ویدئو - تایم لپس

فیلم تایم لپس رشد سیر از بذر

رشد سیر از بذر

این فیلم به صورت بی‌کلام می‌باشد، که تایم لپس بزرگ شدن سیر را نشان می دهد.
تایم لپس در فارسی (تصویر برداری زمان گریز) معنی شده است. در این فیلم آموزشی نحوه رشد سیر از بذر را مشاهده خواهید نمود، پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

سیر گیاه پرخاصیتی است که از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود. سیر نوعی گیاه علفی دائمی است که ارتفاع ساقه آن به حدود 30 تا 50 سانتی متر می‌رسد. قسمت زیرزمینی گیاه سیر متورم و مرکب از 5 تا 12 قطعه محصور در غشاهای نازک و ظریف که معمولاً به رنگ خاکستری مایل به سفید می‌باشد و برگ های این گیاه سبز و تیره می‌باشد.

سیر از طریق بذر تکثیر می‌شود و پس از آماده نمودن سطح مورد کشت بذر سیر را در عمق مناسبی از خاک غنی و حاصلخیز بکارید سپس گیاه را آبیاری کنید. طریقه کاشت سیر به این صورت است که سیر را دانه دانه کنید و هر کدام از دانه‌های سیر را در خاک بکارید. پس از گذشت مدت زمانی سیر جوانه می زند و شروع به رشد می‌کند و ساقه‌ای راست با شاخه‌های فرعی متعدد دارد. در واقع شاخه این گیاه علفی و به رنگ سبز می‌باشد و سیر دارای غده زیرزمینی است که از آن استفاده می‌شود. شما در این فیلم آموزشی نحوه رشد و جوانه زدن سیر را به صورت بی‌کلام مشاهده می‌کنید. همچنین از برگهای این گیاه نیز استفاده می‌شود و هر غده سیر از تعدادی زیادی غده تشکیل شده است. سیر یکی از سین های مورد نیاز برای سفره هفت سین در نوروز می باشد.

کاشت سیر کار چندان پیچیده و سختی نیست و نیار به مراقبت آنچنانی ندارد. در بیشتر مناطق کشت می‌شود و سیر قدمتی به بلندای تاریخ بشریت دارد و در نوشته‌های پیشنیان از سیر و خواص آن سخن به میان آورده شده است. می توان گفت سیر یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که خواص دارویی متعددی دارد و برگ های گیاه سیر باریک و نواری شکل است. سیر گیاهی از راسته مارچوبه سانان می باشد و سیر سرشار از ویتامین های مختلف می باشد.

برای خرید انواع بذر گیاهان دارویی می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *