خوشمزه ها

طرز تهیه کیوی شکلاتی چوبی

کیوی شکلاتی چوبی خوشمزه

برش های کیوی خشک پوست کنده با روکش شکلاتی یک خوراکی به شکل بستنی چوبی به ما می دهد که با یک شکل هندسی چشم نواز و تضاد رنگی شاد؛ بین فضای بیرونی تیره و فضای داخلی سبز دوست داشتنی تر می شود. در داخل پوسته شکلات ترد، برش های خشکبار ترش شیرین کیوی و به طور طبیعی خوشمزه هستند و به شکر هم برای طعم دارتر کردن نیازی نداریم.

این شبهه بستنی چوبی، فقط یک خوراکی خوشمزه ی خلاقانه نیست، بلکه خواص سلامت بسیاری نیز در خود دارد. کیوی خشک به ویژه دارای ویتامین ث بالایی است، مقدار کمی ویتامین کا و چند ریزمغذی دیگر نیز در بردارد. و اگر از شکلات تلخ و مرغوب (ترجیحاً 85٪ یا بالاتر) استفاده کنیم، حاوی قند کمی بوده، اما غنی از آنتی اکسیدان، آهن، منیزیم، مس و منگنز و همچنین چربی اشباع سالم کره ی کاکائو است. مطمئناً، هر چیزی که با شکلات درست می شود را نمی توان در دستور خوراکی روزانه استفاده کرد اما بالطبع شکلات تلخ جزء خوراکی هایی با حداقل مضرات است.

کیوی شکلاتی چوبی

کیوی شکلاتی چوبی

کیوی شکلاتی چوبی:

زمان آماده سازی: پنج دقیقه

زمان انجماد: چهار ساعت

زمان پخت: ده دقیقه

زمان کل: 4 ساعت 15 دقیقه

رده: پذیرایی

متد: پخت و انجماد

خاستگاه: بین المللی

مناسب برای: شش نفر

کیوی خشک

برای ساخت دسته ی این خوراکی می توانیم از چوب بستنی یا چوب آب نبات چوبی استفاده کنیم، به علاوه بخش خوراکی آن به اندازه ی آبنبات چوبی یا یخمک کوچک و کم وزن است که این چوب بستنی ها می تواند آن را به خوبی نگه دارد. این خوراکی را در یک روز مهمانی یا مهمانی چای سرو کنید، یا آنها را به عنوان یک دسر تازه و شاداب مصرف کنید، حتی وقتی در زمستان بیرون هوا سرد است و تمام روز را در کنار گرمای رادیاتور سپری کنید، ممکن است این یک گاز میوه یخ زده درست مثل همان چیزی باشد که خیلی می چسبد.

شکلات و کیوی

شکلات و کیوی

مواد لازم برای تهیه کیوی شکلاتی چوبی:

کیوی درشت پوست گرفته: شش عدد

شکلات تلخ هشتاد و پنج درصد: 200 گرم (یک تخته)

سیب کیوی خشک

روش پخت:

کیوی ها را به صورت عمودی با برش های ضخیم می بریم.

یک سینی مخصوص پخت را با کاغذ روغنی می پوشانیم و یک چوب بستنی یا چوب آبنبات را در هر برش از کیوی قرار می دهیم و روی سینی قرار می دهیم.

برش های کیوی چوب خورده را حداقل برای 4 ساعت در فریز منجمد می کنیم.

شکلات را با استفاده از ظرف دو جداره با حرارت ملایم ذوب می کنیم. شکلات باید کم کم ذوب شود و قبل از اینکه بوی سوختن بدهد حرارت دهی را قطع می کنیم. از آنجا که به شکلات تلخمان ؛ خامه یا چیز دیگری اضافه نمی کنیم، باید دقت زیادی مبذول داریم.

هر چوب کیوی یخ زده را با شکلات آغشته می کنیم . لایه شکلات باید بلافاصله در اطراف میوه سفت شود.

همان موقع می توانیم مصرف کنیم یا اینکه دوباره در فریزر قرار داده تا بعداً به عنوان پذیرایی بتوان استفاده کرد.

کیوی شکلاتی

کیوی شکلاتی

 پی نوشت: این دستور برای کیوی معمولی است اما می توان از کیوی خشک که ضخامت مناسبی داشته باشد نیز استفاده کرد که مزه ی دلپذیرتری دارد. همچنین از کیوی آب نباتی هم می توان استفاده کرد که نوعی خشکبار است که از میوه ی پخته استفاده می شود.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید میوه خشک می توانید از این لینک استفاده نمایید.
بهنام شایسته

درباره بهنام شایسته

پس از اخد مدرک کارشناسی مهندسی متالورژی دانشگاه شیراز در عرصه ی واردات زیورآلات، صنایع دستی، عتیقه و ظروف نقره وارد شدم، طی این مدت دوره های بازاریابی، مدیریت فروش دیده ام. پس از آن به نوشتن داستان و نمایشنامه نویسی به صورت حرفه ای روی آوردم و به دنبال آن به دلیل علاقه شخصی به محتوانویسی وارد شدم. آشنا به زبان انگلیسی، اسپانیول و تا حدودی آلمانی می باشم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *