خوشمزه ها

طرز تهیه نوتلا خانگی

طرز تهیه شکلات صبحانه

اگر شکلات را به عنوان خوراکی مورد علاقه ی خود می شناسید، قطعا از خوردن شکلات صبحانه، غافل نیستید و مطمئنا نوتلا برای شما یکی از معروف ترین، خوشمزه ترین و محبوب ترین خوراکی ها برای خوردن صبحانه و میان وعده می باشد. نوتلا نه تنها در ایران که در جهان محبوب است. نوتلا خانگی هر روز محبوبیتش نسبت به نوتلایی که در فروشگاه می باشد بیشتر می شود. مخلوط با کاکائو خالص و مقدار زیادی فندق، بافت ابریشمی صاف، عمیقا شکلاتی سالم تر است. متأسفانه، نوتلای فروشگاهی حاوی لبنیات، سویا و شکر فرآوری شده و مواد نگهدارنده است. مقدار زیادی شکر فرآوری شده باعث شیرینی بیش از حد نوتلای فروشگاهی است.

اغراق نمی کنیم که نوتلای خانگی یک خوراکی صد درصد سلامت است اما مطمئناً سالم‌تر و به مراتب کمتر فراوری شده است، فندق برشته شده که بوی خانه ما را شگفت انگیز می کند با پودر کاکائو خام (که سرشار از آنتی اکسیدان است) ترکیب شده و با کمی شکر نارگیل شیرین می شود. نتیجه ی حاصله سرشار از طعم شکلاتی آجیلی است.

مواد مورد نیاز نوتلا خانگی:

این دستور درست کردن نوتلا خانگی تنها با شش ماده اولیه به راحتی حاضر می شود. و به طور طبیعی بدون لبنیات و مناسب برای گیاهخواران است.

  • فندق خام: این ماده ستاره ای خوشمزه ترین طعم آجیلی را اضافه می کند و طعم آن با شکلات خوب جفت می شود.
  • روغن نارگیل: کمک می کند تا قوام کمی نرم تر و خامه ای تر شود.
  • شکر نارگیل: یک قند فرآوری نشده است که به میزان مناسبی شیرینی می دهد.
  • پودر کاکائو: ترجیح سرآشپز از پودر کاکائو استفاده کنم، اما می توانیم از خود کاکائو نیز استفاده کنیم.
  • عصاره وانیل: غنای این خوراکی را عمیق تر می کند.
  • نمک: کمی فقط برای متعادل کردن شیرینی
شکلات صبحانه با میوه

شکلات صبحانه با میوه

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان پخت: 15 دقیقه

زمان کل: 20 دقیقه

وعده های غذایی: 12 وعده

مقدار حاصله: 1 فنجان

طعم این نوتلا خانگی قطعا بر نوتلای فروشگاهی غلبه می کند. این نوتلا را نه تنها در صبحانه بلکه به عنوان میان وعده هم می توان مصرف نمود.

  • فندق خام: 2 فنجان
  • غذاخوری روغن نارگیل یا روغن فندق: 2 قاشق
  • شکر نارگیل: دو سوم فنجان
  • پودر کاکائو خام: یک سوم فنجان
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • کمی نمک دریا
شکلات صبحانه روی زمین

شکلات صبحانه روی زمین

طرز تهیه نوتلا خانگی:

1- فر را تا دمای 350 درجه فارنهایت گرم کرده سپس فندق ها را در تابه ای بریزید و پهن کنید. به مدت ده تا دوازده دقیقه یا تا زمانی که پوست فندق ها تیره و ترک خورده شود، برشته کنید.

2- اجازه دهید فندق ها تاحدی که بتوانیم آن را لمس کنیم خنک شوند. سپس آن ها را به دستمال آشپزخانه منتقل ساخته و آن ها را بمالید تا اکثر پوست های (سبوسی) جدا شوند.

3- فندق ها را در غذاساز ریخته و به مدت 5 تا 6 دقیقه یا تا زمانی که کره ی فندق خامه ای به دست آورید، مخلوط کنید. روغن را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر هم بزنید.

4- شکر نارگیل، کاکائو و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. اگر می توانید شکر نارگیل را قبل از ترکیب کردن در آسیاب ادویه پودر کنید، بهتر است.

5- نوتلا را در ظرف نگهداری (جایی که با سرد شدن کمی سفت می شود) بریزید یا بلافاصله میل کنید.

شکلات صبحانه با توت فرنگی و نان تست

شکلات صبحانه با توت فرنگی و نان تست

پاسخ به چند پرسش:

آیا باید فندق خود را از قبل تفت دهیم؟

بله! مشابه روشی که بادام را قبل از تهیه کره بادام تفت می دادیم، برشته کردن به آزاد شدن روغن از مغزها کمک می کند تا کره نرم تری ایجاد شود.

آیا می توان به جای غذاساز از مخلوط کن استفاده کرد؟

بله می توانیم، اما فقط مطمئن شوید که دستور را دو برابر کنید زیرا به حداقل مقدار مواد در ظرف مخلوط کن نیاز دارید تا به درستی مخلوط شوند.

آیا می توانید شکلات را به این دستور اضافه کنید؟

کاملا، حدود نصف فنجان شکلات تخته ای خرد شده (از شکلات نیمه شیرین یا تلخ استفاده کنید) را در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را به آرامی به مخلوط نهایی اضافه کنید و هم بزنید تا همه چیز یکدست شود.

چرا نوتلای خانگی من فوق العاده خامه ای نیست؟

قبل از اضافه کردن بقیه مواد مطمئن شوید که کره فندق ساده شما واقعاً خامه ای است. اگر آن کره به آرامی با هم مخلوط نشد، کمی روغن نارگیل بیشتری به آن اضافه کنید.

خشکبار

آیا می توانید به جای شکر نارگیل از عسل یا شربت افرا استفاده کنید؟

آن را امتحان کردم و شیرین کننده های مایع باعث می شود که سفتی نوتلای خانگی از بین برود. حتی سعی کردم دوباره آن را با روغن و آب رقیق کنم، اما هرگز به قوام کامل این نسخه برنگشت. پس از شکر نارگیل یا پودر قند ارگانیک استفاده کنید.

آیا نوتلا در یخچال سفت می شود؟

بله، خواهد شد. اما فقط 5 دقیقه در دمای اتاق آن را دوباره نرم می کند. همچنین روی نان تست گرم نرم می شود تا نرم و قابل پخش شود.

آیا باید فندق خود را از قبل تفت دهید؟

آره! مشابه روشی که بادام را قبل از تهیه کره بادام تفت می دهید، برشته کردن به آزاد شدن روغن از مغزها کمک می کند تا کره نرم تری ایجاد شود.

آیا می توان به جای غذاساز از مخلوط کن استفاده کرد؟

بله، تو میتونی. اما فقط مطمئن شوید که دستور را دو برابر کنید زیرا به حداقل مقدار مواد در ظرف مخلوط کن نیاز دارید تا به درستی مخلوط شوند.

شکلات صبحانه در ظرف

شکلات صبحانه در ظرف

آیا می توانید شکلات را به این دستور اضافه کنید؟

کاملا. حدود 1/2 فنجان شکلات تخته ای خرد شده (از شکلات نیمه شیرین یا تیره استفاده کنید) را در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را به آرامی به مخلوط نهایی اضافه کنید و هم بزنید تا همه چیز یکدست شود.

چرا نوتلا من فوق العاده خامه ای نیست؟

قبل از اضافه کردن بقیه مواد مطمئن شوید که کره فندق ساده شما واقعاً خامه ای است. اگر آن کره به آرامی با هم مخلوط نشد، کمی روغن نارگیل بیشتری به آن اضافه کنید.

آیا می توانید به جای شکر نارگیل از عسل یا شربت افرا استفاده کنید؟

من آن را امتحان کردم و شیرین کننده های مایع باعث شد که دسته نوتلای خانگی از بین برود تا دیگر به زیبایی قابل پخش نباشد. من حتی سعی کردم دوباره آن را با روغن و آب رقیق کنم، اما هرگز به قوام کامل این نسخه برنگشت. پس از شکر نارگیل یا پودر قند ارگانیک استفاده کنید.

آیا نوتلا در یخچال سفت می شود؟

بله، خواهد شد. اما فقط 5 دقیقه در دمای اتاق آن را دوباره نرم می کند. همچنین روی نان تست گرم نرم می شود تا نرم و قابل پخش شود، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *