ویدئو – کشاورزی

فیلم زیبا از کاشت و برداشت واسابی

برداشت واسابی

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد که گام به گام کاشت، داشت و برداست واسابی را نمایش می دهد.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت واسابی را مشاهده خواهید نمود. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

واسابی گیاهی علفی است که قبل از کاشت محیط و خاک مورد کشت را خوب آماده کنید. واسابی نیاز به آب فراوان دارد و پس از کاشت به سرعت رشد می‌کند و قابل‌ استفاده می‌شود، ریشه این گیاه طعم تندی شبیه خردل دارد. واسابی نیاز به آب فراوان دارد به همین دلیل حتی پس از برداشت نیز به آن آب می‌دهند تا خراب نشود.

کاشت واسابی همچون برنج از طریق نشاء کاری هست به این صورت که ابتدا باید زمین مورد کشت را آماده کنید سپس به آن خوب آب دهید و آن را آبیاری کنید، پس از آبیاری روی سطح مورد کشت را با ماسه و سنگ‌های ریزی پر کنید طوری که آب در درون آن باقی بماند، سپس نشاءهای واسابی را در درون آن بکارید برای این منظور سوراخی را ایجاد و آن را بکارید.

این گیاه بیشتر در ژاپن کشت می‌شود و در کشورهای دیگر به ندرت آن را کشت می‌کنند. این گیاه به صورتی علفی رشد می‌کند برگ‌های سبز رنگی دارد و از این گیاه استفاده‌های مختلفی می‌شود. واسابی در واقع نوعی ریشه‌ی ادویه ای است. این گیاه برای رشد نیاز به آب فراوان داران تا بتواند رشد کند به همین دلیل است که این گیاه بیشتر در بستر رودخانه‌ها رشد می‌کند. از گیاهان مورد علاقه ژاپنی‌ها است که با نام ترب ژاپنی نیز شناخته می‌شود.

واسابی گیاه بومی ژاپن می‌باشد و در این کشور رشد می‌کند مردم ژاپن این خوراکی خوشمزه را دوست دارند و از آن در وعده‌های مختلف غذایی استفاده می‌کنند. قسمت‌های مورد استفاده این گیاه برگ ها و ریشه آن می‌باشد. ریشه این گیاه طعم تندی دارد، برگ های این گیاه را نیز همچون سبزی به صورت تازه استفاده می‌کنند.

برای مطالعه مقاله چگونگی رشد واسابی یا ترب ژاپنی می توانید از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر سبزیجات می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *