خوشمزه ها

آموزش تهیه چیز کیک فندق

چگونه چیزکیک فندق درست کنیم

تنوع مشخصه خاص انسان است. بسیاری این تنوع را در ذائقه ی خود تجربه می کنند، اگر به دنبال چیزکیک شکلاتی با طعم جدید اما کلاسیک هستید، نسخه فندقی را امتحان کنید. برای تهیه چیزکیک خامه ای، فندق را به همراه خرده های جو دو سر آسیاب کرده تا کریپسی شود.

همچنین می توانید عصاره ی فندق را در فیلینگ پنیر خامه ای شکلاتی تزریق کنید. یا برای طعم سبک تر، یک چیزکیک بدون پخت درست کنیم. برای دسترسی به طعم بهتر باید بگذاریم چیز کیک خنک شود، به راحتی می توانیم چیزکیک را با فندق یا آب نبات شکلاتی تزیین کنیم.

مواد لازم برای پوسته شیرینی (کراست)

بیسکوییت خرد شده تردک: هشتاد و پنج گرم، یک پیمانه

 فندق آسیاب شده: پنجاه گرم فندق آسیاب شده، یک سوم پیمانه

شکر قهوه ای روشن: پنجاه گرم، بسته بندی شده

کره بی نمک: یک چهارم پیمانه، ذوب شده

عصاره وانیل: نصف قاشق چایخوری

مواد لازم برای فیلر( پر کننده):

خامه ی غلیظ زده شده: دو پیمانه،

شکلات نیمه شیرین، خرد شده: 6 اونس (170 گرم)

پنیر خامه ای در دمای اتاق: 1 پوند (453 گرم)

شکر: ¾ پیمانه (150 گرم)

نشاسته ذرت: یک قاشق غذاخوری

لیکور فندق: ½ پیمانه (120 میلی لیتر)

تخم مرغ بزرگ: 2 عدد

پودر کاکائو: برای گردگیری

فندق کامل، برشته و پوست کنده: برای تزئین

سبک درست کردن برای روش غیر پختی کمی فرق می کند

مواد لازم برای پوسته شیرینی خشک( کراست) غیر پختی:

برای پوسته

کره بدون نمک : 10 قاشق غذاخوری (140 گرم)

بیسکویت ترد خشک شده ( یا ساقه طلایی): 1 بسته 10.6 اونسی (300 گرم)

برای پر کننده (فیلر)

پنیر خامه ای، نرم شده: 18 اونس (500 گرم)

پودر قند: دوسوم پیمانه (85 گرم)

خامه غلیظ زده شده: یک و یکچهارم پیمانه (300 میلی لیتر)

عصاره وانیل: یک قاشق چایخوری

 شکلات فندقی: پانزده عدد

پودر فندق شکلاتی: چهار قاشق غذاخوری

مرحله اول: تهیه چیزکیک فندقی شکلاتی( پخته شده)

در این مرحله به طرز تهیه این چیز کیک فندقی خوشمزه می پردازیم.

1- پوسته را درست کرده و فر را پیش گرم می کنیم:

فر را روی 350 دمای درجه فارنهایت (176 درجه سانتیگراد) گرم می کنیم. 1 پیمانه (85 گرم) خرده بیسکوییت، یک سوم پیمانه (50 گرم) فندق آسیاب شده و یکچهارم پیمانه (50 گرم) شکر قهوه ای روشن بسته بندی شده را در غذاساز می ریزیم. مخلوط کن را روشن می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

یک چهارم پیمانه (55 گرم) کره بدون نمک ذوب شده و نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل را می ریزیم، سرعت مخلوط کن را به حداکثری می گذاریم. از آنجایی که بیسکوییت و فندق از قبل آسیاب شده اند، نیازی به فرایند اضافی نداریم، غذاساز فقط به ترکیب سریع پوسته کمک می کند.

پوسته را درست کرده و فر را پیش گرم می کنیم

پوسته را درست کرده و فر را پیش گرم می کنیم

2- پوسته را داخل تابه فشار داده و آن را می پزیم:

یک تابه 9 اینچی (23 سانتی متری) را با اسپری آشپزی چرب می کنیم. مخلوط پوسته را در کف قالب می ریزیم و با انگشتان خود آن را محکم در تابه فشار می دهیم. پوسته را به مدت 7 دقیقه در فر از قبل گرم شده می پزیم. آن را برداشته ودر حالی که چیزکیک را آماده می سازیم اجازه می دهیم که کمی سرد شود همچنین می توانیم از ته لیوان یا فنجان اندازه گیری برای فشار دادن پوسته خرده به تابه استفاده کنیم.

پوسته را داخل تابه فشار داده و آن را می پزیم

پوسته را داخل تابه فشار داده و آن را می پزیم

3- چگونه یک گاناش (روکش کیکی) درست کنیم؟

 دمای فر را تنظیم کرده و فر را تا دمای 325 درجه فارنهایت (162 درجه سانتیگراد) پیش گرم می کنیم. برای تهیه گاناش (روکش کیک)، 6 اونس (170 گرم) شکلات نیمه شیرین خرد شده را در یک کاسه مخلوط می کنیم. 2 پیمانه (473 میلی لیتر) خامه غلیظ سنگین را در یک قابلمه کوچک می ریزیم.

حرارت را متوسط کرده تا خامه کمی قل بزند. خامه را از روی حرارت برداشته و روی شکلات نیمه شیرین می ریزیم گاناش را هم زده تا یکدست شود. آن را کنار گذاشته تا کمی چسبندگی اش بالا برود. در هنگام هم زدن بایستی دقت کنیم که روکش شکلاتی را به گونه ای هم بزنیم تا کرم داغ به ما پاشیده نشود.

چگونه یک گاناش(روکش کیکی) درست کنیم

چگونه یک گاناش(روکش کیکی) درست کنیم

4- پنیر خامه ای را با شکر مخلوط می کنیم:

1 پوند (453 گرم) پنیر خامه ای در دمای اتاق قرار داده تا نرم شود. آن را در یک کاسه مخلوط کن ریخته و با همزن برقی دستی یا ایستاده پنیر خامه ای را هم می زنیم. گهگاه کناره ها را خراش داده تا همه پنیر خامه ای پف پفی شود. کم کم در ¾ پیمانه (150 گرم) شکر اضافه و حل می کنیم. اگر پنیر خامه ای سرد باشد، زدن (مخلوط کردن) آن دشوار است و پنیر خامه ای سبک و پف پفی نمی شود.

پنیر خامه ای را با شکر مخلوط می کنیم

پنیر خامه ای را با شکر مخلوط می کنیم

5- نشاسته ذرت، روغن یا عصاره فندق و تخم مرغ را اضافه می کنیم:

1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت می پاشیم و نصف فنجان (120 میلی لیتر) لیکور فندق را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم. مخلوط را هم می زنیم تا مایع ترکیب شود. 2 تخم مرغ بزرگ اضافه کرده، اما آنها را تک تک با سرعت کم مخلوط می کنیم فیلر (پرکننده) پنیر خامه ای باید مایع به نظر برسد. با هم زدن گاناش کمی غلیظ می شود

نشاسته ذرت، روغن یا عصاره فندق و تخم مرغ را اضافه می کنیم

نشاسته ذرت، روغن یا عصاره فندق و تخم مرغ را اضافه می کنیم

6- گاناش (روکش شکلاتی) و فیلر(پرکننده) چیزکیک را با هم ترکیب می کنیم:

از یک کاردک لاستیکی برای ریختن گاناش در خمیر چیز کیک می توانیم استفاده کنیم. مواد را به مدت 30 ثانیه با سرعت کم مخلوط می کنیم تا شکلات به طور مساوی در سرتاسر فیلر (پرکن) توزیع شود. در صورت تمایل می توانید گاناش (روکش شکلاتی) را با دست به هم بزنید. در این روش ممکن است لازم باشد زمان بیشتری آن را بیشتر هم بزنید تا خوب ترکیب شود.

گاناش (روکش شکلاتی) و فیلر(پرکننده) چیزکیک را با هم ترکیب می کنیم

گاناش (روکش شکلاتی) و فیلر(پرکننده) چیزکیک را با هم ترکیب می کنیم

7- مواد فیلر را روی پسته پهن کرده و چیزکیک را می پزیم:

فیلر (پرکننده) فندق شکلاتی را در پوسته آماده شده می ریزیم و آن را به مدت 30 دقیقه می پزیم. در فر را بسته نگه داشته و فقط بعد از سی دقیقه آن را خاموش می کنیم. زمانی که چیز کیک در فر خنک کننده قرارگرفت، پخت آن به پایان می رسد. در از بازکردن در فر اجتناب کنید زیرا ممکن است کیک در معرض هوا وا برود.

مواد فیلر را روی پسته پهن کرده و چیزکیک را می پزیم

مواد فیلر را روی پسته پهن کرده و چیزکیک را می پزیم

8- چیزکیک فندقی شکلاتی را سرو کنید:

چیزکیک را از فر خارج کرده و می گذاریم روی توری خنک شود تا به دمای اتاق برسد. روی چیزکیک را با پلاستیک پوشانده و یک شب در یخچال می گذاریم. وقتی چیزکیک آماده سرو شد، نوار بیرونی را به آرامی از قالب فنری برداشته تا بتوانیم به راحتی چیزکیک را برش دهیم.

می توانیم گارنیش چیزکیک را با پودر کاکائو و فندق کامل، برشته و پوست کنده تزیین کرد.

چیزکیک فندقی شکلاتی را سرو کنید

چیزکیک فندقی شکلاتی را سرو کنید

مرحله دوم: متد چیز کیک غیر پختنی

در این مرحله نیز به متد غیر پختنی این چیز کیک می پردازیم.

1- پوسته را درست کنید:

10 قاشق غذاخوری (140 گرم) کره بی نمک را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط قرار می دهیم. در حالی که کره ذوب می شود، می توانیم یک بسته (300 گرمی) بیسکویت های ترد (مثل ساقه طلایی) را در غذاساز گذاشته و خرد کنیم. کره آب شده را داخل بیسکوییت خرده ریخته و درب ظرف غذاساز را می بندیم. فرایند غذاسازی را تا مخلوط شدن کره ادامه می دهیم، همچنین به جای بیسکوییت می توانیم از کراکر استفاده نماییم.

پوسته را درست کنید

پوسته را درست کنید

2- پوسته را فرم داده و سپس سرد می کنیم:

یک تابه فنر 9 اینچی (23 سانتی متری) با یک قسمت قابل جدا شدن بر می داریم. خرده های کره را داخل تابه ریخته و به طور یکنواخت پهن می کنیم. با انگشتان خود کره ی خمیری را محکم به کف تابه فشار داده و سپس ظرف را در یخچال گذاشته تا سرد شود. اگر نمی خواهیم از دستان خود برای فشار دادن پوسته استفاده کنیم، می توانیم از انتهای لیوان یا پیمانه اندازه گیری استفاده کنیم.

پوسته را فرم داده و سپس سرد می کنیم

پوسته را فرم داده و سپس سرد می کنیم

3- پنیر خامه ای و پودر قند را با همزن بزنید:

18 اونس (500 گرم) پنیر خامه ای را از یخچال خارج می کنیم و اجازه می دهیم به دمای اتاق برسد. باید کاملاً نرم باشد. آن را به همراه دو سوم پیمانه (85 گرم) پودر قند در یک کاسه مخلوط کن بزرگ می ریزیم. با همزن دستی یا استند پنیر خامه ای و پودر قند را با سرعت کم می زنیم. پس از افزودن شکر، می توانیم سرعت را زیاد کرده و مخلوط را زده تا پنیر خامه ای پف کند. اگر پنیر خامه ای را در حالی که هنوز سرد است هم بزنیم، پرکننده چیزکیک کلوخه ای می شود.

پنیر خامه ای و پودر قند را با همزن بزنید

پنیر خامه ای و پودر قند را با همزن بزنید

4- خامه سفت غلیظ را با وانیل مخلوط می کنیم:

یک و یکچهارم پیمانه (300 میلی لیتر) کرم خامه ای سنگین را در یک کاسه بزرگ به همراه 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل می ریزیم. از مخلوطکن برقی استفاده کرده تا کرم خامه ای غلیظ را با سرعت زیاد برای چند دقیقه هم بخورد، لکه های متسطی در مخلوط شکل می گیرد.

در صورت امکان، قبل از اینکه بخواهیم کرم را هم بزنیم، ظرف مخلوط کن را خنک کرده و مواد را به مدت 15 دقیقه مخلوط می کنیم. این به سریع تر زدن کرم کمک می کند.

خامه سفت غلیظ را با وانیل مخلوط می کنیم

خامه سفت غلیظ را با وانیل مخلوط می کنیم

5- خامه ی زده شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم:

با استفاده از یک کاردک لاستیکی، خامه زده شده را داخل مخلوط پنیر خامه ای می ریزیم. خامه زده شده را با سرعت کمی مخلوط می کنیم. از هم زدن در خامه خودداری کنید وگرنه حجم آن کاهش می یابد.

برای تا زدن، کاردک را گرفته و با مچ دست خود یک حرکت پیچشی انجام می دهیم. بنابراین خامه فرم گرفته به آرامی با پنیر خامه ای ترکیب می شود.

 خامه ی زده شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم

خامه ی زده شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه می کنیم

6- شکلات های فندقی را خرد کرده و داخل پوره هم می زنیم:

15 شکلات فندقی را از بسته بندی اش باز کرده و با یک چاقوی تیز آنها را با دقت به قطعات کوچکتری خرد می کنیم. حدود دو سوم شکلات خرد شده را کنار گذاشته تا برای تزئین استفاده شود. یک سوم باقی مانده را داخل کاسه می ریزم و پنیر خامه ای را پر می کنیم و شکلات ها را به آرامی هم بزنید.

شکلات های فندقی را خرد کرده و داخل پوره هم می زنیم

شکلات های فندقی را خرد کرده و داخل پوره هم می زنیم

7- مواد را داخل پوسته پهن کرده و چیزکیک را سرد می کنیم:

ازکاردک لاستیکی برای ریختن و پهن کردن روی پوسته در قالب فنری استفاده کنید. روی چیزکیک را با پلاستیک پوشانده و آن را در یخچال قرارمی دهیم تا حداقل 6 ساعت سرد شود.

مواد را داخل پوسته پهن کرده و چیزکیک را سرد می کنیم

مواد را داخل پوسته پهن کرده و چیزکیک را سرد می کنیم

8- روی چیزکیک را با پودر فندق شکلاتی بپوشانید:

چهار قاشق غذاخوری فندق شکلاتی را در یک قابلمه کوچک ریخته. حرارت را کم می کنیم تا ظرف چند دقیقه ذوب شود (باید شره کند) گاز را خاموش کرده و می گذاریم شکلات کمی سرد شود. آن را روی چیز کیک ریخته سپس چیزکیک را خنک می کنیم تا آماده سرو آن باشید. همچنین می توانیم شکلات های فندقی خرد شده باقی مانده را به عنوان تزیین روی چیزکیک بپاشیم.

روی چیزکیک را با پودر فندق شکلاتی بپوشانید

روی چیزکیک را با پودر فندق شکلاتی بپوشانید

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *