گیاهان

چگونه آماریلیس را به حالت ایستاده نگه داریم

چگونه آماریلیس را به حالت ایستاده نگه داریم

آماریلیس افزودنی زیبایی به خانه تان است، اما اگر شروع به خم شدن یا افتادگی کند می تواند باعث دردسر شود. این گیاهان ممکن است کمی سنگین شوند، یا بسته به شرایط می توانند شروع به افتادگی کنند. ممکن است آزمایش و خطا کمی طول بکشد، اما انجام تنظیمات مورد نیاز برای نگهداری بهتر گل نرگس فقط چند دقیقه طول می کشد.

بخش اول: بستن آماریلیس به چوب

اولین قسمت از این مقاله به به چوب بستن این گیاه زیبا می پردازد.

1- میخ چوبی تقریباً به اندازه طول گیاه آماریلیس بگیرید:

یک میخ باغبانی یا شاخه ای کوچک پیدا کنید، که به عنوان یک تکیه گاه محکم برای گیاه افتاده شما باشد. طول گیاهان آماریلیس تقریباً 2 فوت (0.6 متر) است، بنابراین به دنبال یک میخ یا شاخه متناسب با این ارتفاع باشید. برای این کار شما به میخ باغبانی ضخیم احتیاج ندارید! شاخه یا جسم نازک و محکم دیگر خوب کار خواهد کرد.

دو عدد چوب بلند

دو عدد چوب بلند

2- میخ چوبی را در عمق خاک و کنار آماریلیس خود فرو کنید:

یک قسمت باز از خاک را در کنار گیاه خود پیدا کنید. میخ چوبی را چند اینچ یا سانتی متر پایین و تا زمانی که محکم شود به داخل خاک فرو کنید. در این مرحله، بررسی کنید که میخ واقعاً نزدیک گیاه است، بنابراین می توانید آنها را به راحتی بهم گره بزنید. می توانید از میخ چوبی برای آماریلیس گلدانی خود یا گلهایی که در خارج از خانه پرورش میدهید، استفاده کنید.

یک چوب بلند را در گلدان فرو کنید

یک چوب بلند را در گلدان فرو کنید

3- دور میخ چوبی خود را تا 4 قطعه ریسمان ببندید و آن را بکارید:

ریسمان را به چند قطعه 20 تا 25 سانتی متر تقسیم کنید و آنها را محکم به دور میخ چوبی و آماریلیس گره بزنید. برای داشتن ظاهری تزیینی، ریسمان را بصورت کمان ببندید تا گیاه آماریلیس شما زیبایی ظاهری مطلوبی داشته باشد.

گل و چوب را باهم گره بزنید

گل و چوب را باهم گره بزنید

4- این روند را با هر گل دیگری که دارید تکرار کنید:

به تعداد لازم میخ چوبی بردارید و آنها را نزدیک هر گل قرار دهید. برای داشتن امنیت بیشتر، چند قطعه ریسمان 20 تا 25 سانتی متری بگیرید و آنها را به اطراف گیاه آماریلیس خود ببندید.

دو شاخه گل را با دو چوب ببندید

دو شاخه گل را با دو چوب ببندید

بخش دوم: مراقبت از گیاه برای جلوگیری از افتادگی

دومین بخش از این مقاله به چگونگی مراقبت از این گیاه برای جلوگیری کردن از خمودگی و افتادن می پردازد.

1- گیاه خود را در منطقه ای معتدل و با نور مستقیم خورشید قرار دهید:

در خانه یا حیاط خود جایی مانند لبه پنجره یا باغچه های کناری پیدا کنید که کمی آفتاب مستقیم به آنجا بتابد. توجه داشته باشید که گیاهان آماریلیس در دمای گرم بیشتر رشد می کنند و اگر دمای هوا بیشتر از 65 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) باشد عملکرد خوبی ندارند. گیاه خود را همیشه در محلی با نور مناسب نگه دارید تا گیاه سالم و شاداب بماند.

برگهای سالم آماریلیس به تنهایی کاملاً قائم و محکم خواهند بود، در حالی که برگهای ناسالم پایین می آیند.

دما را برای گلها در نظر بگیرید.

دما را برای گلها در نظر بگیرید.

2- گلدان را هر روز بچرخانید تا گل در یک جهت خاص افتادگی نداشته باشد:

گیاه آماریلیس خود را هر روز بررسی کنید تا ببینید چگونه کار می کند. گل های آماریلیس طرفداران نور خورشید بسیار زیادی هستند و اگر مدت زیادی در همان مکان نگه داشته شوند، به سمت خورشید خم می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، گلدان گل را 45 تا 90 درجه بچرخانید تا گیاه بتواند به حالت ایستاده باقی بماند. اگر گیاه خود را برای مدت طولانی در یک موقعیت قرار دهید، کل گیاه دچار انحراف می شود.

اشکالی ندارد اگر بعضی اوقات گیاه خود را برگردانید. فقط سعی کنید قبل از اینکه آماریلیس بیش از حد به نور خورشید وابسته شود، آن را بچرخانید.

گیاه را نسبت به تاریخ جاش را عوش کنید

گیاه را نسبت به تاریخ جاش را عوش کنید

3- آماریلیس خود را هفتگی آبیاری کنید تا شکل خوبی داشته باشد:

بدون اینکه مستقیم آب را روی پیاز گل بریزید، اطراف خاک آن را آب ولرم بریزید. با انگشت خود روی خاک ضربه بزنید تا از مرطوب بودن آن اطمینان حاصل کنید، سپس آبیاری را متوقف کنید. هنگامی که خاک دوباره خشک شد، دوباره گل خود را آبیاری کنید. گیاه خود را فقط در صورت نیاز آبیاری کنید. اگر مقدار زیادی آب اضافه کنید، ممکن است پیاز گل پوسیده شود و باعث بیمار شدن گیاه شود. آبیاری منظم باعث می شود که گل شما تا حد ممکن سالم و سرزنده باشد!

گلهای قرمز را در گلدان آب کنید

گلهای قرمز را در گلدان آب کنید

برای خرید بذر گل می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *