آموزش باغبانی

نحوه داشتن یک باغ ارگانیک با فضایی کوچک

فضای ارگانیک باغ

توجه توجه!! ما می خواهیم در این مقاله، رازی را برایتان بر ملا کنیم، که امیدواریم نتوانید آن را پیش خود حفظ کنید! شما می توانید یک باغ ارگانیک، پر از سبزیجات و گیاهان خوشمزه، گوجه های آبدار و… داشته باشید و به راحتی آن ها را پرورش دهید، با وجود اینکه تنها چند فوت فضای آفتاب گیر داشته باشید! یک پاسیو، بالکن و یا حتی پله ی ورودی جلوی محوطه خانه، برای پرورش سبزیجات مورد علاقه خود، کافی خواهد بود.

اولین مرحله:

انتخاب کنید که می خواهید گیاهان خود را داخل گلدان بکارید، و یا یک باغ قائم کوچک.

پیت ماس گیلدا

نحوه کاشت یک باغ ارگانیک، در فضایی کوچک:

کاشت در گلدان، ساده ترین راه است. چه فضای شما آنقدر کوچک باشد که تنها برای یک گلدان جای داشته باشید، و چه بتوانید چندین گلدان را در آن بگنجانید، می توانید انواع گیاهان دلخواه مورد استفاده در آشپزی، مواد اولیه سالاد یا گوجه فرنگی را در آنها پرورش دهید و لذت ببرید. به به!

برای مطالعه مقاله آموزش دیش گاردن می توانید از این لینک استفاده نمایید.

چگونه گیاه کوچک بکاریم

چگونه گیاه کوچک بکاریم

اسرار موفقیت:

اطمینان حاصل کنید که فضایی را که برای گلدان خود انتخاب کرده اید، از آفتاب کافی برای رشد گیاه خود برخودار است. سبزیجاتی مانند کاهو و کلم پیچ، و بسیاری از گیاهان مانند جعفری، آویشن و نعناع، می توانند با دریافت تنها ۴ ساعت نور خورشید، به خوبی رشد کنند. در حالی که سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان، و گیاهان خورشید دوستی مانند ریحان و رزماری، به حداقل ۶ ساعت آفتاب کامل نیاز خواهند داشت (دستورالعمل درج شده روی بسته بندی هر گیاه، به شما می گوید که هر کدام، به چه میزان نور نیاز دارند).

با استفاده از مواد محرک و ارگانیک میوه و سبزی Bonnie Plants®، به باغچه ی کوچک خود کمک کنید، تا شروع موفق و چشمگیری داشته باشد.

برای تقویت رشد سبزیجات خود، از گلدان هایی که از سیستم خودآبی برخوردارند، استفاده کنید. با بزرگتر شدن گیاه، ریشه آنها مقدار بیشتری از گلدان را اشغال می کند و فضای کمتری برای خاک مورد نیاز، برای تأمین رطوبت گیاه در بین هر بار آبیاری، خواهد ماند. یک گلدان با سیستم خودآبی، مقدار مشخصی از آب را در ته گلدان برای گیاه باقی می گذارد، بنابراین احتمال خشک و پژمرده شدن گیاهان، وقتی از یک سفر کوتاه به خانه بازمی گردید، کمتر خواهد بود.

بسته گلدان کاکتوس

با گروه بندی گلدان های خود در اندازه ها و اشکال مختلف، از فضای خود بیشترین استفاده را کنید. گلدان های بلندتر و بزرگتر را که گیاهان بزرگتری نیز دارند، پشت گلدان های دیگر قرار دهید (تا جلوی نور آفتاب را نگیرد)؛ و گلدان های کوچکتر را جلو بچینید. از هر سانتی متر فضای موجود، از جمله گوشه ها و تاقچه ها نیز استفاده کنید.

حتی می توانید یک باغچه ی چند سطحی را روی مجموعه ای از پله ها، و یا روی دیوار، برای خود درست کنید. با قرار دادن گلدان های خالی روی یکدیگر قبل از کاشت، چشم انداز و طرحی کلی از آنچه که خواهید داشت، برای خود ایجاد کنید تا تجسم درست تری از باغچه ی خود داشته باشید. از نوع گلدان خود مطمئن نیستید؟ مقاله ما، یک مرجع عالی برای انتخاب گلدان مناسب شما می باشد. علاوه بر این، بهتر است اطلاعات درج شده روی بسته بندی هر گلدان را به دقت مطالعه کنید.

برای مطالعه مقاله معرفی باغ مستر گاردن می توانید از این لینک استفاده نمایید.

باغ ارگانیک با فضای کوچک

باغ ارگانیک با فضای کوچک

می توانید گلدان هایی ترکیبی نیز داشته باشید، مثلا گلدانی با انواع گیاهان مناسب برای تهیه پیتزا، گلدانی از انواع مواد موجود در سالاد، گلدانی حاوی انواع گیاهان آشپزخانه و گلدانی با انواع گیاهان مناسب برای تهیه سالسا. به عنوان مثال، یک گلدان با انواع مواد موجود در سالاد، می تواند حاوی چند گیاه کاهو، یک گیاه کلم پیچ، یک گیاه جعفری و چند پیاز سبز باشد.

همچنین مثلا در گلدان حاوی انواع گیاهان آشپزخانه، می تواند مریم گلی، آویشن و رزماری کاشته شود و این فضای کوچک، انواع متفاوت طعم ها را در اختیارتان قرار دهد. برای داشتن ایده های بیشتر، می توانید در گوگل، عبارت “در یک گلدان، چه چیزهایی را می توانم پرورش دهم” را سرچ کنید.

بذر آرگولا دراگون

حال، زمان کاشت گیاهان فرا رسیده!

⅓ گلدان خود را با خاک Miracle-Gro® Performance Organics® پر کنید. این یک ترکیب سبک و کرکی است که از مواد آلی و طبیعی، از جمله کمپوست تهیه شده و به ریشه های گیاه برای رشد، کمک شایانی می کند. علاوه بر این، میزان باردهی و برداشت شما، دو برابر خواهد شد!

گیاهان را از گلدان های اصلی خود خارج کنید (اگر Bonnie Plants® شما در گلدان های قابل تجزیه بیولوژیکی قرار دارد، تنها بسته بندی بیرونی آن را جدا کنید) و آنها را داخل گلدان های جدید قرار دهید. حتماً الزامات فاصله ی مناسب بین گیاهان را که روی بسته بندی هر کدام درج شده، به دقت رعایت فرمایید.

بقیه فضای گلدان را با مخلوط خاک گلدان بیشتری پر کنید، این کار را تا حدود 3 سانتی متر زیر لبه ی گلدان ادامه دهید، و جایی برای آبیاری گیاه خود باقی بگذارید.

بلافاصله پس از کاشت، گیاه خود را آبیاری کنید. اگر گیاه خود را داخل گلدان های خود آبیار کاشته اید، نیاز است تا مخازن آن ها را به طور مرتب بررسی کنید، تا از پر بودن‌شان اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، باید وضعیت آن را روزانه چک کنید و اگر تا ارتفاع چند سانتی متر از سطح خاک خشک بود، گیاه را آبیاری نمایید.

یک ماه پس از کاشت، گیاهان خود را با Miracle Gro® Performance Organics® تغذیه کنید. این مواد مناسب برای تغذیه گیاهان هستند و با داشتن میکروب های مفید خاک، مواد مغذی مناسب برای رشد گیاه را فراهم می آورند. هر ۶ هفته یکبار، عمل کوددهی به گیاه را تکرار کنید. مطمئن شوید که از دستورالعمل های درج شده به خوبی پیروی می کنید.

برای مطالعه مقاله چگونه سبزیجات را در گلدان بکاریم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

یک باغ ارگانیک درست کنید

یک باغ ارگانیک درست کنید

نحوه کاشت یک باغ ارگانیک قائم، در فضایی کوچک:

اگر یک حیاط یا پاسیویی کوچک دارید که روزانه، مقدار مناسبی از نور خورشید را دریافت می کند (۶ ساعت یا بیشتر)، می توانید گیاهانی مانند گوجه فرنگی و فلفل را، که به “کامل آفتاب” نیاز دارند، پرورش دهید (احتمالاً فضای کافی برای پرورش ارگانیک این محصولات را خواهید داشت). ساده ترین راه برای تهیه یک باغچه ی کوچک برای فضای داخل پاسیو یا حیاط خلوت، خرید آنلاین کیت های Miracle-Gro® است. برای اطلاع از نحوه ی ساخت و سرهم کردن آن، دستورالعمل های آن را دنبال کنید.

بذر برگ چغندر قرمز

اسرار موفقیت:

  • اگر می‌خواهید باغ قائم خود را داخل پاسیو قرار دهید، اما قاب آن از کف محکمی برخوردار نیست، می توانید آن را با یک پارچه محکم مخصوص محوطه سازی ببندید تا خاک را به خوبی درون خود نگه دارد.
  • یک باغ قائم با ارتفاع 30 سانتی متر، برای کاشت اکثر گیاهان کافی خواهد بود. اگر قصد دارید تنها سبزیجات کوچکی مانند کاهو، گیاهان دارویی و یا گلهای یکساله پرورش دهید، می توانید ارتفاع آن را روی 15 سانتی متر تنظیم نمایید.
  • گیاه Bonnie Plants® ارگانیک را بکارید. این گیاه نیرومند و زیبا، احساس موفقیت را به شما القا خواهد کرد.
  • همیشه دستورالعمل درج شده روی بسته بندی را بررسی کنید، تا بدانید که نیاز است تا چقدر فضای خالی بین گیاهان باقی بگذارید.
  • در باغ های قائم خود، تعادی گل و گیاهان دارویی نیز بکارید. آنها نه تنها زیبا هستند، بلکه گرده افشان را نیز به خود جذب می کنند (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جذب گرده افشان ها، مقاله ی گرده افشانی در باغ های قائم را مطالعه کنید). برخی از آنها حتی ممکن است به دفع آفات حشرات کمک کنند.

برای مطالعه مقاله کاشت هویج در باغچه می توانید از این لینک استفاده نمایید.

باغ کوچک ارگانیک

باغ کوچک ارگانیک

زمان کاشت گیاهان فرا رسیده:

بستر باغ های قائم خود را با مخلوط بستر Miracle-Gro® Performance Organics® با این کار، ترکیبی مناسب از کرک (به طوری که اکسیژن می تواند به ریشه گیاهان برسد) و تراکم (برای حمایت از گیاه) در اختیار خواهید داشت. هم خاک و هم مخلوط خاک گلدان، حاوی کمپوست است که غنی از میکروارگانیسم هایی است که به تغذیه خاک و تغذیه گیاهان کمک می کنند.

هر یک از Bonnie Plants® های خود را، به اندازه ی عمق قید شده روی بسته بندی، داخل گلدان ها قرار دهید. گیاهان تاک دار، مانند نخود فرنگی و خیار، و گیاهان بلند مانند گوجه فرنگی باید در امتداد ضلع شمالی بستر باغچه کاشته شوند تا تمام نور خورشید را به طور کامل، دریافت نمایند.

مراحل ۴ و ۵ را دقیقا مانند قبل دنبال کنید.

بذر نعناع آمریکایی

چه باغچه ارگانیک کوچک خود را داخل گلدان ایجاد کنید و چه داخل باغ های قائم، بدانید که وقتی این نکات را به طور کامل رعایت کنید، برداشت خوبی از محصولات خود خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرورش یک باغ ارگانیک، مقاله “چگونه می توان یک باغ ارگانیک را پرورش داد” را مطالعه کنید.

برای خرید ملزومات باغبانی می توانید از این لینک استفاده نمایید.
هومن انگورانی

درباره هومن انگورانی

سلام! من هومن انگورانی هستم و از اینکه با شما در این فضای دیجیتال ارتباط برقرار کنم، خوشحالم. به عنوان یک نویسنده و علاقه‌مند به موضوعات مختلف، نوشته هایم را به اشتراک می‌گذارم. به نظر من نوشتن یک ارتباط قوی و شگفت‌انگیز است. علاقه مند به یادگیری عمیق هستم و دوستم دارم هر انچه را که آموختم تا حدی که میتوانم به دیگران انتقال دهم.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *