ویدئو - آموزش کاشت

فیلم معرفی انواع ساکولنت (زیرنویس فارسی)

معرفی انواع ساکولنت

این فیلم به زبان انگلیسی(زیرنویس فارسی) است که به معرفی انواع ساکولنت ها می‌پردازد.
در این فیلم آموزشی انواع ساکولنت را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

ساکولنت ها انواع مختلفی دارند به همین دلیل دشوار است که بتوان فهمید کدامیک را می‌توان پرورش داد. در این مجموعه شما را با انواع ساکولنت ها آشنا خواهیم کرد تا اطلاعات نسبی نسبت با انواع ساکولنت ها داشته باشید. ساکولنت ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند. ساکولنت های نرم و دیگری ساکولنت های سرد و سخت که هر کدام از آنها تعاریف متفاوتی دارد.

  1. ساکولنت های نرم آنهایی هستند که نمی‌توانند دوره های دراز مدت سرما را تحمل کنند، پس بنابراین اینها سالکولنهایی هستند. این گیاهان می‌توانند یک یا دو شب دمای زیر انجماد را تحمل کنند و چنانچه این مدت طولانی شود در دمای انجماد رها می‌شود و به تدریج گیاه دچار آسیب‌دیدگی می‌شود.
  2. ساکولنت های سخت و سرد می‌توانند آب و هوای چهار فصل واقعی را تحمل کنند این گیاهان می‌تواند دوره طولانی انجماد هوا را تحمل کنند. این گیاهان گوشتی هستند که می‌توانند به خوبی رشد کنند.

گونه‌های مختلف ساکولنت نرم

ساکولنت های نرم بی‌اندازه متنوع هستند طوری که شما می‌توانید در شکل، رنگ سایزهای مختلفی را پیدا کنید. از ساکولنت نرم می توان آلوئه غول پیکر و آگاوه ها و بوته‌های حجیم جی را نام برد. ساق عروس یا اکوریا را نوع دیگر می باشد. این گیاه گلدار در تمام رنگ‌های پاستل وجود دارد. رنگ‌های قرمز، آبی و ارغوانی را دارد که بسیار محبوب هستند.

دسته دیگر ساکولنت نرم کرف سیلاها می باشد که به خوبی در خانه رشد می‌کند و به شکل بوته‌ای بزرگ در می‌آید که البته شما می‌توانید آنها را کوچک و ریز نیز نگهداری کنید چیزی شبیه به پریسیلا تام برای پرورش در خانه است.
یکی از ایده آل ترین ساکولنت ها برای پروش در خانه ساکولنت کراسولا ستونی می‌باشد. همگی این گیاهان نور کم را به خوبی تحمل می‌کنند. گیاه دیگر پیر گیاه یا رشته‌های مروارید می‌باشد. گیاه دیگر چاپستیکهای آب می‌باشد که در دمای بیشتر رشد عالی دارند. گیاه دیگر کالانچوها هستند این گیاه شاخ و برگ ممتازی دارد که بسیاری از آنها به صورت شگفت‌انگیزی بارور هستند. گونه‌های مختلفی از سیتون ها نیز وجود دارد که به غذایی عامه پسند با مخلوطی از گوشت خوک و لوبیا اضافه می‌شوند. به هنگام جابه‌جایی یا حمل نقل مواظب باشید تا آسیبی به گیاه وارد نشود چرا که برگهای این گیاه شکننده می‌باشند. توجه داشته باشید که این لیست کاملی از گیاهان ساکولنت نیست تنها بخشی از آنها است.

گونه‌های مختلف ساکولنت های سرد و سخت

ساکولنت های سخت نیز گونه‌های مختلفی دارد. بسیاری از این گیاهان در طول سال تغییر رنگ می‌دهند. بسیاری از این گیاهان نزدیک زمین می مانند و به عنوان گیاه پوششی عمل می‌کنند. این گیاهان در جعبه‌ها و محفظه‌های عمودی گل کاری و در باغچه‌های سنگی نیز رشد خوبی دارند. می توان از این گیاهان به عنوان جایگزین چمن خانه نیز استفاده کرد. سمپرورین ها نوعی از ساکولنت سخت می باشد که در اشکال و رنگهای مختلفی ظاهر می‌شود. به مقداری نور خورشید نیاز دارد تا شکل ظاهری و زندگی خود را حفظ کنند. بهتر است صبح‌ها و عصرها در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

پراگاموم پیکسی نوعی دیگر است که بسیار کوچک می‌باشد که برخی از آنها تا حدود چند سانتیمتر رشد می‌کند. گونه دیگر ساکولنت سخت پرمیوم هاولی می‌باشد. نوع دیگر زوراستون کراپز می‌باشد که این نوع را می‌توان شتاب‌زده ترین نوع ساکولنت دانست. که می‌تواند نور خورشید زیادی را تحمل کند. و در دمای زیر صفر زمستان نیز دوام بیاورد. پوشش واقعی خوب برای زمین هست که فضای بین گیاهان را پر می‌کند. در پاییز و بهار گل می‌دهد. نوع دیگر زرآلاریاست می‌باشد که ارتباطی نزدیک با بذر دارد. تنوع زیادی ندارد. شاخ و گلهای ریزی را به وجود می‌آورد. اوپانیتاها نوع دیگر ساکولنت ها می‌باشد. نوع دیگر پون تی می‌باشد.
برخی از گیاهان به صورت تک فرشی هستند یعنی وقتی شکوفه می‌دهند گیاه مادر می‌میرند اما آنها تعدادی زیادی گیاهچه تولید می‌کنند تا زمانی که گل بدهند.

برای مطالعه مقاله نحوه رشد ساکولنت ها­ از بذر از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر ساکولنت می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *