ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت درخت انار (زیرنویس فارسی)

کاشت درخت انار

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت درخت اناز از بذر را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت درخت نار از بذر را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

انار میوه‌ای بسیار خوشمزه و آبدار می‌باشد که به صورت دانه دانه می‌باشد. طعم شیرینی دارد و از طریق بذر به راحتی تکثیر می‌شود. در کشت بذری ابتدا یک انار تهیه کنید و آن را نصف کنید سپس چندین دانه انار را جدا کنید. سپس دانه‌های انار را بر روی دستمال یا کاغذ بگذارید و فشار دهید تا دانه مرکزی آن به طور کامل جدا شود. دانه‌ها جداشده این گیاه بسیار ریز و به رنگ سفید می‌باشند. به همین ترتیب تعداد دانه‌های مورد نیاز برای کاشت را جدا کنید. توجه داشته باشید که بذرهای انار تمیز و پاک شده باشند در غیر این صورت انار رشد نمی‌کند؛ و قارچ‌ها رشد می‌کنند.

پس از جداسازی دانه های انار یک تکه کاغذ یا دستمال کاغذی بردارید و آن را مرطوب کنید و بذرهای انار را بر روی آن بگذارید؛ سپس کاغذ را تا کرده و روی آن را مرطوب کنید. پس از انجام این مراحل آن را در درون پلاستیک بگذارید و برچسب بزنید بر روی برچسب نیز زمان و تاریخ قرار دادن بذرها را بنویسید. کیسه پلاستیکی خود را گره بزنید و آن را در مکانی گرم به مدت ده روز نگهداری کنید باسیتی دانه‌های این گیاه پس از گذشت ده روز شروع به جوانه زنی کنند.

پس از آنکه بذر ها جوانه زدند نوبت کاشت آنها می‌باشد؛ در این مرحله ظرف کاشت خود را با خاک مناسب گلدان پر کنید، توجه داشته باشید که ظرف مورد نظر شما از زهکشی خوبی برخوردار باشد برای این منظور می‌توانید یک بطری پلاستیکی را ببرید و در انتهای آن چندین سوراخ ایجاد کنید. سپس با استفاده از خلال دندان یا چوب کبریت سوراخی را در خاک ایجاد کنید و ریشه گیاهچه جوانه‌زده را در درون آن بگذارید. پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید. توجه داشته باشید که سطح خاک نباید خشک شود. ظرف کاشت خود را به مدت دو هفته در محیطی پر نور نگهداری کنید. پس از گذشت مدت زمانی گیاه رشد می‌کند. این روش ،روشی ساده برای کاشت بذر انار می‌باشد.

برای مطالعه مقاله با درخت انار آشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید بذر درخت انار سیاه می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *