ویدئو - آموزش کاشت

فیلم مراحل کاشت آرتیشو (زیرنویس فارسی)

مراحل کاشت آرتیشو

این فیلم به زبان انگلیسی است که گام به گام کاشت آرتیشو یا کنگر فرنگی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت آرتیشو یا همان کنگر فرنگی را به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کنگرفرنگی بیشتر با نام آرتیشو شناخته می‌شود. از جمله گیاهان علفی دو تا چندساله است. از طریق بذر و پاجوش تکثیر می‌شود. این گیاه گلهایی به رنگ‌های سفید، آبی و بنفش دارد. غنچه‌های این گیاه خوراکی می‌باشند.
در کشت بذری کنگر فرنگی ابتدا زمین مورد کشت را آماده کنید. سپس به صورت ردیفی اقدام به کشت آرتیشو کنید. برای کشت با دست خود سوراخ عمیقی را ایجاد کنید و بذر گیاه را در درون آن بگذارید طوری که قسمت جوانه‌زده آن به سمت بالا باشد تا گیاه بتواند رشد کند و بالا بیاید سپس با خاک روی آن را بپوشانید. پس از گذشت مدت زمانی گیاه رشد می‌کند. این گیاه رشد به نسبت سریعی دارد.

پس از گذشت مدت زمانی که گیاه رشد کرد قابل برداشت می‌شود. پس از برداشت شاخه‌های این گیاه خشک می‌شوند در این هنگام می‌توانید ریزوم های این گیاه را از زمین خارج کنید و برای کاشت سال بعد نگهداری کنید. این گیاه شکل زیبایی دارد طوری که یک گیاه اشرفی به شمار می رود. این گیاه یکی از سبزیجات خوراکی مفید و مغذی است. قسمت‌های هوایی این گیاه هر ساله با شروع فصل سرما از بین می رود ولی ریشه و ریزوم های آن همچنان در خاک باقی می‌ماند و با شروع فصل بهار دوباره رشد می‌کند و شاخه‌های جدید به وجود می‌آید.

این گیاه برگهای سبز رنگ بزرگی دارد. برگهای این گیاه دندانه دار می‌باشد شیارهای عمیقی دارند. شاخه این گیاه نیز علفی و به رنگ سبز می‌باشد. گلهای این گیاه در انتهای ساقه به رنگ آبی، بنفش و سفید ظاهر می‌شوند. توجه داشته باشید که غنچه‌های انتهایی گیاه بیشترین شباهت را به میوه کاج دارند. غنچه‌های این گیاه خوراکی می‌باشند. این گیاه دارای دو نوع ساقه می‌باشد یکی زیرزمینی و دیگری ساقه‌ی هوایی می‌باشد.

برای مطالعه مقاله فواید آرتیشو (کنگر فرنگی) از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر آرتیشو می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه درباره مقاله “فیلم مراحل کاشت آرتیشو (زیرنویس فارسی)

  1. Avatar حسین گفت:

    سلام

    این فیلم درباره سیب زمینی هست .

    لطفا اصلاح کنید .

    1. Avatar حمیدرضا انگورانی گفت:

      واقعا از شما دوست عزیز ممنونم به خاطر وقتی که گذاشتید اما نوعی آرتیشو است اولش هم به انگلیسی مینویسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *