خوشمزه ها

طرز تهیه کله پاچه خوشمزه

کله پاچه

کله پاچه یکی از غذاهای سنتی ایران و ترکیبی از کله و پاچه گوسفتد یا گوساله است و در برخی از کشورهای خاورمیانه نیز رواج دارد. این غذای لذیذ احتیاج به زمان پخت زیاد و ادویه های معطر دارد تا طعم خوبی داشته باشد در غیر این صورت بد بو و نپخته خواهد بود.

کله پاچه برای خوشبو و خوشمزه شدن احتیاج به ترکیبی از ادویه های خوشمزه با میزان صحیحی از مواد اولیه دارد تا بتوان علاوه بر از بین بردن بوی ناخوشایند گوشت، طعمی لذیذ نیز به آن اضافه کرد. ادویه ترکیبی کله پاچه پوپونیک با ترکیبی صحیح و میزانی سنجیده از ادویه ها و گیاهان معطر می تواند در ایجاد مزه ای متفاوت، تاثیر گذار باشد.

در ادامه با همراه باشید تا با استفاده از ادویه کله پاچه پوپونیک، یک خوراک لذیذ تهیه کنیم.

کله پاچه بسیار لذیذ

کله پاچه بسیار لذیذ

مواد لازم برای تهیه کله پاچه:

کله پاچه: 1 دست کامل

پیاز: 4 عدد متوسط

سیر: 7 الی 8 حبه

برگ بو: 5 عدد

کرفس: 3 شاخه

ادویه کله پاچه: 3 الی 4 قاشق غذاخوری

چوب دارچین، نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

خرید ادویه کله پاچه

کله پاچه تازه با ادویه

کله پاچه تازه با ادویه

طرز تهیه کله پاچه:

در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و کله پاچه تمیز شده را درون آن قرار دهید. آب باید در حدی باشد که روی کله پاچه را بگیرد. سپس اجازه دهید تا آب به جوش آید. بعد از آن که آب کله پاچه به جوش آمد کف ایجاد شده روی سطح آب را با یک کفگیر بگیرید.

پیاز و سیر را پوست بگیرید، با دقت بشویید و خرد کنید، به همراه برگ بو و ساقه های کرفس به کله پاچه اضافه کنید.

بسته به میزان گوشت کله پاچه از ادویه کله پاچه پوپونیک استفاده کنید. برای این منظور به طور معمول برای هر دست کله و پاچه، 3 قاشق غذاخوری سر پر از این ادویه مورد نیاز است.

حرارت را کم کنید تا کله پاچه به آرامی بپزد و هر از چند گاهی کله پاچه را زیر و رو کنید تا همه‌ی قسمت های آن به خوبی بپزد. بهترین زمان برای اضافه کردن نمک یک ساعت قبل از پایان پختن آن است زیرا اگر زود نمک بزنید گوشت نمی پرد و اگر دیر اضافه کنید خوراک طعم دار نمی شود.

بعد از حدود 8 تا 10 ساعت که کله پاچه کاملا آماده شد. چربی روی آب آن را جدا کنید و در یک تابه به همراه چوب دارچین بریزید و حرارت دهید تا دارچین حل شود، سپس می‌توانید از این سس بر روی آبگوشت یا کله پاچه بریزید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

اگر مایلید 1 لیوان نخود از قبل خیس شده را به کله پاچه در حال چخت اضافه کنید تا به خوراک لعاب دهد.

کله پاچه با نارنج

کله پاچه با نارنج

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *