ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت بونسای (قسمت اول) (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت بنسای

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش درست کردن بونسای را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه درست کردن بونسای را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

امروز قصد داریم بنسای درخت آکاسیا را از طریق بذر کشت کنیم. از درخت آکاسیا می‌توانید بونسای بسیار خوبی را به دست بیاورید. پس از تهیه بذر و قبل از کاشت بذر را خراش دهید تا بذر زودتر جوانه بزند، برای این کار می‌توانید از سنباده و ناخن‌گیر استفاده کنید. توجه داشته باشید که در صورت عدم خراش بذر شما دیرتر جوانه می زند. برای ایجاد خراش قسمت ناف بذر را پیدا کنید، ناف بذری جایی قرار دارد که از آنجا به گیاه مادری متصل می‌شود. قسمت ناف این گیاه بخش بالایی و نوک‌تیز گیاه می‌باشد که بذر توسط آن به گل و میوه درخت می‌نشیند. خراش سبب می‌شود تا بذر رطوبت را جذب کند. در این فیلم آموزشی شما می‌توانید نحوه خراش بذر را به وسیله ناخن‌گیر و سمباده مشاهده می‌کنید.

پس از خراش، بذر ها را در درون آب ولرم بریزید تا به ته آب بروند، بذرهای شناور از بین رفته‌اند و آنها را دور بریزید. توجه داشته باشید که آب ولرم سبب از بین رفتن چروکی پوسته بذر می‌شود و پوشش بذرهای شما از بین می برد. ظرف آبی را که بذر ها در آن قرار دارد را در دمای مناسب بگذارید آب نباید زیاد گرم و سرد باشد. بذر ها را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب قرار دهید و سپس آنها را بکارید. گلدان مورد کشت خود را آماده کنید و آن را با خاک بونسای پر کنید. توجه داشته باشید که گلدان از زهکشی مناسبی برخوردار باشد بستر مورد کشت را خوب آبیاری کنید و سپس بذرها را از آب خارج کنید و بر روی خاک قرار دهید، سپس یک لایه نازک از ماسه روی آن بریزید. بذر باید همیشه مرطوب باشد، پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید.

پس از گذشت مدتی گیاه جوانه می زند که شما می‌توانید نشانه های جوانه زنی آن را از روز دوم کاشت مشاهده کنید که خاک بالا می‌آید و پس از مدتی گیاه رشد می‌کند زمانی که گیاه رشد کرد می‌توانید آن را به گلدان بزرگ‌تر منتقل کنید. نکته مهم به هنگام کاشت این است که بذر را از قسمت ناف کشت کنید. پس از آنکه گیاه جوانه زد باید گرمای محیط حفظ شود تا گیاه بتواند رشد بهتری را تجربه کند اگر نور آفتاب ندارید بهتر است گرمای محیط کنترل شود.

برای مطالعه مقاله مراقبت از بونسای کاج سفید از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر بن سای می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “فیلم مراحل کاشت بونسای (قسمت اول) (زیرنویس فارسی)

  1. Avatar میلاد گفت:

    دانلود کردم اما زیر نویس نداشت

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      بله زیرنویس ها از فیلم ها جدا هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *