنگی خواهد شد.

پخت:

یک قابلمه گذاشته و آب و شکر را افزوده و هم می زنیم تا حل شود. برگه های پوره شده را به این قابلمه اضافه می کنیم و به همزدن ادامه می دهیم. این حرارت دهی را تا آنجا ادامه می دهیم که مخلوط خوب غلیظ شود.

زمان قوام آمدن:

باید شلی مربا کاملا گرفته شود. مقداری از مواد در حال جوشیدن را بر می داریم و به قابلمه سرازیر می کنیم. اگر شربت از قاشق چکه کند یعنی مربا آماده نیست. باید محلول مانند عسل سفت باشد و مربا چسبندگی پیدا کند.

پر کردن:

هر گونه کف را با قاشق بر می داریم. یک قیف روی شیشه ی مربا قرار داده و با ملاقه، مخلوط هلو داغ را در شیشه ریخته و در را محکم می بندیم.

نکته: می توان به جای سه پیمانه شکر، پنج پیمانه سیروپ هلو استفاده کرد. این طوری کمی شیرینی مربا کاهش یافته و طعم هلو غالب تر از طعم شیرینی می شود.

برای خرید اینترنتی میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *