ویدئو – کشاورزی

فیلم برداشت کدو به شیوه سنتی

برداشت کدو به شیوه سنتی

این فیلم به زبان انگلیسی است، که گام به گام برداشت کدو به شیوه سنتی را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه برداشت کدو به شیوه سنتی را به صورت زبان اصلی (انگلیسی) به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

کدو از جمله گیاهانی است که رشد آسانی دارد و به سرعت رشد می‌کند برگ های سبز رنگی دارد، گل های زرد رنگ بزرگی دارد و کدو از طریق بذر تکثیر می‌شود. زمانی که کدو رشد کرد و به حد معینی از رشد رسید زمان برداشت آن فرا می‌رسد. در برداشت کدو به شیوه سنتی ابتدا با دست خود کدو را بگیرید و آن را پیچ دهید و بکشید تا از ساقه علفی گیاه جدا شود به همین منوال می‌توانید برداشت کدو را در مزرعه کدو خود ادامه دهید. میوه کدو در اندازه های مختلفی است.

در روش برداشت کدو به طور سنتی کدوهای چیده شده را در درون سطل یا محفظه دیگری بریزید؛ سپس آنها را به محفظه‌ای پر از آب منتقل کنید و در آنجا کدوها را خوب بشورید و آنها را در کارتن بریزید و بسته‌بندی کنید تا به دست مصرف‌کننده برسد. از کدو استفاده های مختلفی می شود. کدو گونه‌های مختلفی دارد. در بیشتر مناطق جهان کشت می‌شود.

کدو گیاهی علفی یکساله است. از گیاهان روز بلند محسوب می‌شود. کدو ارزش غذایی بالایی دارد و در پخت و پز از آن استفاده می‌شود. از صیفی‌جات فصل تابستان است. گل‌های به نسبت بزرگ شیپوری مانندی به رنگ زرد دارد، در نهایت گل‌های این گیاه تبدیل به کدو می‌شوند. برگهای دندانه‌داری به رنگ سبز دارد. ساقه این گیاه نیز علفی است. کدو بسیار خوشمزه و طعم شیرینی دارد. رشد سریعی دارد. که خواص داروی و درمانی زیادی دارد. به صورت خام و طبخ شده مصرف می‌شود. در بیشتر مناطق قابل کشت می باشد. در انواع مختلفی از خاک‌ های لومی، شنی، اسیدی، سبک و نرم رشد می‌کند. توجه داشته باشید که خاک باید از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. برای رشد به نور زیاد خورشید نیاز دارد.

برای مطالعه مقاله با انواع کدو آشنا شویم از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر کدو می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *