ویدئو - آموزش کاشت

فیلم آموزش کاشت خیار از بذر تا محصول

فیلم آموزش کاشت خیار از بذر

این فیلم به زبان انگلیسی (زیرنویس فارسی) است که گام به گام آموزش کاشت بذر خیار را بازگو می‌کند.
در این فیلم آموزشی نحوه کاشت بذر خیار را به صورت زیرنویس به شما نشان خواهیم داد. پس در ادامه نیز همراه ما باشید.

خیار از جمله گیاهان علفی است که به صورت رونده رشد می‌کند، از طریق بذر تکثیر می‌شود. در کشت بذری ابتدا بذر مورد کشت خود را تهیه کنید، سپس سینی نشاء خود را با خاک مناسب پر کنید برای این منظور کمپوست چندمنظوره مناسب کاشت این گیاه می باشد. سپس بذرها را در عمق دو تا سه برابری بذر بکارید و گیاه را آبیاری کنید، خیار برای رشد به نور خورشید و دمای زیادی نیاز دارد.

با توجه به ارقام مختلف خیار زمان کاشت آنها متفاوت می باشد ولی بسیاری از گونه های خیار در فصل بهار که هوا رو به گرمی می رود و دمای به 15 تا 25 درجه سانتی گراد می‌رسد کاشت می‌شوند. شما می‌توانید در خانه نیز خیار را پرورش دهید.

پس از گذشت یک تا دو هفته بذرهای این گیاه جوانه می‌زنند و سر از خاک بیرون می‌آورند، در این مرحله و پس از گذشت چند هفته برخی از گیاهچه های خیار را که بزرگتر شده‌اند را به گلدان بزرگتر منتقل کنید، برای این منظور در زیر گلدان مورد کشت خود چندین سوراخ ایجاد کنید و آن را تا نصفه با کمپوست چندمنظوره پر کنید نشاء خیار را خارج کنید و در درون گلدان بکارید و اطراف آن را پر کنید پس از آن گیاه را آبیاری کنید.

زمانی که گیاه رشد کرد پس از 5 تا 6 هفته آن را به زمین اصلی منتقل کنید؛ برای این منظور ابتدا بستر مورد کشت را آماده کنید و سپس گودالی به عمق 10 تا 12 سانتیمتر در خاک ایجاد کنید نشاء را از گلدان خارج کنید و در درون گودال یا سوراخ بکارید، طوری گیاه را بکارید که گیاه بالاتر از سطح خاک قرار بگیرد پس از کاشت گیاه با دست خود کمی فشار دهید تا خاک به ریشه بچسبد، فاصله کاشت برای خیار 15 تا 20 سانتیمتر می‌باشد به همین منوال کار کاشت خیار را انجام دهید. پس از کاشت گیاه را آبیاری کنید. خیار برای رشد در این مرحله نیاز به کود داد بنابراین می‌توانید از کود NPK استفاده کنید.

برای مطالعه مقاله انواع خیار می توایند از این لینک استفاده کنید.

برای خرید انواع بذر خیار می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *