ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت کرفس (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت کرفس

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت کرفس را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت کرفس را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کرفس گونه های مختلفی دارد. کرفس دارای انشعابات زیادی است و شاخه های زیادی از آن تولید می شود. نوع دیگر کرفس ویکتوریا می باشد که رشد کندی دارد طوری که کاشت و جوانه زنی آن حدود 8 هفته طول می کشد. به راحتی از طریق بذر تکثیر می شود. در کشت بذری ابتدا بستر مورد کشت خود را آماده کنید سپس به آن کمپوست برای تغذیه گیاه اضافه کنید، سینی نشاء خود را آماده و آن را پر کنید توجه داشته باشید که سینی نشاء از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. بذر را در عمق مناسب به صورت سطحی در خاک بکارید. برای تسریع در جوانه زنی در بذر خراش کوچکی ایجاد کنید و گیاه را آبیاری کنید. پس از مدتی بذر جوانه می زند و سر از خاک بیرون می آورد.

زمان کاشت این گیاه اسفند و فروردین می باشد. در این زمان بذر را در گلخانه یا داخل خانه کشت کنید و زمانی که گیاه رشد کرد و بزرگ شد و هوا نیز گرم شد آن را به زمین اصلی در فضای باز منتقل کنید تا گیاه به رشد خود ادامه دهد. به هنگام انتقال گیاهچه به باغ هر کدام از گیاهچه ها را به صورت منفرد بکارید برای این منظور در سطح خاک سوراخی را ایجاد و گیاهچه را در درون آن بکارید و اطراف آن را به خاک مناسب و غنی پر کنید پس از کاشت گیاه را آبیاری کند.

فاصله کاشت 25 سانتیمتر می باشد در فضای باز بهتر رشد می کند. مهمترین عامل در رشد کرفس رطوبت کافی خاک می باشد بنابراین باید آبیاری این گیاه منظم و مداوم انجام شود و سطح خاک همیشه مرطوب باشد. پس از چند ماه کرفس قابل برداشت می شود. در آشپزی از کرفس استفاده می شود. خواص بسیاری دارد. در بیشتر مناطق رشد می کند. برای رشد به نور خورشید و خاک غنی و حاصلخیز نیاز دارد. برگ و ساقه این گیاه به رنگ سبز می باشد.

برای مطالعه مقاله دتاکس واتر لبو و کرفس از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کرفس می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *