خوشمزه ها

طرز تهیه استیک کابوی

استیک کابوی

استیک کابوی، که به آن استیک گاوچران نیز گفته می شود، یک چشم دنده استخوانی درشت بسیار بزرگ برای عاشق جدی استیک است. با مالیدن ادویه کابوی یک پوسته کاملا خوب ایجاد می شود در حالی که طعم های طبیعی گوشت را بیرون می آورد. استیک گاوچران از بین دنده 6 و 12 گاو گوشت گاو بریده می شود و وزن آن بین 30 تا 45 اونس است.

چه یک مناسبت خاص باشد و چه فقط یک شام یک هفته ای خوب، هیچ چیز به اندازه برش دادن یک استیک کاملاً پخته و به سبک رستوران در میز شام خود راضی کننده نیست. با استفاده از این دستورالعمل، می توانید یاد بگیرید که چگونه یک استیک گاوچران را با عطر و طعم مهر و موم شده بپزید.

ریبای گاوچران استخوانی برای طبخ در ماهی تابه چدنی عالی است و این دستورالعمل دقیقاً همین کار را می کند. با گرم کردن تابه خود روی کوره شروع کنید و از طعم دهنده های سطح تابه چدنی خود استفاده کنید تا جستجوی بهتری نسبت به توری های گریل شما اضافه کند. با چند خط تیره گیاهان و مقداری شیب تابه، در کمترین زمان یک استیک چدنی را با پوسته مناسب استیک خانه طبخ می کنید.

آماده سازی: 10 دقیقه

زمان پخت: 52 دقیقه

زمان استراحت: 10 دقیقه

مجموع: 72 دقیقه

عملکرد: 1 استیک توماهاوک

برش بزنید

برش بزنید

مواد لازم استیک کابوی:

نمک کوشر و فلفل سیاه تازه آسیاب شده: به مقدار لازم

استیک استخوانی: (ضخامت حدود 5 سانتی متر)

روغن نباتی: 1 قاشق چایخوری

کره: 4 قاشق غذاخوری

گیاه تازه، مانند آویشن، پونه کوهی و رزماری: 8-10 شاخه

سیر: 3 حبه پوست گرفته و خرد شده

ادویه استیک کابوی پوپونیک: 1 قاشق غذا خوری

خرید ادویه استیک کابوی

طرز تهیه استیک کابوی:

مواد لازم را آماده کنید:

یک قفسه را در وسط فر قرار دهید و آن را با دمای 176 درجه سانتیگراد گرم کنید.

استیک کابوی را با حوله های کاغذی خشک کنید.

استیک کابوی را با حوله های کاغذی خشک کنید

استیک کابوی را با حوله های کاغذی خشک کنید

خیلی آزاد با نمک و فلفل تازه آسیاب شده وادویه استیک مزه دار کنید. بگذارید استیک به دمای اتاق برسد در همین حال، سیر را آماده کنید. 1 سانتی متر بالای سر سیر را برش دهید. آنرا با روغن زیتون بپاشید و کمی نمک به آن اضافه کنید، سپس آن را در یک فویل بپیچید و سیر را 30 دقیقه تفت دهید، تا زمانی که حبه نرم شود.

سیر و نمک و فلفل بزنید

سیر و نمک و فلفل بزنید

از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شود. می توانید از سیر سیاه استفاده کنید. دمای فر را به 218 درجه سانتیگراد افزایش دهید

اختیاری: یک دستمال کاغذی را مرطوب کرده و دور استخوان دنده استیک بپیچید، سپس ورق آلومینیوم را به دور دستمال کاغذی مرطوب بپیچید.

در یک تابه بزرگ سنگین، ترجیحاً چدنی، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​تا زیاد گرم کنید تا زمانی که شروع به دود کردن کند. استیک را درون قابلمه بریزید و 3 دقیقه بدون اینکه دست بزنید، آنرا سرخ کنید. با استفاده از انبر و استخوان به عنوان دسته، استیک را برگردانید و 3 دقیقه دیگر بدون لمس آن بپزید. با استفاده از انبر و استخوان به عنوان دسته، قسمت کوتاه استیک روبروی استخوان را حدوداً 1 دقیقه سرخ کنید.

استیک را به یک ورقه پخت لبه دار منتقل کرده و درون فر قرار دهید، 9 تا 10 دقیقه تفت دهید، یا تا زمانی که به لطافت دلخواه برسید. روش دیگر، شما می توانید استیک را روی یک قفسه قرار داده شده در یک ظرف پخت قرار دهید، که باعث می شود هوا به طور یکنواخت در اطراف استیک در اجاق گاز جریان یابد، در نتیجه استیک را از هر دو طرف به طور یکنواخت می پزد.

برای اندازه گیری دمای داخلی استیک ​​از دماسنج فوری استفاده کنید. گوشت در حالت استراحت به پخت ادامه می دهد و 5 تا 10 درجه افزایش می یابد. در حالی که استیک در حال پخت است، کره را به ماهیتابه اضافه کرده و روی حرارت ملایم ذوب کنید. حبه های سیر تفت داده شده را در کره فشرده و با قاشق چوبی هم بزنید تا پخش شود.

استیک را در کره سرخ کنید

استیک را در کره سرخ کنید

سپس شاخه های آویشن را اضافه کرده و حدود 2 دقیقه به پختن ادامه دهید. وقتی استیک آماده شد، آن را از فر خارج کنید، و دوباره به داخل قابلمه منتقل کنید. با یک قاشق کره و سیر را روی استیک درست کنید. استیک را بچرخانید، و در کل 1 دقیقه دوباره تفت دهید.

استیک را به یک تخته برش منتقل کنید، آن را با فویل بپیچید و بگذارید 10 دقیقه استراحت کنداگر استخوان را در حوله کاغذی اختیاری و فویل پیچیده اید، اکنون آن را بردارید. استیک را در برابر دانه حک کنید و سپس کره و سیر بیشتری را بپاشید. یا اگر استیک مخصوص یک نفر است، کافی است کره و سیر را با قاشق روی استیک بریزید و سرو کنید.

امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید، فروشگاه اینترنتی پوپونیک شما را به خواندن مقاله های زیر دعوت می نماید.

برای خرید ادویه می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *