ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت سویا (زیرنویس فارسی)

آموزش کاشت سویا

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام کاشت سویا در باغچه را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت سویا را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

سویا یکی از مهم‌ترین محصولات زراعی در جهان و به خصوص کشور چین می‌باشد. سویا سبز به عنوان سبزی خوراکی مصرف می‌شود و در بسیاری از آشپزی های سنتی برای طعم دادن به غذا ها استفاده می‌شود. به راحتی رشد می‌کند و در فضا های کوچک همچون باغچه نیاز به مراقبت آنچنانی ندارد. سویای سبز عملکرد و رشد شگفت‌انگیزی در کشت باغی دارد طوری که بسیاری از کودکان آن را لوبیای سحرآمیز می‌دانند. سویا را می‌توان به صورت منفرد نیز استفاده کرد و از معدود سبزیجاتی به شمار می رود که در تابستان داغ رشد خوبی دارد.

توجه داشته باشید اگر خاک شما مرطوب باشد سویا پوسیده می‌شود. رشد سویا از طریق کشت در گلدان انجام می‌شود و برای کشت سویا از خاک سبک استفاده کنید که زهکشی خوبی دارد. سویا یک هفته پس از کاشت جوانه می زند و تقریباً صد در صد نشا های این گیاه به سرعت رشد می‌کنند؛ طوری که پس از گذشت دو تا سه هفته سه برابر رشد می‌کنند که در این هنگام می‌توانید آنها را به باغ منتقل کنید.
در کشت سویا برای رشد بهتر مقداری کود آلی به باغ مورد کشت سویا اضافه کنید و آن را در عمق مناسبی از خاک دفن کنید. استفاده از کود معدنی 10-10-10 مناسب می‌باشد این کود با خاک مخلوط می‌شود. دمای مناسب و ایده آل برای رشد سویا 21 تا 27 درج سانتی گراد می‌باشد. در دمای کمتر از 10 درجه بذرهای سویا جوانه نمی زنند و بستگی به نوع سویا، چرخه رشد این محصول دو تا سه ماه است.

طول نشا های سویا 35 سانتیمتر می‌باشد که معمولاً در یک تا دو ردیف منفرد کشت می‌شوند. پس از انتقال نشا های سویا به باغ آنها را خوب آبیاری کنید. رشد سریعی دارد و طی دو تا سه هفته به گل می‌نشیند و گل تولید می‌کند. گلهای این گیاه بسته به ارقام مختلف می‌تواند سفید، زرد یا بنفش باشد. توجه داشه باشید که تعدادی غلاف در گیاه در دمای 21 تا 27 درجه سانتی گراد تولید می‌شود که بهترین دما برای رشد سویا می‌باشد و در دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد سویا گل و میوه نمی‌دهد.

در پایان مرحله گلدهی گیاه غلاف‌هایی در اطراف ساقه گیاه تشکیل می‌شوند که رشد گلها و برگها متوقف‌شده و مواد مغذی و غنی از ریشه گیاه به بذر ها منتقل می‌شود. ریشه‌ها حاوی باکتری‌های تثبیت‌ کننده نیتروژن می‌باشد که نیتروژن بیشتری را برای پشتیبانی از ریشه تولید می‌کنند؛ بنابراین کود های معدنی که اضافه می‌شوند باید غنی از پتاسیم و فسفر باشند که در اواخر گلدهی گیاه استفاده می‌شوند. در این فیلم آموزشی از ده کود معدنی برای رشد گیاه استفاده شده است تا گیاه رشد بهتری داشته باشد.

کود مورد نظر باید به مجاورت ریشه‌های گیاه اضافه شود. چهار تا پنج هفته دیگر غلاف‌های سویا رشد کرده و ضخیم‌تر می‌شود و در پایان نیز مرحله برداشت سویا می‌باشد. شما می‌توانید کل غلاف سویا را بجوشانید و یا می‌توانید پوسته آن را کنده و به صورت سویا سبز بپزید و مصرف کنید. سویا سبز خواص درمانی بسیاری دارد که در فصل تابستان به کمک شما می‌آید. در مرحله پایانی نیز نشا سویا به رنگ قهوه ای تبدیل می‌شود و بذرهای جدید سویا دارای میزان جوانه زنی بالایی هستند بذرهای گیاه را جمع آوری کنید و برای سال آینده نزد خود نگه دارید.

برای مطالعه مقاله معرفی گیاه سویا از این لینک استفاده نمایید.

برای خرید انواع بذر سویا می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *